Voor welke richtprijs paard te koop zetten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rosalie_s

Voor welke richtprijs paard te koop zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-25 14:11

Hoi allemaal,

Door omstandigheden wil ik mijn paard verkopen, heeft geen haast. Ik wil graag een goed huis vinden voor hem. Ik heb alleen echt geen idee wat ik voor richtprijs kan vragen. Kunnen jullie me daarbij helpen? Ik hoop dat ik hier goed zit

Omschrijving:
Heerlijk, prachtig donkerbruin paard van 1.65 m hoog en 5 jaar oud. Lief en fijn in de omgang en heel braaf onder het zadel. Vanaf 5 maanden van mij en altijd in de hand geweest. Door middel van grondwerk rustig opgeleid onder het zadel met 3,5/4 jaar en dat maakt hem heel vertrouwd en stabiel in zijn vrolijke ADHD koppie. Kan alleen mee naar ander terrein en is totaal niet kijkerig. Super geschikt als eventer en allrounder. Is nu 2 keer mee geweest op springwedstrijd en 2 keer naar een oefencross. Hij is echt overal voor in. Is niet geschikt voor beginnende of onzekere ruiters, los van dat hij super braaf is is hij wel gevoelig en kan hij echt heel enthousiast worden van eventing bijvoorbeeld. Super geschikt voor een zekere ruiter die een mooie, leuke allrounder wil die overal voor in is.

Is als 3 jarige op de foto geweest, had toen een 2/3tje op zijn straalbeen (benen verder helemaal goed). Nu voor de verkoop nog een keer zijn straalbenen op de foto gezet en ondanks zijn allround training het afgelopen jaar niets veranderd. Nooit kreupel geweest en dit blijkt dus geen probleem voor de sport. Dit keer ook rug en hals op de foto gezet vanwege verkoop en die waren ook goedgekeurd.

Wat denken jullie qua richtprijs? Dank voor jullie advies alvast!!
Laatst bijgewerkt door Rosalie_s op 21-10-25 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 14:13

Is het een 2 of een 3 op het straalbeen? Dat maakt namelijk wel wat uit qua beperking maar bv ook voor je verzekering.
En dus ook de prijs.

Rosalie_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-25 14:19

Dat weet ik niet. De dierenarts waar ik hem toen op de foto heb laten zetten (had een kerstactie dus waarom niet dacht ik :) ) zei een 3 maar een andere dierenarts zei met de second opinion een 2. Hij gaf aan dat iedere dierenarts foto’s anders beoordeeld. Mijn conclusie is dat zijn straalbenen niet perfect zijn op de foto.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 14:43

Wat is de afstamming? En heb je wedstrijden gereden toevallig? Hoe zijn de gangen of bij een springpaard hoe is de springtechniek? Een en ander maakt uit voor de prijs namelijk. Een paard met een goed sportpapier verkoopt makkelijker en is meer waard.

oji

Re: Voor welke richtprijs paard te koop zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 15:06

Je zou de foto's door een verzekering kunnen laten beoordelen, of ze hem wel (met een 2-tje) of niet (met een 3-tje) accepteren zonder uitzonderingen.
Je zou hem ook daarna zelf kunnen verzekeren als ze hem volledig accepteren, dan kan een eventuele koper desgewenst die verzekering over nemen. Ik denk dat dat heel veel onzekerheid bij een potentiële koper weg zou nemen.

Gini

Re: Voor welke richtprijs paard te koop zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:05

De straalbenen zijn in deze helaas belangrijk. Ze zijn twee keer op de foto geweest, was het de tweede keer ook verdeeld qua beoordeling?
Een 3 is namelijk prijsdrukkend en heeft zelfs invloed op de belofte dat het een toekomstige allroundtopper is. Bij een 2 speelt dat minder.