In de afgelopen jaren maakte ik deze overzichten van onze uitstapjes
- 2021: [PP] Een jaar lang op pad met Lilly
- 2022: [PP] 2022, kilometers en uitjes met Lilly
- 2023: [PP] 2023: 1500km door bos en meer met Lilly
- 2024: [PP] EJL-ITP 2024 We hebben het weer gehaald, 1500km!
En inmiddels is er weer bijna een jaar voorbij! Dit jaar halen we de 1500km niet, maar wel 1200km en weer een heleboel leuke uitstapjes. Gedurende het jaar werd het steeds meer het doel om alles bitloos te kunnen doen. En ik kan wel zeggen dat dat goed gelukt is
Januari
Gedurende de winter rijden we gewoon buiten in het bos als het mogelijk is. Daarnaast deden we weer eens mee aan een crossclinic. Beetje twijfel, dus toch maar even het bit in. Daarnaast werd er een prachtige foto gemaakt van Lilly met haar wintersnor.

Februari
In februari was er sneeuw

Maart
We hadden al op de planning staan om in april een weekend naar Montferland te gaan. Dat betekende kilometers maken en hoogtemeters trainen, want thuis in het Drents-Friese Wold is alles plat. Dus gingen we naar de stuw bij Arnhem, het Zwolse bos en maakten we thuis heerlijke ritten.

April
In april was het dan zover, een weekend naar Montferland. Ik was zelf nog nooit zover geweest met de trailer, maar ook dat verliep allemaal prima. Het paasweekend was behoorlijk fris met slapen in een tentje, maar we hebben genoten van de uitzichten en de klimmende en dalende paadjes

Mei
Mei was relatief rustig. We maakten naast onze ritten thuis, wat uitstapjes naar de andere kant van het Drents-Friese Wold, onder andere de spartelvijver.

Juni
In juni maakten we nog een rit over het Ballooërveld voor Lilly vakantie had. Zelf heb ik in Zweden de wereld door twee andere paren oren bekeken
En ging zelfs mijn vriend, die 1x op een paard had gezeten, mee op de grote Shires!
Juli
Een weekend Harderwijk stond dit jaar voor juli op de planning. Ook hier hebben we weer een lang weekend genoten van de omgeving

Augustus
Ik had besloten om met Lilly naar de keuring te gaan. Iedereen roept altijd dat ze goed in elkaar zit, dus ik was wel eens benieuwd. Mijn verwachtingen waren iets anders, maar het was leuk om een dag mee te maken. Volgend jaar gaan we nog eens, breng ik haar zelf voor en gaan we voor de eerste premie!

Daarnaast zoeken we eind augustus/begin september altijd heel graag de plekken met heide op. Samen met een stalgenootje reden we een heerlijke rit over het Holtingerveld. Blijkbaar was defensie daar aan het oefenen dus de tanks raceden ons voorbij en de helikopters kwamen op lage hoogte over. En onze pony's stonden rustig en aandachtig te kijken, topknollen

September
In september deden we weer aan het Paardenspektakel in Eastermar. Hier werd het doel om bitloos te overleven serieuzer. Voor de zekerheid het bit mee, maar die is in de zadeltas gebleven. Heel tevreden met mijn knappe pony

Oktober
Weer een nieuw doel voor ons bitloze avontuur: de herfstcrossrit in Havelte. Lilly krijgt met een boel andere paarden om zich heen altijd wat last van groepsdruk. In combinatie met het enthousiasme van hindernissen springen, was ik heel benieuwd of dit ging lukken. Maar ook hier bleef het bit in de zadeltas!

November
November was een rustige maand. Door mijn eigen verhuizing werden de ritjes wat minder. Wel genoten we thuis en maakten we op een koude ochtend een uitstapje naar de kant van het DFW bij Appelscha.

December
En nu ik dit typ, bedenk ik dat de crossclinic eigenlijk 30 november was, maar de foto's zijn al zo in elkaar geplakt
We deden weer mee aan een crossclinic. Opnieuw met het doel om de hele les bitloos door te komen. En opnieuw lukte dat! Dat betekende dat ze dit jaar alleen met de crossclinic in januari nog een bit in had gehad.
Daarnaast rijden we thuis onze bosritjes en heb ik een paddle gekocht om te kijken of dat iets is.

Op naar een nieuw jaar! Volledig bitloos, een nieuwe 1200km en genieten van de uitstapjes waarvan een deel alweer gepland staat