Winterse plaatjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Winterse plaatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-26 16:38

Wakker worden met een laagje sneeuw kan maar een ding betekenen! De camera gepakt en hop naar de paarden om wat plaatjes te schieten.

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

Mocht er iemand tips hebben voor een goede camera/lens houd ik me aanbevolen. Deze foto’s zijn gemaakt met de oude camera van mijn vader. Het is een Canon D60 uit 2007. In ‘stilstand’ mooie plaatjes schieten lukt me aardig maar in beweging dan lijkt de camera wat te traag te zijn en worden de ‘bewegende delen’ wat blurry. Omdat ik het toch wel leuk vind om te doen wil ik eens gaan investeren in een goede camera maar ik zie door de bomen het bos niet meer :

xoranlover

Re: Winterse plaatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 16:49

Ohh heerlijk zo in de sneeuw. Ik zal je even een pbtje doen over je camera.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 17:46

Dat is leuk wakker worden.
Wat een knappe Tinker ook trouwens!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 08:16

Heerlijk dat jullie gisteren al sneeuw hadden! Leuke tinker heb je :D

Als foto's bewegingsonscherpte hebben terwijl het verder helder is buiten, zeker met sneeuw, dan ligt dat meestal aan de instellingen. Je kan je ISO wat hoger zetten, diafragma zo ver mogelijk open (laag getal) en desnoods een beetje onderbelichten.

Qua nieuwe camera met lens is de Sony a6100 top qua prijs/kwaliteit verhouding. De 16-55mm f2.8 en de 85mm f1.8 zijn heerlijke lenzen, maar ik werk ook nog steeds graag met de 18-105mm f4. Die laatste is erg betaalbaar en kun je alle kanten mee op.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 08:55

Ik heb camera's van Olympus (nu OM-system). Die zijn niet te zwaar en voldoen aan wat je er mee wilt en professionele kwaliteit is mogelijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 18:30

Nog wel een vraagje, wat voor afstamming zit er achter je paard? Want dit is wel een heel zware tinker zo te zien. Hoe groot je paard?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 19:27

germie schreef:
Nog wel een vraagje, wat voor afstamming zit er achter je paard? Want dit is wel een heel zware tinker zo te zien. Hoe groot je paard?

Hij is pas 2,5 :=
Hij is van Caisy X I am Exclusive Sam , gefokt bij de Bonte Hoeve.

Hoe groot/zwaar hij precies is blijf ik je schuldig, 13 januari komt de paardenweger/meter, ben zelf ook erg benieuwd hiernaar!

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 12:42

Knappe Murphy!
Komt het door de verzameling op de eerste foto, of is Murphy nu al zo volwassen “zwaar” van bouw?
(Veel tinkers op die leeftijd hebben nog zo’n slungelig babylijf)

Grappig dat Murphy ook een kortharige tinker is in wintervacht (net als zijn halfbroertje, kennelijk Caisy’s genen)
Geen lange vacht, maar wel héél veel haar wat er straks in de rui van af gaat komen :D
Je bent alvast gewaarschuwd ;)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 13:20

hoefnageltje schreef:
Knappe Murphy!
Komt het door de verzameling op de eerste foto, of is Murphy nu al zo volwassen “zwaar” van bouw?
(Veel tinkers op die leeftijd hebben nog zo’n slungelig babylijf)

Grappig dat Murphy ook een kortharige tinker is in wintervacht (net als zijn halfbroertje, kennelijk Caisy’s genen)
Geen lange vacht, maar wel héél veel haar wat er straks in de rui van af gaat komen :D
Je bent alvast gewaarschuwd ;)

Hij is op die eerste foto zeker extra ‘rond’ door de verzameling inderdaad maar moet zeggen dat hij ook vrij bulky is! Eigenlijk tot nu toe iedereen die ik spreek is verbaasd als ik zeg dat hij 2,5 is, ze schatten hem allemaal ouder in! :=
Hij wordt 13 januari opgemeten en gewogen, ik ben echt heel benieuwd wat daaruit komt want het is al een flinke jongen!
Hier een foto van 30 december, daar geeft hij al een ander beeld :D

Afbeelding

Ja ik moet zeggen dat ik me wel wat zorgen heb gemaakt om die vacht, zeker ook omdat onze shetten zich altijd voorbereiden op een ijstijd zo fluffy :') maar tot nu toe heeft die geen een teken vertoond dat hij het koud heeft dus het zal wel loslopen denk ik!

K_H_W_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:45

Wat een imposant dier! Ik zou hem inderdaad geen 2,5 gegeven hebben

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 23:56

sanso schreef:
Ja ik moet zeggen dat ik me wel wat zorgen heb gemaakt om die vacht, zeker ook omdat onze shetten zich altijd voorbereiden op een ijstijd zo fluffy :') maar tot nu toe heeft die geen een teken vertoond dat hij het koud heeft dus het zal wel loslopen denk ik!

Echt geen zorgen over maken.
Geen lang haar, maar ongelooflijk compact veel haar. En echt, als hij straks in de rui komt, dan vraag je je af waar al die haren vandaan komen.
Als ik na wekenlang rossen denk; “nu zal het meeste er wel van af zijn”, dan lijkt het allemaal weer opnieuw te beginnen.
Kortom, poetsen wordt een noodgedwongen hobby van je :))