Sinds 2021 woon ik in Zweden en sinds Oktober ben ik eigenaresse van een svensk kallblodstravare, oftewel Solfix! Via een vriendin kon ik hem overkopen. Een ontzettend lief paard maar met een aardig rugzakje (jeej ik die zei ik wil een simpel paard voor het buiten rijden
). Solfix is een 11 jarige bruin zwarte ruin. Hij is bereden maar de fijne knopjes zitten er niet op. Daarnaast is hij heel erg kudde gericht. Alleen rijden wil hij niet, er moet iemand mee. Ook mist hij aardig wat bespiering dus het doel voor aankomende tijd is werken aan zijn mentale gestel en zijn lichaam. In het verleden heeft hij wel op de baan gelopen, maar de afgelopen jaren heeft hij meer stil gestaan.
Mijn doel is om er uitendelijk gewoon lekker mee te kunnen rijden in de bossen, heel misschien eens op de baan maar het heeft geen prioriteit.
Op dit moment staat hij samen met Olivier, het paard van mijn vriendin, en als het goed is gaan we eer deze dagen een paard på foder ophalen. På foder is in zweden heel gebruikelijk, je kan het zien als een soort leen paard.
Daarnaast zijn we druk bezig de stal in orde te maken voor de winter. Er is al heel wat puin geruimd en zaagsel opgehaald.
Ik wil in dit topic onze avonturen gaan bijhouden, laten zien hoe het is om een paard in zweden te houden en vooral om te laten zien wat voor heerlijk paard er onder zijn problemen zit.
Tips en tricks qua voer en oefeningen zijn van harte welkom. Ik heb de laatste jaren vrij weinig met paarden gedaan dus het is allemaal een beetje weg haha!
Leuk dat jullie meelezen!
Puss o kram

Mijn vader en Solfix
De koudbloeddravers hebben wel een beetje m'n hart gestolen eigenlijk, ik vind het echt een leuk ras. In m'n zoektocht naar een tweede paard staat die dus zeker op het lijstje.
Tof halster ook, op de laatste foto.