Fjordenpret op 70 jarig jubileum Fjordenstamboek!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NorwayFjord

Fjordenpret op 70 jarig jubileum Fjordenstamboek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-25 14:22

Leuk dat je mijn topic hebt aangeklikt :D

Afgelopen 20 september was het 70 jarig jubileum van het Nederlands Fjordenstamboek en wát was het leuk! <3 Voor mij was het de eerste keer op een dergelijk evenement met eigen paarden omdat ik sinds november 2023 mijn eerste Fjord heb gekocht dus des te leuker om mee te maken! Ook een super leuke dag om mensen die je normaal bijvoorbeeld alleen via internet spreekt te ontmoeten en over onze toppers te praten :D

Ik had me ingeschreven voor grondwerk les van Jolanda Adelaar en horse agility met mijn 2 jarige ruin Olaf en lange teugelen en working equitation van Ton Duivenvoorden met de 10 jarige merrie van mijn moeder. Beide paarden hebben zich echt voorbeeldig gedragen! Olaf vond het wel allemaal heel spannend dus ik heb beide demo's goed maar eerder afgesloten want ik vond het veel belangrijker dat hij een goede ervaring zou hebben en dat is gelukt :D

Als eerste op het programma stond working equitation met Roosje! Dit beviel zo goed dat we gelijk hebben ingeschreven voor een les op 12 oktober van Ton dus dan mogen we weer :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna horse agility met Olaf, hij deed álles en was zo braaf, kon niet trotser zijn <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna lange teugelen, daar heb ik helaas geen foto's van maar wel hele fijne tips en tricks van Ton gehad waar we mee verder kunnen :D

En toen was de laatste clinic, de grondwerkles van Jolanda. Dit was om 4 uur en Olaf was het wel een beetje zat aangezien we al sinds half 8 's ochtends van huis waren... Dus beetje basis gedaan en toen gestopt. Foto dankzij Meike Langerak :D

Afbeelding

Hierna hebben we nog bij het buffet gegeten en toen de paarden weer lekker mee naar huis genomen, wat een fantastische dag en we zijn met super ervaringen weer naar huis gegaan <3
Trots op mijn top Fjordjes, wat een heerlijk ras is het toch!

Toushie

Re: Fjordenpret op 70 jarig jubileum Fjordenstamboek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 15:10

Wat heerlijk zo bezig zijn. Ziet eruit als een hele geslaagde dag. En super ervaring ook voor je 2 jarige.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 08:35

Wat een leuk overzicht van een mooie dag!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 08:59

Ziet er geweldig uit! Mooie Fjorden, trouwens! Ik had me nooit gerealiseerd dat er meer kleuren zijn bij Fjorden dan de 'gewone', die je meestal ziet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 09:10

Knappies! <3

Hervonen, leuk hè! Zo heb ik een rode fjord :D

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-25 13:46

Dank jullie wel, het was echt fantastisch en ik ben zo mega trots op ze <3

Hevonen haha ja leuk he, toevallig 2 speciale kleurtjes. We hebben er niet perse naar gezocht maar het was wel een wens toen we opzoek waren en het is gelukt! Roos is een grablakk (zwart met wildkleur) en Olaf is een ulsblakk (valk met wildkleur) :D

Marjan leuk om samen met jouw knapperd in Uitgelicht te staan <3

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 14:05

Oeeehh wat leuk!! Knappe Olaf en Roosje <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 15:42

Oh die van mij staat niet uitgelicht :) wel de pony van kletskoekje. Die is ook heel leuk!

Als ik volgend jaar tijd heb lijkt het me ook wel leuk. Ben jij lid van het stamboek?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-25 17:10

MarjanB schreef:
Oh die van mij staat niet uitgelicht :) wel de pony van kletskoekje. Die is ook heel leuk!

Als ik volgend jaar tijd heb lijkt het me ook wel leuk. Ben jij lid van het stamboek?

Bij mij staat toch echt jouw knapperd onder Roos :D

Afbeelding

Volgens mij is het volgende jubileum over 5 jaar weer als ik het goed begreep. Ik ben lid van het stamboek idd, ook voor keuringen etc :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 17:37

Oh wat grappig! :+

Haha over 5 jaar hebben we vast wel een keer tijd.

Edit, dit zie ik :')

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 20:07

Wat een gave fjorden <3

Mr_Mx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 12:13

Zo jammer dat ik je helemaal niet bezig heb gezien met Roosje en Olaf op het jubileum.
Leuk, om wel de foto's te zien!

Achteraf heb ik wel meer 'boktfjorden' gemist...