Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
en een beetje vage verhalen dat het paard zijn vriendjes en zijn baasje leuk vindt, nou oke het zou wel.
Jessix schreef:Ik heb het één keer laten doen en daar kwam echt de grootste onzin uit. Mijn paard is een Lusitano uit Portugal en ik kreeg van de reader het hele verhaal over hoe hij in Portugal mishandeld is en verwaarloosd en met een groot aantal paarden op transport is gegaan naar Nederland voor de handel.
Wat er werkelijk is gebeurd is dat mijn paard bij een van de grootste fokkers in Portugal is geboren en daar in de kudde stond op 300ha. Daar heb ik hem uit laten halen om hem te kunnen kopen. Hij heeft toen 3 maanden op stal gestaan waar hij perfect verzorgd is en een beetje basis training heeft gehad van de Engelse stalruiters daar zodat hij veilig op transport kon rechtstreeks naar mijn huis. De vrachtwagen was gehuurd door mij en mijn vriendin met enkel onze eigen paarden. Allemaal in super conditie.
De reader gaf aan dat zijn verhaal toch was wat hij van mijn paard doorkreeg.
anjali schreef:Jessix schreef:Ik heb het één keer laten doen en daar kwam echt de grootste onzin uit. Mijn paard is een Lusitano uit Portugal en ik kreeg van de reader het hele verhaal over hoe hij in Portugal mishandeld is en verwaarloosd en met een groot aantal paarden op transport is gegaan naar Nederland voor de handel.
Wat er werkelijk is gebeurd is dat mijn paard bij een van de grootste fokkers in Portugal is geboren en daar in de kudde stond op 300ha. Daar heb ik hem uit laten halen om hem te kunnen kopen. Hij heeft toen 3 maanden op stal gestaan waar hij perfect verzorgd is en een beetje basis training heeft gehad van de Engelse stalruiters daar zodat hij veilig op transport kon rechtstreeks naar mijn huis. De vrachtwagen was gehuurd door mij en mijn vriendin met enkel onze eigen paarden. Allemaal in super conditie.
De reader gaf aan dat zijn verhaal toch was wat hij van mijn paard doorkreeg.
Het zou natuurlijk kunnen dat het paard het zo ervaren heeft.
anjali schreef:Het zou natuurlijk kunnen dat het paard het zo ervaren heeft.
Duhelo schreef:Ja, voor het paard zijn gevoel is die uit zijn bekende omgeving gerukt, opgesloten, getraind (als ze een beetje gevoelig zijn kan het al snel stress opleveren) en dan met een groot aantal (voor sommige paarden is 4 een groot aantal) op transport, waar die verhandeld is (naar zijn nieuwe eigenaar, want dat was natuurlijk een vreemde voor hem).
Dit verhaal kan op meerdere manieren opgepakt worden natuurlijk...
Jessix schreef:Duhelo schreef:Ja, voor het paard zijn gevoel is die uit zijn bekende omgeving gerukt, opgesloten, getraind (als ze een beetje gevoelig zijn kan het al snel stress opleveren) en dan met een groot aantal (voor sommige paarden is 4 een groot aantal) op transport, waar die verhandeld is (naar zijn nieuwe eigenaar, want dat was natuurlijk een vreemde voor hem).
Dit verhaal kan op meerdere manieren opgepakt worden natuurlijk...
Nee hoor, mijn paard is heel zelfverzekerd en dapper. Dat was hij in Portugal al. Ik herkende absoluut niets in het verhaal van de reader. Ook de mensen die hij beschreef die hem hadden mishandeld, kleine Portugese schreeuwde mannetjes is echt onzin. Helemaal niet aanwezig daar. Ook het karakter, wat jullie hem nu ook toebedelen, is helemaal niet passend.
Punz schreef:Ik heb ooit mijn paard laten "readen" door een lokale held. En dat was omdat die op regelmatige basis bij een paar stalgenoten kwam ( ook om naast readen met handoplegging ed te "behandelen").
Enige reden waarom ik dat deed is omdat ik het vermoeden had dat wat er zo "geread" werd, vooral het in andere vorm terug geven was, van wat de eigenaar, al gezellig kletsend met de reader vertelde, of raadbaar was. Anders gezegd: ik kreeg het idee dat de reader al pratend met de eigenaar heel handig boven tafel wist te krijgen wat de eigenaar zo ongeveer wilde horen . En dat dan vertelde ( inclusief door eigenaar vertelde en door reader onthouden, feitjes).
Ik heb dus bij wijze van experiment 1 van mijn paarden aangeboden voor een reading. Daarbij de reader géén informatie gegeven, niets verteld, niet voorafgaand aan de reading gezellig over mijn paard gebabbeld, niets verteld over eventuele verwachtingen.
Alleen maar:
Dit is mijn paard. Ik ben heel benieuwd naar wat ze te zeggen heeft
Nou..
Ik kan je vertellen: dat was héél erg weinig........ En dat wat de reader wel vertelde klopte voor geen meten. Helemaal niets.. ( ja de uitspraak dat het een witte merrie was klopte)
Kortom:
Voorlopig blijf ik bij mijn hypothese dat readers vooral heel goed ménsen kunnen "readen"![]()
( en daarmee heel handig hun zakken vullen)