Volg je paard 2026!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Furst

Volg je paard 2026!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 07:52

Omdat er nog geen nieuw topic was, heb ik me vrijwillig opgesteld om het nieuwe topic te openen :D

De voorgaande topics:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1937298
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1960765
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1979483
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=2014621
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=2045449
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=2071957
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=2097253
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=2115507

Zal ik de aftrap geven en mezelf en mijn paarden + doelen ook even voorstellen!

Ik ben Luna, 28 en afkomstig uit Belgie. Ik heb samen met mijn vriend een superleuk Fjordenclubje in eigen beheer op ons Equi Habitat. Vorig jaar focuste ik vooral op mijn eigen gezondheid, fysiek en mentaal. Dit jaar staat in teken van de paarden en ruiterfitheid!
Ik ben zelf een heel angstige ruiter, al durf ik wel te zeggen dat het beter gaat door de juiste hulp en instructie! Om mijn ruiterfitheid beter te maken wil ik graag zitlessen gaan nemen dit jaar en nog meer dressuurles.

Abel

Afbeelding

Mijn oudste en trouwste vriend, Abel! Mijn eerste fjord, die we na bijna 7 jaar in bruikleen vorig jaar eindelijk konden overkopen. <3
Mijn doelen met hem dit jaar? Terug naar de Fjordenkeuring, meer op verplaatsing rijden, beginnen met buitenrijden en het technische er beter op zetten. Daarnaast blijven we uiteraard werken aan sommige moeilijkheden zoals bijvoorbeeld stilstaan bij het opstapkrukje

Willeke

Afbeelding

Deze knappe grijze fjord vervolledige onze paardenkudde vorig jaar ook. Een 5 jarige merrie die 2 veulentjes had gekregen en verder nog maar weinig had gedaan. Eind 2025 begonnen we met de beginselen van het grondwerk. Oh, wat was mevrouw het daar niet mee eens. 5 jaar lang vreten en maar weinig moeten doen was het luxeleven :')
Mijn doelen met haar? Ook haar eerste fjordenkeuring meemaken, zadel- en ruitermak maken en beginselen van het rijden. Het hoeft allemaal niet perfect te zijn. Maar ik zou blij zijn als we 2 keer per week kunnen rijden tegen het einde van dit jaar.

Tara & Unola

Afbeelding

Afbeelding

Mijn jongste grut, Tara en Unola. Ze worden 4 en 3 jaar dit jaar. Volwassen maar toch nog een beetje baby. Al denk ik dat het baby er echt wel uit aan het gaan is, spicy dames zijn het. Van elkaar bijna niet weg te slaan.
Mijn doelen met hun? Tara word dit jaar gedekt, maar met haar heb ik de beginselen al gedaan van het zadelmak maken. Grondwerk mag nog verbeterd worden, maar met het zadel het grondwerk doorlopen wil ik verder opnemen. Unola mag ook naar de hengst dit jaar, zodat hun veulens volgend jaar samen mogen opgroeien. Met haar heb ik het minst gedaan van al sinds ik haar heb en zij mag stilaan wel aan het werk. Ze is er klaar voor voel ik. Mijn vriend heeft een net betere band met haar en hij wil dit graag op zich nemen.
Beiden gaan ze ook naar de fjordenkeuring en ik verwacht eigenlijk heel weinig van hun. Het allermooiste zou zijn als ik gewoon heel even op Tara haar rug zou kunnen zitten dit jaar. Maar ik heb er geen haast mee.

Stel jezelf en je paard(en) voor! Ik ben heel benieuwd wat jullie gaan doen met de paarden :D

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:23

Luna wat een mooi groepje en ook super leuke doelen voor 2026

Ik ben saskia, mijn camarque ruin Mithras staat op een fijne pensionstal in Assendelft.
Daar staat hij 24/7 buiten met open stallen. In een kleine kudde waar hij lekker groeien en spelen mag.
mithras gaat 4 worden dit jaar en kent al grondwerk en redelijk wat Parelli.
Hij kan heel knap stil staan bij bankje om mij op te laten stappen en er weer af te laten.
Dit jaar gaat hij rustig aan gereden worden.
Buiten wandelen, gras eten en spelen is zijn grootste hobby
Afbeelding
Afbeelding

Furst

Re: Volg je paard 2026!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 08:33

