Let op: Op beide heb ik een aantal jaren geleden al een abbo gehad. Inmiddels zal er echter vast best wat veranderd zijn en juist dáár ben ik nieuwsgierig naar.Bij Featherlight vond ik destijds dat dingen niet duidelijk uitgelegd werden. Bijvoorbeeld: wat te doen als je paard op een andere manier reageert dan op het filmpje? Of wat bij een heel ander type paard (bijv flegmatiek)? Ik weet niet of dit inmiddels veranderd is. Iemand die dit weet?
Over TRT was ik op dat vlak meer tevreden. Maarja: Yvet blijft toch iets magisch houden, wat TRT niet heeft. Daarentegen is TRT zijn uitleg heel helder en vind ik dat fijner dan een filmpje zonder duidelijke uitleg en alleen naar met 'schatje dit schatje dat'.
Maar ook dan geldt: Gaat het me nu meer brengen t.o.v. een paar jaar geleden, m.a.w. is er veel toegevoegd waar ik iets aan heb?Belangrijk misschien is dat ik niet meer rijd (maar wel men). Een module over hoe te rijden met een neckrope bijvoorbeeld, is voor mij daarom niet interessant. Wel werk ik naast het mennen veel met paarden op de grond en doe ik ook beleerwerk voor anderen (dus echt het aanleren, en niet het daarna doorrijden onder het zadel).
Beide methodes zijn voor mij niet nieuw en ik ben absoluut geen beginner in het werken met/ aanleren van dingen aan paarden op een paardvriendelijke manier met kennis van conditionering.
Wat zou een betere keuze zijn?
TRT heeft naar wat ik zag trouwens een levenslang abbo voor de prijs waar Yvet een jaarabbo voor heeft. Ook dat is iets wat mee kan spelen in mijn uiteindelijke keuze.

Ik heb geen abonnementen, maar volg ze op sociale media. Ik vind de filmpjes van TRT daar wat duidelijker en bruikbaarder overkomen. Van Featherlight vind ik ze wat zweverig en altijd met hetzelfde soort paarden voor mijn gevoel