2025 komt alweer bijna ten einde dus een mooi moment om eens terug te blikken wat 2025 ons heeft gegeven...
... en wat was het een onwijs mooi en succesvol jaar!
Veel te veel om alles op te noemen maar even de highlights:
Januari
Ik kocht een nieuwe lens voor mijn camera om weer veel foto's mee te maken voor mijn socials.

Februari
We wonnen de valentijn winactie van Hoofwear! In Maart zijn we bij ze langsgeweest om een paar mooie scootboots aan te meten! Hij had al scootboots maar die waren te groot geworden, omdat Sterlyn zijn hoeven in positieve zin onwijs waren veranderd.
Maart
Terug in de wedstrijd ring! Een mooi nulpunt om te kijken waar we stonden na een lange periode van rustig opbouwen (eerst een schiefel, gevolgt door spierbevangenheid (pssm1) in november 2024). Prima nulpunt, genoeg om weer aan te werken!

Bij hoofwear langs!

En niet te vergeten, hiep hiep hoera! Sterlyn 7 jaar!
April
In April niet echt iets bijzonders gedaan, gewoon lekker thuis genieten. Bosritjes, dressuurmatig rijden, wat gesprongen.
Mei
Weegschaal kwam langs! 551kg.... Ik wist dat hij aangekomen was maar dat het zo erg was.... Vanaf dat moment zijn voeding goed onder de loep genomen. Zijn hooi tot de kilo nauwkeurig uitgerekend en enkel nog afgewogen hoeveelheden, met daarnaast 24/7 toegang tot schoon, eetbaar stro. En weidegang met een graasmasker.
Hierbij ook maar meteen het resultaat:

In september is hij gewogen op 520kg. Er mag nog meer af, maar we zijn goed op weg!
Juni
Zwemmen, vele bosritten en probeerde we voor het eerst springen met neckrope

Juli
In juli lag de focus wat meer op het springen. Dit jaar wilde ik toch graag weer een keertje springen starten in de 70cm en misschien 80cm. Daarvoor moet natuurlijk geoefend worden!

Augustus
We hebben wat oefenparcoursen gesprongen, oefencross Bathmen gereden en deze maand ben ik bezig geweest om het liggen op commando aan te leren.
September
We reden weer een wedstrijd waar een fotograaf bij aanwezig was

Toen Sterlyn het liggen goed snapte hebben Aranka (van Aranka Voulon fotografie) en ik afgesproken voor een shoot
Wat een DROOM! Sterlyn gedroeg zich voorbeeldig en lag voor het eerst op vreemd terrein!

Oktober
Een weekendje weg naar het instructie weekend van Paard, Mens Onderwijs (PMO). Onwijs gezellig, veel geleerd en het voelde echt even als vakantie!
Scheertijd was ook alweer aangebroken... Ieder jaar doe ik met de eerste ronde scheren zijn billen vol sterretjes.
Reden we weer een wedstrijd. 2x eerste met 211 en 202 punten, een applausje van de jury en met 2x een 8 voor harmonie weer naar huis.
Inmiddels stond de teller op L2+22
We reden 11 winstpunten in 3 wedstrijden

We werden nog reserve kampioen L2 van het haflinger stamboek (NHPS)
November
In november lag ik bijna meer naast het paard dan dat ik erop zat

De ene week lag ik ernaast tijdens de springwedstrijd, 2 weken later namen we een eerste prijs mee.
Nooit saai die haflingers he....
December
1 van de doelen die ik begin van het jaar stiekem had gezet was starten in de M1
Dus na lang uitstellen hebben we een poging gedaan! Een super fijn debuut! Met protocollen van onder tot boven volgeschreven en 1 winstpuntje gingen we heel tevreden huiswaarts!
Op naar 2026!