Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Earth schreef:Ik had ook met 16 jaar een eigen paard, maar toen was het stalgeld nog rond de €165.- per maand en de andere dingen nog niet zo duur. Inmiddels is het dubbel zo duur. Ik werd ook nog eens chronisch ziek dus ik kon niet meer werken, toen heeft mijn moeder de stalling betaald. Maar die luxe moet je dus wel hebben dat een ouder je wilt ondersteunen. Beter zoek je nu nog een verzorgpaard, ga je studeren en koop je als je klaar bent met je studie je eerste paard. Dat scheelt je denk ik een hoop stress en een hoop kosten.
Citaat:Denk voor ieder die nu een paard wil kopen gewoon zelf aan het rekenen moet.
En niet moet kijken wat deden mensen 10-20 jaar terug.
NoraNamalaa schreef:Ik heb trouwens ook verhalen gehoord van iemand die als tiener haar eigen paard had en dat daarbij haar ouders/grootouders de stalling betaalde en zij de rest. Tenzij er groote dierenarts kosten waren dan hielpen haar ouders daar wel bij. Ik weet niet of dit toevallig voor iemand anders ook zo werkt?