Eigen paard naast jonge kinderen en eigen bedrijf ervaringen gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bezono88

Eigen paard naast jonge kinderen en eigen bedrijf ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:43

Ik lees regelmatig verhalen van moeders die, zodra ze kinderen krijgen, besluiten hun paard weg te doen. Begrijpelijk, maar dat is eigenlijk niet waar ik naar op zoek ben.

Ik ben juist benieuwd naar de andere kant.
Moeders die er wél voor kozen om een eigen paard te nemen of te houden toen hun kinderen op of net naar de basisschool gingen.
Nog interessanter vind ik het als je dit combineert met een eigen onderneming of een drukke baan.
Mijn jongste is sinds kort naar school, ik heb een eigen bedrijf en ik merk dat er nu juist weer ruimte ontstaat.

De wens voor een eigen paard is er al lang, maar ik ben vooral benieuwd hoe anderen dit in de praktijk ervaren:
– Hoe combineer je het met gezin en werk?
– Wat werkt wel en wat juist niet?
– Waar liep je tegenaan en wat zou je achteraf anders doen?

Ik zoek dus geen bevestiging dat het ‘niet handig’ is, maar eerlijke ervaringen van vrouwen die deze keuze wél hebben gemaakt.

Sheeltje2

Re: Eigen paard naast jonge kinderen en eigen bedrijf ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:49

ik kreeg dat ook snel te horen toen ik van mijn eerste zwanger was van nou dat paard kan wel weg ...

weetje mijn vriend ziet hoe belangrijk mijn paard voor me is en zo heb ik het altijd goed kunnen doen en nog steeds kids zijn ondertussen 6 en 10 elke avond ga ik heen m'n vriend is gewoon thuis altijd zo gedaan en weekend gingen ze mee of even dat mijn vriend thuis was of schoonmoeder ofzo. ik werkte in begin 4 dagen en nu 3 en dat blijft zo heerlijk die vrije ochtenden wat ik kan besteden aan mijn hobby :)

ik zou niets anders willen doen na alles natuurlijk als ze klein zijn is wel eens passen meten maar met stabiel vent of vrouw of familie kom je een eind

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:19

Hier!

Was vooral kwestie van goed organiseren (dus waar mogelijk vol-pension), alles uitbesteden dat je niet zelf wilt/hoeft te doen (wederom vol-pension eventueel+ goede bijrijder) en beperk je ambities. Dus geen paard dat elke dag flink aan het werk moet worden gezet, niet zelf gaan mesten, niet elk weekend op wedstrijd moeten van jezelf. En een flexibele partner hebben die snapt waar jij aan begint, dat het altijd tijdrovend zal zijn en dat diegene door jou meer aan huis gebonden gaat zijn voor de kinderen

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:23

Omdat dit topic beter op PP past ga ik het daarheen verplaatsen.

ED --> PP