Welkom! Wat een leuk paard zeg! En dan ook nog lekker spelen! Heerlijk! <3

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 10:39

Ik zet even een stip en probeer deze namiddag/avond een voorstel rondje te doen

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:49

Ik heb me ooit een aantal jaar terug wel eens gemeld in een topic, maar toen niet bijgehouden. Ik wil toch wel weer eens een poging wagen:D

Ik ben Maartje, bijna 40 en moeder van 3 jongens, druk zat hier altijd dus de paarden schieten er wel eens een beetje bij in. Met name door mijn paard Lissy afgelopen jaar veel aan mezelf gewerkt op gebied van gezondheid en mentale rust, daar wil ik dit jaar mee doorgaan. Ik wil ook (voor haar) graag een paar kilo kwijt en wat fitter/flexibeler worden. Wij hebben 4 merries aan huis staan, 2 PRE merries, een haflinger en een welsh. Even met oude foto's die al in de bokt upload staan :=

Elevada wordt dit jaar 19 en heeft een botcyste waardoor we een tijdje gedacht hebben dat het echt klaar was. Maar mentaal kan zij rust niet aan, dus toch weer rustig aan de hand begonnen en inmiddels zitten we er weer op. Ik wil dit jaar weer verder opbouwen. Vorig jaar was 1x per week rijden een beetje de regel, ik wil nu naar 2 tot 3x, want dat kan ze inmiddels prima aan. Verder lekker aan de hand blijven gymnastiseren en voor de afwisseling wat vrijheidsdressuur.
Afbeelding

Lissy wordt dit jaar 7, we zijn al een paar jaar bezig met inrijden maar liepen steeds tegen (vooral mentale) issues aan. Eind 2024 goed hard gevallen, vorig jaar weer gaan opbouwen maar ze gaf echt een dikke nee. Nu lijken we de meeste issues opgelost te hebben dus we gaan het dit jaar weer proberen. We beginnen weer vanaf de grond, aan de hand en we zien wel waar het strandt. Mijn doel met haar is geen doel hebben, want dan komen we weer in de error.
Afbeelding

Jonique wordt dit jaar 11 en wij werken eigenlijk alleen aan de hand, want ik pas er niet op en mijn zoon rijdt niet meer zo veel. Ons doel dit jaar: de piaffe er goed in krijgen en de galop aan de hand.
Afbeelding

Mara wordt dit jaar 21 en is eigenlijk de pony van mijn zoon, maar die is dit jaar in de brugklas gestart en de interesse is wat minder. Ik rij haar voor de lol, om zelf het plezier te houden. Elevada is namelijk nogal een gecompliceerd paard om te rijden en op Mara kan ik zeg maar niet nadenken en wel opstappen :+ Dus mijn doel met haar: lol hebben. Haar fit houden ook. Ze heeft ppid, afgelopen jaar vastgesteld nadat ze echt heel slecht uit de winter kwam. Ze doet het nu echt super super goed dus we gaan gewoon zorgen dat dat ook zo blijft!
Afbeelding

Helaas hier een niet al te beste buitenbak die na de sneeuw er echt slecht bij ligt, dus tot nu toe hebben ze alleen nog maar vakantie gehad :+

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 13:54

Welkom Maartje! Leuke paarden heb je!

Gisteren trouwens nog even met mijn knappe Abel en Willeke gewerkt. Abel kort gelongeerd in alle gangen. De galop ging echt heel erg goed. Bij Willeke het grondwerk doorlopen met de barebackpad. Eigenlijk geeft ze er niet veel om om singelen en gezadeld te worden. Focus en connectie zaten iets minder goed, maar de twee jongsten waren ontsnapt in de velden. Ze waren snel terug (eteeeen!) maar dat zorgde wel voor spanning bij iedereen eigenlijk. Dus ik vergeef het ons beiden.

