Bijna een jaar met Pris!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xPearl

Bijna een jaar met Pris!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 18:57

2025 is bijna voorbij, dus het werd tijd voor een nieuw fototopic! :D

Dit jaar begonnen we met Fleur. Mijn 2,5jarige barock pinto x haflinger merrie. Gekocht in 2024 als groene merrie. Ik heb haar rustig aan alles laten wennen, en wat een geweldige pony! Niks was haar te gek. Helaas bleef ze voor mij toch echt te klein, dus heb ik haar tekoop gezet. Ze heeft een geweldig nieuw huisje en loopt nu mega braaf onder het zadel <3

1.
Afbeelding

Daarna, in mei, kwam Priscus Weltino op mijn pad. Een toen nog 4-jarige ruin van Kaiser Weltino x Ampère. De advertentie sprak mij niet aan, slechte foto's en kreeg weinig info.. Maar hij stond om de hoek, dus ik ben toch maar in de auto gestapt. Ik heb hem in de bak zien lopen en heb hem op zijn hoofd/hals geaaid :+. Een paar dagen later heb ik heb opgehaald :'). Hij was toen net 5 geworden en was echt nog helemaal groen.
2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Ik heb hem rustig aan alles laten wennen. Van het halster om doen, tot voetjes geven, tot afspuiten en al die 'normale' dingen. We hebben het longeren wat opgepakt en dat deed hij heel goed. Ook op het hoofdstel, dekje en longeersingel reageerde hij niet. Verder hebben we veel grondwerk gedaan.

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

In augustus heb ik hem verhuisd naar een andere stal en wat heeft hem dat goed gedaan! Hij is mega opgeknapt, kwam aan in vet, spieren kwamen er steeds meer bij en hij verloor eindelijk zijn wintervacht. Toen ben ik begonnen met het zadel opleggen, waar hij, zoals verwacht, geen reactie op gaf. Langzaam uitgebreid naar op het krukje staan, er overheen liggen en ook wat hangen.
Verder hebben we veel aan de dubbele lijnen getraind, om o.a het sturen wat aan te kunnen leren

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

In oktober zijn we begonnen met hem inrijden. Dit heb ik laten doen, want er zelf echt op zitten durfde ik niet hahah. Zij is een maand lang 2x in de week langs geweest en we hebben het rustig aan gedaan. Ik heb geen haast met hem, dus we hebben alle tijd genomen.
Omdat dat agenda van mij en diegene die hem inrijd niet helemaal samen liepen, ben ik in november bezig geweest met naast het krukje staan en wachten, omdat ik, als ik er zelf op zou gaan, toch graag met krukje op wil stappen. Dus tsja.. Dat ging met zoveel vertrouwen dat ik er ineens op zat zonder zadel _O-

9.
Afbeelding

Dat hebben we een paar keer gedaan, en toen maar een rondje buiten gestapt. Wat voelde dat tof zeg! <3

10.
Afbeelding

En nu hebben we samen al een paar keer rondgestapt en ook een paar pasjes gedraafd.

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

Diegene die hem voor mij inrijd is deze maand ook weer een paar keer geweest en hij gaat met mega sprongen vooruit! Volgend jaar gaan we hem weer verder oppakken en ben ik heel benieuwd hoe het gaat lopen.

En verder ben ik gewoon heel blij met hem! :D

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

We hebben geen haast en eigenlijk ook geen grote doelen voor 2026. We gaan zien hoe het loopt en ik wil gewoon lekker genieten van Pris <3

Sterre98

Re: Bijna een jaar met Pris!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:31

Jullie doen het zo leuk samen! <3

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 20:31

Wat een ontzettend leuk paard heb je daar aan zeg! :D

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 20:36

Wat een grappig wit bovenlip <3 .

Wintervacht dat blijft hangen kan maagzweren zijn, fijn dat hij het op de nieuwe plek beter doet. Leuk paard!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:00

Heel leuk paard!

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:48

wat een lieve uitstraling heeft die zeg. Daarnaast is het ook heerlijk om te zien hoe rustig aan jullie het doen.. I like that :)

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:00

Een open en vrolijke blik is het eerste wat ik dacht toen ik je paard zag. Leuk dier.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:44

Jaaa Pris *\o/*

Jullie zijn zo leuk samen!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:49

Dankjullie! <3

@Ponytante
Ik verwacht geen maagzweren verder. Hij heeft geen symptomen er van, op die vacht toen na dan. Maar na de verhuizing en een hele verandering in het management is dat snel bijgetrokken :)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:17

Jullie zijn zo'n leuk team samen! <3

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:59

Jullie zijn heel leuk samen! Zo fijn hoe hij is bijgetrokken na de verhuizing, ben heel benieuwd naar jullie stappen volgend jaar! :D