Het wedstrijd jaar met Sil is omgevlogen. Begin dit jaar maakten Sil en ik ons debuut in de ZZ vaardigheid en wat gingen we als een speer rond. In 10 wedstrijden verzamelden we 20 winstpunten. Als kers op de taart mochten we ook weer starten op de Hippiade

In februari viel bij ons een dik pak sneeuw en dit nodigde uit voor onvergetelijke sneeuwrit met Sil.

Het leukste evenement van het jaar is natuurlijk de NMPRS Zomershow. Dit jaar gingen we verkleed als bloemenmeisje ( 3e prijs ) en reden we vaardigheid ( 2e prijs).

Het komende jaar blijven Sil en ik nog starten in de vaardigheid en hopen we nog vele fijne buitenritten te kunnen rijden in onze prachtige omgeving.

De eerste maanden van het jaar heb ik veel met Monet buitengereden. Het was de bedoeling dat Monet in de zomer het wedstrijdstokje van Sil zou overnemen. Helaas is Monet op buitenrit dusdanig geschrokken dat het niet meer verantwoord is om hem nog in te spannen voor de wagen. Ik ben dit jaar 1X gestart en daar behaalden we een winstpunt in de M vaardigheid.

Monet heeft ondertussen een nieuwe taak gekregen als personal trainer van kleine Junnie.

Dit jaar had Junnie een evenement en een fotoshoot op het programma staan. Half Juni was er de twenterkeuring van het NMPRS. Wat was Junnie braaf en wat liet hij zich uitstekend zien
Helaas was Junnie iets te veel in “ zomerconditie “ waardoor er niet meer dan een 3A premie in zat. 

Begin oktober mocht Junnie voor unicorn spelen. Totaal niet onder de indruk van zijn prachtige vleugels, poseerde hij braaf voor de camera.

Junnicorn

Tot slot wil ik iedereen fijne feestdagen en een gezond/sportief 2026 wense.