Honey, bijna een jaar later

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Honey, bijna een jaar later

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-25 19:08

Dit was een eerder topic over Honey, voor achtergrond informate: [PP] [VOLG]Er komt een nieuwe pony! Update: gearriveerd

Helaas is de eigenaresse van Honey opgegeven en ze kan elk moment overlijden. Ze heeft besloten om het papierwerk op te sturen om haar over te schrijven op mijn naam.
Ze heeft ook een grote pot Boswellia voor me besteld, maar die is nog steeds niet aangekomen, dus maandag zal ik even bellen (komt uit Nederland) hoe of wat.
Honey is weer kort kreupel geweest aan beide voorbenen, maar nu gaat het goed.

Ze heeft de taak van Chico overgenomen, zo af en toe met mij vuilnis uit de bermen oprapen. Daarvoor heft ze tassen over een zadel waar het in gaat. Ze wilde eerst nooit graag een zadel op, maar inmiddels vind ze het prima. Ze vindt het vooral ook leuk om het erf af te gaan.
Ik was een keer met Pocotó en haar op stap gegaan, maar ze loopt veel sneller, hoewel ze kleiner is, dus dat was niet echt een succes. Dus loop ik nu apart met haar.
Foto van het late voorjaar, toen er nog gras stond:

Afbeelding

Deze zijn van de zomer.
Met Pocotó (de enige andere merrie)

Afbeelding

Met Gandhi, heel vroeg in de ochtend (foto van augustus).

Afbeelding

Fotos van vandaag, net op stal gekomen . Achter haar zie je Gandhi en Pocotó. (Vincent en Olímpio staan tegenover haar)

Afbeelding

Afbeelding

Video die ik erbij wilde zetten kan ik blijkbaar kan plaatsen op bokt. Ik heb wel videos op Youtube. Hier lag Honey te slapen en Gandhi stond op wacht.
https://www.youtube.com/watch?v=Oqlihjx4haU

littleroosie

Re: Honey, bijna een jaar later

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:23

Wat een heerlijke foto die in augustus. Heb je daar de hele winter gras en dat de paarden dan goed op de weide kunnen lopen?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:52

Ja, ik heb hier goed gras van september /oktober, afhankelijk van wanneer de eerste regen weer begint, tot een paar weken na de laatste regen, meestal in mei/juni dit jaar had ik langer gras. In de zomer is het droog met wat nieuw gras dat vlak bij de grond te vinden is. Voorgaande jaren hadden we grote droogte en moest ik veel hooi bijvoeren in de zomer. Maar normaal gesproken vinden ze wel wat te eten (ze lopen op zo´n 15 hectaren) en ze krijgen voer en hooi als ze op stal komen voor de nacht.
Het gras is wild gras met kruiden. Er staan ook struiken waar ze hun tanden mee doen. Ik heb ontzettend veel geluk met dit land, wat dat betreft. Ook plenty schaduw.
En straks beginnen de eikeltjes van de kurkeiken. Deze zijn eetbaar en de paarden doen zich daar ook te goed aan. Op dit moment hebben de vijgenbomen vruchten en vooral Pocotó is vaak om de bomen te vinden om ze te plukken. De kweeperen beginnen nu ook te rijpen.

Overigens is het in het noorden van Portugal het hele jaar door groen, maar daar regent het meer verdeeld. Ik woon in het zuidwesten en hier hebben we twee regenseizoenen (in het voorjaar en najaar) waarin de meeste regen valt en dan nog wat buien, maar in de zomer regent het meestal helemaal niet.

Dit zijn winterfoto´s van Honey met Pocotó.

Afbeelding

Afbeelding

littleroosie

Re: Honey, bijna een jaar later

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:05

Dankje voor de uitleg, ik vind dit heel interessant gezien wij over een paar jaar ook willen emigreren. Twijfel nog wel over welk land haha.

Waarom heb je de paarden 's nachts op stal?