Stichting De Paardenkamp, Soest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Stichting De Paardenkamp, Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:16

Volgens mij is er geen "centraal" onderwerp over Stichting De Paardenkamp, het paardenruisthuis, in Soest. Misschien leuk om hierover een klets-, foto-, verhalen-, ervaringen topic te maken?

Ik ben er gisteren geweest, heb op Boerderij het Vossenveld rond mogen kijken en in het Paddock Paradise. Ik was aangenaam verrast door de professionaliteit van het geheel. Ik wist niet dat de stichting ook een kennis centrum is. Je mag met je vragen over de verzorging en voeding van het oude paard bij hen aankloppen voor kennis en advies. Ik vind dat een goede zaak.
Zijn hier mensen die hun paard daar hebben staan? Of op de wachtlijst hebben staan?

Uiteraard zijn er nadelen aan het houden van je paard in de Paardenkamp, dat kan niet anders. Ieder systeem, iedere huisvesting, iedere situatie heeft nadelen. Maar wie weet, vallen de nadelen voor degenen die hun paard daar hebben gehuisvest wel weg tegen de voordelen.

Onali

Re: Stichting De Paardenkamp, Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:19

Je hebt niet helemaal opgelet, je doet afstand van je paard als hij of zij naar Soest mag.

Het is geen pension of pensioenstal.

De rest ben ik bekend mee, ben al jaren donateur.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:25

Ik heb heel goed opgelet.
Ik weet dat je afstand doet, nergens in mijn OP spreek ik er van dat je geen afstand zou doen.
Op het moment dat je paard bij de Paardenkamp komt, ben je geen eigenaar meer van het dier en heb je over de verzorging en het tijdstip van eventueel inslapen geen zeggenschap meer. Wel mag je komen kijken bij het dier. Indien jouw ex-paard in de groep op het land op PP staat, mag je niet (alleen) daar in lopen. Je kunt dan een afspraak maken met het personeel om je dier te bezoeken. Voeren van snoep, peen, appels is niet toegestaan, ook "alleen maar" aan je ex-paard.

Edit; ik heb het over de nadelen. Een van de nadelen kan zijn dat je geen zeggenschap meer hebt over hert dier.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:29

rien10 schreef:
Zijn hier mensen die hun paard daar hebben staan?

Uiteraard zijn er nadelen aan het houden van je paard in de Paardenkamp, dat kan niet anders. Ieder systeem, iedere huisvesting, iedere situatie heeft nadelen. Maar wie weet, vallen de nadelen voor degenen die hun paard daar hebben gehuisvest wel weg tegen de voordelen.

Je houdt of huisvest je paard daar niet.
Je doet volledig afstand van je dier en de eigenschap gaat over. Soest bepaald in welke groep je paard komt, bij welke paarden hij komt en hoe hij dus uiteindelijk gehuisvest wordt.

Ja je mag altijd komen bezoeken, ook niet helemaal waar want normaal mag je niet op de track komen.
Laatst bijgewerkt door Onali op Vandaag, 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:30

Vertel Onali, wat wil je met het dikgedrukte.
Alleen even quoten zonder context heeft niet zoveel zin he?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:34

Mijn internet werkt niet naar behoren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:36

Onali schreef:
rien10 schreef:
Zijn hier mensen die hun paard daar hebben staan?

Je houdt of huisvest je paard daar niet.
Je doet volledig afstand van je dier en de eigenschap gaat over. Soest bepaald in welke groep je paard komt, bij welke paarden hij komt en hoe hij dus uiteindelijk gehuisvest wordt.

Ja je mag altijd komen bezoeken, ook niet helemaal waar want normaal mag je niet op de track komen.

Hetgeen allemaal door mij in de post hierboven geschreven staat.

Verder naar het onderwerp: iemand die zijn of haar ex-paard daar heeft staan?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:36

We zeggen allebei hetzelfde, alleen jij doet alleen alsof je zeggenschap of invloed hebt over hoe je je dier huisvest en in welke groep hij terecht komt.

Nou niet dus, want het is je dier niet meer.
Ja je kan aaien en bezoeken, maar meer ook niet.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:40

Geen paard op de wachtlijst mijn oudje (27) blijft gewoon tot haar dood bij ons thuis. Maar ik kom wel regelmatig bij de paardenkamp, vooral de lezingen zijn altijd informatief. Thema's over vooral verzorging en zorg rondom oudere paarden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:42

Onali schreef:
We zeggen allebei hetzelfde, alleen jij doet alleen alsof je zeggenschap of invloed hebt over hoe je je dier huisvest en in welke groep hij terecht komt.

Op het moment dat je je paard overdraagt aan De Paardenkamp het je geen enkele zeggenschap meer over het dier.
Dat is wat ik zeg. En hier laat ik het bij.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:47

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:56

Dank je voor de tip. Fijn, dan kan dit topic gesloten worden en gaan we daar verder.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:20

Onali schreef:

Wat is je probleem Onali???....dat zegt TS toch ook allemaal.
Probeer je nou willens en wetens TS haar topic te verzieken, zo komt het wel op mij over nl.

Het is een mooie stichting die goed werk doet. Zelf kies ik er niet voor omdat ik de zeggenschap over mijn paard wil houden en dus ook zelf het pensioen bepaal en bekostig.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:32

Lees die eerste 4 woorden nog eens dan?
En doe niet zo aanvallend, op MIJ komen de woorden van TS over alsof je een keuze hebt in huisvesting/ het houden van je paard.
Wat dus niet zo is.

Ik wil het topic helemaal niet verzieken, beetje jammer dat je er zo over denkt.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:24

Omdat er al een recent topic over dit onderwerp is hier een slotje.