Ik heb mijn zelf gefokte appaloosa Tin Tin Twizzl geboren op 11 mei 2023

Hij is onwijs mak en nergens van onder de indruk en is nu ruim 2,5 en ben sinds gister begonnen met longeren. Dit pakt hij heel goed op ik moet wel erg goed oppassen dat hij niet omdraait maar dat ging vandaag al top dus ik denk dat we de vlo te pakken hebben. Vandaag heb ik er voor het eerst een krukje naast gezet en ben ik er even op gaan liggen/hangen maar nog zonder zadel en met me voeten nog veilig op de kruk maar ook dit vind hij prima. Ook heeft hij sinds gister voor het eerst zijn hoofdstel met bit in gehad.
De komende paar dagen blijf ik hem even werken zodat alles even goed blijft hangen en dan zal hij weer ff vrij zijn of in ieder geval weer VEEL minder gaan doen.
Ik gok dat Tin Tin rond de 170cm is en hij is röntgenologisch goed gekeurd.
Ik ben heel benieuwd wie er nog meer in 2026 gaan beginnen wat voor paarden jullie hebben en hoe jullie van plan zijn te beginnen of al begonnen zijn.

Thomasso WFTM, juni 2023. Van mij sinds april 2024. Afgelopen mei gecastreerd en staat in pension sinds juli. Hij mag rustig wennen aan het volwassen leven, belangrijkste vind ik het opbouwen van een connectie. We wandelen, poetsen, en doen grondwerk. Vorige maand begonnen met grondwerk lessen bij Equus4all. Ik ga hem zelf beleren met haar begeleiding, horsemanship/western. Ben zelf fanatiek dressuur amazone maar die kant gaan we pas op als hij wat ouder is.

), aan de andere kant kan hij echt een binnenvetter zijn. Voor mij ook erg leerzaam!