Fine Art - leven in een kudde

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nick_en_ik

Fine Art - leven in een kudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-25 13:44

Vanochtend vroeg op pad gegaan naar de paardjes, om ze eens mooi op de foto te zetten. Fotograferen heb ik in het verleden al wel vaker gedaan, maar ben het nu weer wat aan het oppakken. Mijn doel van deze foto’s is het vastleggen van verschillende paarden in de kudde, het vastleggen van de gewone maar o zo mooie momentjes, en het vastleggen van de ultieme rust en sfeer die er hangt. En volgens mij is dat aardig gelukt!

Genieten jullie mee? <3

01.
Afbeelding

02.
Afbeelding

03.
Afbeelding

04.
Afbeelding

05.
Afbeelding

Saga

Re: Fine Art - leven in een kudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 14:17

Wat een gave foto's! Vooral die met dat snoetje en met de staart op de achtergrond.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 14:52

Mooie foto's.
De zachte blik van die 1ste shet toont wel mooi hoe rustig hij is.

Had alleen nog wel foto's van de kudde algemeen verwacht :)

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-25 15:14

Polar schreef:
Wat een gave foto's! Vooral die met dat snoetje en met de staart op de achtergrond.

Dankjewel! Die met de staart op de achtergrond is ook een van mijn favorieten! :D

Art_Ificious schreef:
Mooie foto's.
De zachte blik van die 1ste shet toont wel mooi hoe rustig hij is.

Had alleen nog wel foto's van de kudde algemeen verwacht :)

Dankjewel! De eerste foto vond ik inderdaad ook heel mooi die zachte blik vastleggen, leuk om te horen dat dat opvalt!

Ik heb expres meer focus gelegd op ingezoomde/detail foto’s. En het geheel van alle foto’s bij elkaar laat de kudde op een unieke wijze zien :j
Maar ik snap ook dat je misschien iets anders had verwacht bij de titel. Ik heb nog meer foto’s die niet zo ver zijn ingezoomd, misschien dat ik die ook nog ga bewerken en delen. Maar dat geeft gelijk ook weer een heel ander perspectief/beeld dan deze foto’s :D
Artistieke keuze zeg maar! :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 15:53

Ja persoonlijk vind ik dit gewoon Fine art en niet echt duidelijk dat ze in kudde staan.
Alleen die waar nog een staart van de fries(?) bij staat toont dat er nog een ander paard aanwezig is namelijk. Dus ik vind de titel zelf wat misleidend

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-25 16:13

Art_Ificious schreef:
Ja persoonlijk vind ik dit gewoon Fine art en niet echt duidelijk dat ze in kudde staan.
Alleen die waar nog een staart van de fries(?) bij staat toont dat er nog een ander paard aanwezig is namelijk. Dus ik vind de titel zelf wat misleidend

Ah zo. Ik heb deze foto’s gemaakt terwijl ze samen stonden als kudde, gewoon lekker in hun paddock. Ongepoetst, zand op de wang, hooi in de manen. Veel van de fine art foto’s die ik tegenkom zien er allemaal gelikt uit; paarden zijn schoon, staan netjes in een studio/gekozen plek, worden in een bepaalde pose gezet. Dit zijn allemaal spontane kiekjes wat dat betreft. Dus leven in een kudde klopt in principe, want dat waren ze op het moment aan het doen. Maar misschien was een titel in de trant van “Fine art in vrijheid” wellicht beter geweest :D

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 16:46

Leuke composities heb je uitgezocht! En wat een prachtige manier van bewerken ook zo <3 Krijgt het een speciale sfeer van.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 17:55

Wauw! Ik blijf fineart zo tof vinden.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 19:17

Prachtig wat een mooie stijl.

Gyselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 19:20

Prachtig - heerlijk ook, die oortjes van die shet op de eerste foto <3 zo lief!

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 09:06

Dit vind ik dus prachtig. Heel mooi gedaan. Kan niks zeggen over techniek of wat dan ook, want daar heb ik totaal geen verstand van, maar het resultaat is echt zo mooi!

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 12:55

Dit zijn echt mijn soort foto's, <3 Lekker puur natuur en de details vast leggen. Tot de kleinste vlekjes en snorhaartjes. Mooi ts!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:04

Ik houd helemaal niet van dit soort foto's, maar dat is persoonlijk natuurlijk. En was ook getriggerd om te gaan kijken door het woord kudde.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-25 16:42

Prima2Donna schreef:
Leuke composities heb je uitgezocht! En wat een prachtige manier van bewerken ook zo <3 Krijgt het een speciale sfeer van.

Dankjewel! Het was ook erg leuk om echt te kijken naar mooie composities :D

Freyr schreef:
Wauw! Ik blijf fineart zo tof vinden.

Dankjewel! Fine art is echt heel leuk om te doen <3

Ellen_ov schreef:
Prachtig wat een mooie stijl.

Dankjewel! <3

Gyselle schreef:
Prachtig - heerlijk ook, die oortjes van die shet op de eerste foto <3 zo lief!

Jaaa, zo lief he? Dankjewel! <3

Sachertorte schreef:
Dit vind ik dus prachtig. Heel mooi gedaan. Kan niks zeggen over techniek of wat dan ook, want daar heb ik totaal geen verstand van, maar het resultaat is echt zo mooi!

Dankjewel voor je complimenten! <3

Anastasia24 schreef:
Dit zijn echt mijn soort foto's, <3 Lekker puur natuur en de details vast leggen. Tot de kleinste vlekjes en snorhaartjes. Mooi ts!

Jaaa, al die kleine details zijn zo mooi om vast te leggen! Dankjewel! <3

Bloodymary schreef:
Ik houd helemaal niet van dit soort foto's, maar dat is persoonlijk natuurlijk. En was ook getriggerd om te gaan kijken door het woord kudde.

Smaken verschillen; een vind het mooi de ander niet zo en dat is niet erg :D

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 18:49

Ik ben misschien oud of blond maar wat is precies fine art definitie in dit bokt topic?
Mooie foto's overigens kudde gevoel is zeker aanwezig maar snap dat dat ook anders kan binnen komen

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-25 19:20

boedjang schreef:
Ik ben misschien oud of blond maar wat is precies fine art definitie in dit bokt topic?
Mooie foto's overigens kudde gevoel is zeker aanwezig maar snap dat dat ook anders kan binnen komen

Ik vind het een leuke vergelijking om “fine art” te zien als een schilderij maar dan in plaats van verf en kwasten, gebruik je een camera! Vaak heeft de fotograaf/kunstenaar een bepaald idee wat ie wilt creëren; iets wat niet een “standaard” portretfoto is. Vaak ligt er een wat diepere betekenis, verhaal achter. Bij deze foto’s dus dat ik de kudde op unieke wijze vastleg, alhoewel het misschien niet perse duidelijk is dat het een kudde is. Maar da’s ook juist zo mooi aan kunst, iedereen interpreteert het weer anders! Dus het staat ook vooral open voor interpretatie :j

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 19:58

Wauw!! Prachtige foto's!! Kunnen zo aan de muur!