Afbeelding

Afbeelding

l_bs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:55

Ik doe ook mee!
Dit is Bella, mijn twaalfjarige tinkermerrie
Afbeelding
Mijn doel met haar is om een mooi B/L1 proefje te kunnen rijden (gewoon thuis), ik heb haar sinds februari maar dit jaar hebben we vooral buiten gereden. Komend jaar wil ik dus meer aan dressuur gaan werken in de bak.
Dit is Snowy, waarschijnlijk nu vijf jaar en hij is de bestie van Bella en mij.
Afbeelding
Hem wil ik dit jaar graag gaan beleren voor de kar, lijkt me echt vet! Afgelopen jaar hebben we hem al leren longeren wat hij totaal niet snapte

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 19:27

jaa!!! ik ben ook weer van de partij. Vorig jaar heb ik niet echt intensief mee gepraat maar ik zal mijn best doen dit jaar!!

Ik ben Anne-Sophie en ik heb 2 paarden en ik rij nog eentje om op te leren bij.

Laat ik beginnen met mij (t)rots in de branding. Mira.
Zij word dit jaar 18 en staat al 12 jaar aan mijn zijde. Echte doelen met haar heb ik niet echt. Puur plezier maken, deze zomer wat jumping 's mee pakken, en wandelen. Ik hoop wel dat we de vliegende wissels kunnen bevestigen. Ze kent ze wel maar ze vind het nog heel lastig.
Afbeelding

Dit is Alina, zij word 4 jaar en is het paardje dat ik zadelmak gemaakt heb vorig jaar en gaan we, zolang de eigenaar het wilt, door. Helaas ben ik in oktober er redelijk zwaar vanaf gevallen waardoor mijn zelfvertrouwen even een deuk gehad heeft. Maar stilletjes aan komen we er weer door!
Foto van de zomer, club dag
Afbeelding

En last but not least. Nova, haar volledig naam is Pica nova. Zij heb ik zelf gefokt en is dus dochter van Mira. Zij word dit jaar 2. Met haar word er natuurlijk nog niet veel gedaan maar altijd leuk om af en toe eens een update te geven.
Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:21

Een eerste update voor 2026!

Vandaag had ik mijn eerste ritje van 2026. Door de sneeuw was er weinig mogelijkheid om iets te doen helaas. Zoals ik al eerder aangaf ben ik best wel een gespannen ruiter. Onzeker en angstig. Mijn droom is echt buitenrijden. Mijn plan? Dat was vandaag in de bak rijden. Ik was wel al wat gespannen want er was nogal wind. Voor mij redenen om niets te doen natuurlijk. Maar goed, het was niet zooo erg. Toen vroeg onze buren om tz gaan wandelen. Tja… mijn hele plan veranderd. Want ik ging natuurlijk gewoon rijden in de bak. Ik ben autistisch, dus dat was even lastig. Toch besloten ja te zeggen!
We zijn tot het einde van mijn stukje gegaan. En terug. En dat was super fijn voor ons beiden!
De eerste stappen zijn gezet!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:19

Jaa een 2026 topic *\o/*

Heb geen spannende wensen voor dit jaar, maar ga wel kijken of ik hier een beetje mee kan praten!

Afbeelding
We trappen af met Peetje! Mijn absolute one in a million. Nog nooit een paard gekend waarmee ik kan lezen en schrijven zoals ik dat met Peetje kan! Helaas door blessures de keuze moeten maken hem met 12 jaar op pensioen te zetten. Nu na een jaar loopt hij weer goed dus hoop ik dit jaar heel minimaal wat "werk" met hem te kunnen doen. Gewoon wat stapwerk om hem te helpen gezond en soepel te blijven.

Afbeelding
Als tweede is Pietje aan de beurt! Hij is het halfbroertje van Peet van september 2024! Gezien zijn leeftijd ook geen spannende doelen met hem! Ben al wel begonnen met wat ligt grondwerk gezien hij bij onze huidige stal niet genoeg mentale stimulans krijgt. Eind februari gaan we verhuizen naar een stal waar hij lekker kan spelen met andere paarden. Planning is om hem dan ook even lekker jong paard te laten zijn. Misschien eind dit jaar weer een beetje wat dingen doen samen, misschien volgend jaar pas.

Doelen:
- Gezond blijven
- Goede verhuizing voor Pietje
- Peet wellicht iets stapwerk doen

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:44

Ik lees ook gezellig weer mee!

Eigenlijk niet echt "doelen" dit jaar, ik hoop 2025 door te zetten in 2026.
Wat betekend, lekker met regelmaat starten in de dressuur en springen, een croslesje op z'n tijd incl oefencrosjes, wekelijks lekker naar buiten toe en vooral genieten!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding