Link naar facebook-bericht:
https://www.facebook.com/10004827264450 ... l/?app=fbl
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Palmera schreef:Zó hé! Zonder ook maar één enkel bewijs word je met het grootste gemak beticht van diefstal én open en bloot gedeeld op FB en bokt en wellicht nog meer.
Misschien vloog er wel een mooie roofvogel door de lucht, was er een dubbele regenboog te zien of vonden ze de paarden gewoon mooi.
Maar nee hoor, kenteken en foto delen. De betreffende held van het Facebook bericht was niet in staat een praatje aan te knopen?
Featherlight schreef:Palmera schreef:Zó hé! Zonder ook maar één enkel bewijs word je met het grootste gemak beticht van diefstal én open en bloot gedeeld op FB en bokt en wellicht nog meer.
Misschien vloog er wel een mooie roofvogel door de lucht, was er een dubbele regenboog te zien of vonden ze de paarden gewoon mooi.
Maar nee hoor, kenteken en foto delen. De betreffende held van het Facebook bericht was niet in staat een praatje aan te knopen?
In het bericht staat dat de politie heeft aangegeven meerdere meldingen over deze twee personen, met dezelfde auto met hetzelfde kenteken te hebben ontvangen. Meldingen waarbij ze exact hetzelfde doen als de OP omschrijft. Lijkt me geen toeval.
ruin_lover schreef:Vorige week hebben er 2 mannen foto's staan maken van onze paarden, de zoon van de eigenaren van de weide is er toen naartoe gegaan om te vragen wat ze deden. Ze spraken geen Nederlands, wel Engels, en een man zei dat zijn dochter een pony heeft die er erg op lijkt dus hij wilde een foto naar haar sturen. Ze zijn weg gestuurd en daarna gelukkig niks meer vernomen maar heb er ook geen fijn gevoel bij. Geen idee of dit dezelfde mannen waren maar is wel toevalig
Blacky94 schreef:Als je de reacties op FB ook leest hebben ze al wel meer gekke verklaringen opgegeven zoals s avonds laat "een route voor een nachtwandeling" uitzoeken of een route voor scouting zoeken en verdwaald zijn. Daarnaast lijkt het kenteken sinds eind 2024 geschorst te zijn, dus dit zijn mogelijk gestolen kentekenplaten.
Ja, ik vind ook dat je voorzichtig moet zijn met mensen open en bloot op internet te betichten van iets, maar ik vind dit toch ook wel behoorlijk wat rode vlaggen. Zeker als je nagaat dat daar relatief dichtbij al een paar paarden gestolen lijken te zijn. Of ze daar nou wel of niet wat mee te maken hebben, ik vind dit niet per se normaal gedrag.
Palmera schreef:Zó hé! Zonder ook maar één enkel bewijs word je met het grootste gemak beticht van diefstal én open en bloot gedeeld op FB en bokt en wellicht nog meer.