Dit jaar begonnen we met Fleur. Mijn 2,5jarige barock pinto x haflinger merrie. Gekocht in 2024 als groene merrie. Ik heb haar rustig aan alles laten wennen, en wat een geweldige pony! Niks was haar te gek. Helaas bleef ze voor mij toch echt te klein, dus heb ik haar tekoop gezet. Ze heeft een geweldig nieuw huisje en loopt nu mega braaf onder het zadel
1.

Daarna, in mei, kwam Priscus Weltino op mijn pad. Een toen nog 4-jarige ruin van Kaiser Weltino x Ampère. De advertentie sprak mij niet aan, slechte foto's en kreeg weinig info.. Maar hij stond om de hoek, dus ik ben toch maar in de auto gestapt. Ik heb hem in de bak zien lopen en heb hem op zijn hoofd/hals geaaid
. Een paar dagen later heb ik heb opgehaald
. Hij was toen net 5 geworden en was echt nog helemaal groen.2.

3.

Ik heb hem rustig aan alles laten wennen. Van het halster om doen, tot voetjes geven, tot afspuiten en al die 'normale' dingen. We hebben het longeren wat opgepakt en dat deed hij heel goed. Ook op het hoofdstel, dekje en longeersingel reageerde hij niet. Verder hebben we veel grondwerk gedaan.
4.

5.

In augustus heb ik hem verhuisd naar een andere stal en wat heeft hem dat goed gedaan! Hij is mega opgeknapt, kwam aan in vet, spieren kwamen er steeds meer bij en hij verloor eindelijk zijn wintervacht. Toen ben ik begonnen met het zadel opleggen, waar hij, zoals verwacht, geen reactie op gaf. Langzaam uitgebreid naar op het krukje staan, er overheen liggen en ook wat hangen.
Verder hebben we veel aan de dubbele lijnen getraind, om o.a het sturen wat aan te kunnen leren
6.

7.

8.

In oktober zijn we begonnen met hem inrijden. Dit heb ik laten doen, want er zelf echt op zitten durfde ik niet hahah. Zij is een maand lang 2x in de week langs geweest en we hebben het rustig aan gedaan. Ik heb geen haast met hem, dus we hebben alle tijd genomen.
Omdat dat agenda van mij en diegene die hem inrijd niet helemaal samen liepen, ben ik in november bezig geweest met naast het krukje staan en wachten, omdat ik, als ik er zelf op zou gaan, toch graag met krukje op wil stappen. Dus tsja.. Dat ging met zoveel vertrouwen dat ik er ineens op zat zonder zadel
9.

Dat hebben we een paar keer gedaan, en toen maar een rondje buiten gestapt. Wat voelde dat tof zeg!

10.

En nu hebben we samen al een paar keer rondgestapt en ook een paar pasjes gedraafd.
11.

12.

Diegene die hem voor mij inrijd is deze maand ook weer een paar keer geweest en hij gaat met mega sprongen vooruit! Volgend jaar gaan we hem weer verder oppakken en ben ik heel benieuwd hoe het gaat lopen.
En verder ben ik gewoon heel blij met hem!
14.

15.

We hebben geen haast en eigenlijk ook geen grote doelen voor 2026. We gaan zien hoe het loopt en ik wil gewoon lekker genieten van Pris