Orun, wie nog meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

Orun, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-25 14:08

Eigenlijk zegt de titel genoeg.

Wie gaat er nu (of februari, of is al bezig) met de Orun?

Ik heb zojuist groen licht gekregen van een manegebedrijf waar ik de Orun 2 manege instructeur mag gaan lopen.

De planning is om in februari te starten. Hoe verder op te pakken gaan we nog even mee om de tafel, maar mijn idee was om 'stage' te lopen en hopelijk daar uiteindelijk echt in dienst te mogen.

Dit topic is misschien wel leuk om even te kunnen sparren met elkaar en elkaar te kunnen motiveren en helpen .

Dus brand los :D

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 14:54

Omdat dit topic beter op PP past ga ik het daarheen verplaatsen.

ED --> PP

Sterre98

Re: Orun, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-25 15:12

Oh dus toch :+ Zat al te twijfelen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-26 18:52

Niemand? Kan me ergens toch niet voorstellen dat er niemand bezig is.

Ergens vind ik het wel fijn dat we niet naar Ermelo hoeven as maandag. Kan ik mooi 'thuis' op de manege met het paard op ons dooie gemakkie het toelatingsfilmpje opnemen.

Oza04

Re: Orun, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 00:57

Ik ben in november vorig jaar gestart met de orun 2 manege instructeur. Ik sta op een manege in pension met mijn 2 paarden dus via de manege kon ik meedoen. Wij hebben morgen (de 13e) onze theorie examens. Wordt even flink doorlezen morgen en dan zijn we er wel klaar voor denk ik!!

Bij ons komen ze voor de praktijk examens bij ons op de manege en hoeven dus ook niet naar ermelo toe. Ben heel benieuwd, heb net mn portfolio opdracht georganiseerd en nu nog even alles afwerken.

Tot nu toe vind ik het wel heel veel in een korte tijd.. zeker omdat wij ipv oktober pas eind november onze intake hadden en ipc daarvoor weinig tot geen info kregen behalve de info avond. Maar dat was zoo veel in 1x dat er weinig bleef hangen

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-26 10:16

Oh dat is fijn! Ook voor het trainen van een paard? Werd bij mij aangegeven dat we naar een centraal gelegen manegebedrijf moeten.
Geen idee welke nog.

Wij zouden vandaag onze intake in Ermelo hebben, maar vanwege het verwachte slechte weer is dat niet meer doorgegaan, maar omdat we onze startbijeenkomst al 2 februari hebben mogen we een filmpje opnemen.

Die ga ik straks opnemen, ben heel benieuwd hoe dat gaat. Zeker aangezien het de 2e x is dat ik erop ga :')

Succes met de theorie!

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 11:51

Sterre98 schreef:
Oh dat is fijn! Ook voor het trainen van een paard? Werd bij mij aangegeven dat we naar een centraal gelegen manegebedrijf moeten.
Geen idee welke nog.

Wij zouden vandaag onze intake in Ermelo hebben, maar vanwege het verwachte slechte weer is dat niet meer doorgegaan, maar omdat we onze startbijeenkomst al 2 februari hebben mogen we een filmpje opnemen.

Die ga ik straks opnemen, ben heel benieuwd hoe dat gaat. Zeker aangezien het de 2e x is dat ik erop ga :')

Succes met de theorie!

Oo spannend!!

Voor de theorie gaan we naar ermelo en voor de intake zijn ze bij ons geweest en de praktijk examens doen we op de manege bij ons samen met een manege uit de buurt. Zijn in totaal met 11 mensen dus dan konden ze hierheen komen gelukkig!

Heel benieuwd hoe het allemaal loopt, ik hoop morgen de theorie gewoon te kunnen doen. Weer lijkt tot nu toe goed gelukkig!! Wel heel spannend haha, ga zo nog even goed leren en dan moet het vast goedkomen. Daarna focus op de praktijk onderdelen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-26 13:20

Oh kijk dat is ideaal! Fijn! Succes met leren.

Hier filmpje net opgenomen, paard was iets stijver dan vorige week, maar qua springen lekker relaxed.
Dus even alles aan elkaar monteren en gaan :D

Lekker in mn wedstrijd setje gegaan ook :')
Afbeelding
Afbeelding

Toch wel enorm blij dat ik hem mocht lenen hoor. Rij technisch niet het makkelijkste paard, maar enorm vertrouwd en kan alles. Alleen was het een beetje roestig vandaag :')

Maar goed, meneer is 20 en heeft een hele sportcarrière in de topsport achter de rug en mag nu als paard op deze ontzettend fijne manege doorbrengen.