Een middag met de fjordjes.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mr_Mx

Een middag met de fjordjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 12:52

Niet te warm of te koud.., niet een hele middag miezeregen...,geen blubberbende meer in de bak. Mijn bijrijder en ik konden gisteren weer lekker aan de slag met de paarden.

Eerst was Marnix aan de beurt. Die was zeker 2 weken niet gereden, maar dat maak voor Marnix niets uit. Altijd braaf zijn rondjes lopen. Marnix is echt een uitzondering op de meeste fjorden; hij vindt bakwerk en zeker dressuur LEUK! (laat andere fjorden dit niet horen...)

Afbeelding
Lekker met zijn neusje eruit op eigen benen lopen.

Afbeelding

Afbeelding
Altijd goede zin.

Afbeelding
Tot slot wat balkjes neergelegd. Ook dit deed hij braaf.
(als er balkjes of sprongetjes in de bak zijn kan Marnix wat te enthousiast worden; hoe harder, hoe leuker!)

Toen was het de beurt aan Sjoko. Met hem besloot ik voornamelijk los te werken. Dat is voor Sjoko favoriet.
Eerst wel aan de longe beetje instappen en balkjes draven.

Afbeelding
Ik besloot het voor hem wat moeilijker te maken door de balkjes om en om wat hoge te leggen.
Sjoko blijft altijd goed opletten. (Marnix zou hier gewoon, zonder goed te kijken, op volle snelheid overheen denderen.... kun je alles weer oprapen...)

Afbeelding
Marnix heeft even lekker gerold en kijkt vanachter het draadje toe.

Afbeelding
Met springen moet je altijd rustig beginnen... Sjoko neemt de sprong eerst vanuit stap.... (en liet alles keurig liggen!).

Afbeelding
Het echte werk.

Afbeelding
Ondertussen haalt Marnix een tak op. Om ook maar wat te doen te hebben...

Afbeelding
Sjoko vindt springen leuk, maar ik doe hem er geen plezier mee als ik hogere hindernissen bouw. Dit is prima zo.

We laten Marnix bij Sjoko. Misschien wil hij ook nog een sprongetje maken. Maar daar had hij toch geen zin in. Eens kijken of ik ze samen een kunstje kan laten doen.

Afbeelding
Ik vroeg aan allebei jambette, maar Sjoko ging voor een buiging.

Afbeelding
Jaaa, gelukt!

Afbeelding
Ik laat Marnix de buiging nog even oefenen, maar het blijft een wat slap aftreksel van de buiging die Sjoko altijd maakt.

Afbeelding
Sjoko doet het nog een voor... Tja, let Marnix weer eens niet op...

Afbeelding
Uiteindelijk toch een leuk resultaat!

Het was een fijne middag voor ons alle vier!

Mirjam79

Re: Een middag met de fjordjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 13:13

Jaloers :o
Wat heb je een heerlijke paardjes daar. Echt heel leuk, genieten!

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 13:35

Wat een leuke serie foto's! Ja hoor, ik geniet met je mee!

Mr_Mx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 16:27

Wat leuk! Grappig om te lezen dat ons gevoel zo afstraalt in de foto's. Het was een heerlijke middag met bovengemiddeld brave paardjes.

(Het zijn wel fjorden, dus het kunnen ook de grootste draken zijn.)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 18:57

Ik vind het leuk, vooral die kunstjes van ze!

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 19:25

Wat leuk om Sjoko en Marnix weer zo samen te zien. Jullie doen het samen heel goed. Veel plezier samen.

Mr_Mx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 12:48

Elisa2 schreef:
Ik vind het leuk, vooral die kunstjes van ze!

Dat is ook heel leuk om het ze aan te leren.
Ook komt dan het verschil in karakter erg naar boven, wat wel grappig is.

Sjoko; wil altijd wel iets nieuws uitproberen, puzzelt om te verbeteren als hij merkt dat ik een volgende stap in het proces vraag.
jambette in 2 dagen geleerd, buiging in 2 weken.

Sjoko doet zelden een kunstje zonder commando. Soms doet hij een buiging om het weer goed te maken als hij stout is geweest en ik op hem gemopperd heb.

Marnix; vindt iets nieuws per definitie moeilijk (Wat wil ze nou weer van mij!), blijft heel makkelijk hangen in wat halfbakken pogingen en ik krijg hem dan niet verder.
jambette in een half jaar geleerd, buiging zijn we al meer dan een jaar mee bezig....

Marnix is vreselijk trots op zichzelf wat de kunstjes betreft en toont ze spontaan aan bezoek (Kijkt eens wat ik kan!)

Saskiafjord schreef:
Wat leuk om Sjoko en Marnix weer zo samen te zien. Jullie doen het samen heel goed. Veel plezier samen.

Hé Saskia! Ja, Marnix en Sjoko gaan steeds beter samen, dat vind ik zo fijn voor ze.

Yasminer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:01

Je paarden zijn prachtig. Ze worden zeker goed verzorgd.