Afgelopen 20 september was het 70 jarig jubileum van het Nederlands Fjordenstamboek en wát was het leuk!

Ik had me ingeschreven voor grondwerk les van Jolanda Adelaar en horse agility met mijn 2 jarige ruin Olaf en lange teugelen en working equitation van Ton Duivenvoorden met de 10 jarige merrie van mijn moeder. Beide paarden hebben zich echt voorbeeldig gedragen! Olaf vond het wel allemaal heel spannend dus ik heb beide demo's goed maar eerder afgesloten want ik vond het veel belangrijker dat hij een goede ervaring zou hebben en dat is gelukt

Als eerste op het programma stond working equitation met Roosje! Dit beviel zo goed dat we gelijk hebben ingeschreven voor een les op 12 oktober van Ton dus dan mogen we weer

Daarna horse agility met Olaf, hij deed álles en was zo braaf, kon niet trotser zijn

Daarna lange teugelen, daar heb ik helaas geen foto's van maar wel hele fijne tips en tricks van Ton gehad waar we mee verder kunnen

En toen was de laatste clinic, de grondwerkles van Jolanda. Dit was om 4 uur en Olaf was het wel een beetje zat aangezien we al sinds half 8 's ochtends van huis waren... Dus beetje basis gedaan en toen gestopt. Foto dankzij Meike Langerak

Hierna hebben we nog bij het buffet gegeten en toen de paarden weer lekker mee naar huis genomen, wat een fantastische dag en we zijn met super ervaringen weer naar huis gegaan

Trots op mijn top Fjordjes, wat een heerlijk ras is het toch!