Het was een hard en zwaar verlies.
Ik heb er toen zelfs aan gedacht te stoppen met paarden, een nieuwe thuis zoeken voor Fiebe.
Maar uiteindelijk wou ik haar ook niet verliezen.
Maar ik wou haar terug thuis hebben.
Haar terug halen zonder maatje was geen optie. Dus langzaam het internet op gegaan op zoek naar een leuk weide maatje.
Ik wist niet goed wat ik zelf wou als maatje voor haar, allen het moest een merrie zijn.
Omdat Fiebs beter met merries overeenkomt en sneller went aan een merrie dan een ruin.
Ze kan niet de simpelste zijn tegen andere paarden dus de keuze moest vooral voor haar zijn.
Uiteindelijk zijn we via via bij ons in het dorp naar een jaarling gaan kijken. We kenden deze mensen en hij wou ze brengen en laten kennismaken met ons Fiebe en klikt het niet dan was het ook goed. En we zagen het wel zitten dit eens te proberen.
Eenmaal aangekomen was het liefde op eerste gezicht.
Een paar dagen later was het voor Fiebe al wel iets afgekoelden heeft Fiebe een corrigerende rol op zich genomen, ze is echt een goede leeraar voor jongere dieren.
We hebben de jaarling Aurora genoemd, naar de zusterstad van Denver in Amerika.
Hoewel ze super goed overeenkomen merkten we wel dat Rora een leeftijdsgenootje mistte.
Aurora is een konik pony en komt uit een natuurgebied, ze werd samen met kuddegenootjes verkocht om over populatie tegen te gaan.
En we merkten dat ze toch een leeftijdsgenootje mistte. Na wat wikken en wegen hebben we toch nog eens met haar vorige eigenaar gesproken en hem overhaalde de jaarling dat hij ging aanhouden ook te verkopen. Dit was het laatste kudde genoot je van rora dat over was.
Hun weerzien was heel schattig en we zijn heel blij met de keuzes die we hebben gemaakt!
En Fiebe is heel blij met haar mini kudde, s nacht gaat ze ook echt waken over hun.
Heel mooi om te zien!

Aurora net van de trailer

Aurora en Fiebe

En toen kwam sierra erbij