Eerst was Marnix aan de beurt. Die was zeker 2 weken niet gereden, maar dat maak voor Marnix niets uit. Altijd braaf zijn rondjes lopen. Marnix is echt een uitzondering op de meeste fjorden; hij vindt bakwerk en zeker dressuur LEUK! (laat andere fjorden dit niet horen...)

Lekker met zijn neusje eruit op eigen benen lopen.

Altijd goede zin.

Tot slot wat balkjes neergelegd. Ook dit deed hij braaf.
(als er balkjes of sprongetjes in de bak zijn kan Marnix wat te enthousiast worden; hoe harder, hoe leuker!)
Toen was het de beurt aan Sjoko. Met hem besloot ik voornamelijk los te werken. Dat is voor Sjoko favoriet.
Eerst wel aan de longe beetje instappen en balkjes draven.

Ik besloot het voor hem wat moeilijker te maken door de balkjes om en om wat hoge te leggen.
Sjoko blijft altijd goed opletten. (Marnix zou hier gewoon, zonder goed te kijken, op volle snelheid overheen denderen.... kun je alles weer oprapen...)

Marnix heeft even lekker gerold en kijkt vanachter het draadje toe.

Met springen moet je altijd rustig beginnen... Sjoko neemt de sprong eerst vanuit stap.... (en liet alles keurig liggen!).

Het echte werk.

Ondertussen haalt Marnix een tak op. Om ook maar wat te doen te hebben...

Sjoko vindt springen leuk, maar ik doe hem er geen plezier mee als ik hogere hindernissen bouw. Dit is prima zo.
We laten Marnix bij Sjoko. Misschien wil hij ook nog een sprongetje maken. Maar daar had hij toch geen zin in. Eens kijken of ik ze samen een kunstje kan laten doen.

Ik vroeg aan allebei jambette, maar Sjoko ging voor een buiging.

Jaaa, gelukt!

Ik laat Marnix de buiging nog even oefenen, maar het blijft een wat slap aftreksel van de buiging die Sjoko altijd maakt.

Sjoko doet het nog een voor... Tja, let Marnix weer eens niet op...

Uiteindelijk toch een leuk resultaat!
Het was een fijne middag voor ons alle vier!