En dit zijn gewone ochtendfoto´s:
Olímpio, 31, Franse draver. Veel eigenaren gehad, ruw gereden om het vuur in hem te domineren. Ik weet niet of hij op de baan gelopen heeft, maar niet onmogelijk dat hij een monté draver is geweest in zijn jeugd. Zijn chip is van het soort dat niet begint met een landnummer en kan niet getraceerd, helaas. Ik heb hem altijd zonder problemen vriendelijk kunnen rijden. Heb besloten om met rijden te stoppen omdat hij aangaf het niet leuk meer te vinden.

Vincent (van Gogh) 22, Lusitano zonder papieren, dus cruzado. Ex-veedrijvers en manege/toeristen paard. Hoe hij bij mij is gekomen (Jessix nog eeuwig dankbaar) en hem het hem het eerste jaar is vergaan, kun je lezen in mijn boek. Het is een apart paard. Mar hi jis lief voor mij. Met Olímpio heeft hij een love-hate relatie. Op stal schoppen ze tegen de tussenmuur en trekken ze zure gezichten naar elkaar, maar buiten zijn ze dikke vrienden .

Gandhi, die ik nu het langst heb, gekocht als uitgemergeld 8 maanden oud veulen met vervilte vacht, bok hoeven, x benen, karper rug en groot hoofd. Was als 3 maanden oud veulen van de moeder weggehaald en vanuit Spanje naar Portugal gekomen. Is mentaal onderontwikkeld, maar wel lief, naar mensen althans. Grote bully naar nieuwe paarden en zo af en te de andere ruinen. Hij wordt in maart 15 jaar.

Pocotó (=kataklop), wordt 20 in mei. 1 van mijn 2 merries, afkomst onbekend, maar er zit duidelijk Arabisch bloed in. Daar de naam vrij populair is in Brazilië, is het niet onmogelijk dat ze daarvandaan komt. Haar paspoort is hier aangemaakt toen ze 16 was, geen info van daarvoor, dus ik tast in het
duister. Pocotó is een ware ontsnappingskunstenaar en heeft na ravages aangericht te hebben, dubbele afsluiting op haar deurtje. Van het weekeinde stond ze ´s morgens zelfs al buiten voordat ik ze buiten ging laten, omdat ze het hek van de stal ook al open had gemaakt.

Honey, de andere merrie, Garrano, 14. Ze is bij mij gekomen omdat de eigenares niet meer voor haar kan zorgen wegens ernstige ziekte in terminale fase. Honey heeft zich vrij snel opgewekt naar een vrij belangrijke positie in de groep, net onder Vincent, die als eerste naar binnen gaat. Buiten die actie is ze eigenlijk alle paarden wel de baas.