Even een snelle terugblik naar ons jaar.
In 2024 verkocht ik mijn draver Dundee en trainde ik de toen 3,5 jarige Baron de kruising tinker x Fries en deden we 2x een indoor jumping. In november 2024 kocht ik zangersheide veulen Cielo Stellato erbij.
Indoor Jumping Flémale 80cm

Baron en Cielo konden al snel samen staan.

(31 december) 2024 eindigde voor mij met een enkelblessure waarna ik oudejaarsnacht amper nog kon steunen op mijn been. Maar koppig als ik ben niet naar spoed gegaan.
Ik heb wel kine gehad na een echografie die ik pas 3 maanden na het voorval liet maken omdat ik toch pijn bleef hebben.
Dan ga ik even met een sprong naar het voorjaar.
Mijn paarden verhuisde ik naar een weide van 1HA waar ze het hele jaar door gras ter beschikking hebben. De beste plek die ik kon vinden.

We deden nog enkele jumpings mee. Waar Baron lintjes won in de 65 en 75cm Clear round.

Werden lid van de LRV club vlakbij en deden mee met dressuur, wat helaas niet goed verliep qua punten.

Gingen naar de 85 cm en uiteindelijk ook 95cm. Baron deed het allemaal. Weigerde niks.

Er was ook veel tijd voor lol

September,
Ik sloeg weer mijn enkel om. Paardrijden deed zelfs pijn ondanks ik bow balance beugels heb.
Omdat ik Baron liever bezig zie omdat hij anders te dik wordt heb ik hem verkocht. Ik weet namelijk ook dat ik met hem niet hoger kan gaan in de springsport, en te intensief springen zou ook nefast zijn voor zijn voorbenen die Frans gesteld zijn.
Cielo stond een tijdje alleen, maar kreeg eind november een nieuw vriendje erbij. Vreklap vd Ariaanshoeve of beter bekend als Levis. Een 4 maand oud shetlander hengstje.

Maar de pret bleef niet duren.
Levis had bloed op zijn vacht van het been linksachter. Uiteindelijk blijkt hij diverse verwondingen te hebben. En heb ik hem volledig geschoren waarna er nog enkele plekken tevoorschijn kwamen.
We zijn nu bezig met behandelen. En het gaat de goede kant op.
Hij heeft stalrust tot het allemaal genezen is.
Nadat dierenarts de wonden schoongemaakt had. Even foto ik spoiler omdat het toch bloed toont.
Het heeft wat weg van rainrot/rasp. Ook de plek in de hals en op de been waren vacht dat loskomt met wat pus onder.

Op achterbeen na weghalen van de losse vacht.

Zo geschoren is het wel een sjiek ventje.

Hopelijk gaat 2026 voorspoedig zonder teveel dierenartsbezoeken.