Equiday Someren 2025

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Equiday Someren 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-25 18:47

Hi!

Ik vond nog niet direct een topic voor Equiday Someren op 21 september 2025.

Bij deze! :D

Ik ben benieuwd wie er allemaal aanwezig is, met een stand, een demo, gewoon als bezoeker :D

Mijn man is dit jaar weer aanwezig met een stand als Belgische collega van Turbohoof Solutions.
(hoefverzorgingsproducten)

Ikzelf ben aanwezig met een stand voor Horse Agility Benelux
(met de kortingscode ED798 geniet je 15% korting op de aankoop van tickets ;) )

Samen met Positive Primitives hebben we een demo Horse Agility: competitie en R+ hand in hand.

Wie komt er nog?
Wat verwacht je van de beurs?
Wat hoop je te kopen O:)

(hopend dat dit hier mag, ik zoek nog een fotograaf met een goed toestel (wij hebben demo in de buitenbak) welke foto's zou willen nemen tijdens onze demo in ruil voor een toegangsticket)

Hannanasjuh

Re: Equiday Someren 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 15:14

Hey Saskia, leuk dat jullie gaan!

Ik had niet eens in de gaten dat het al weer zo ver is :+
Mijn man en ik zijn er nu overna aan het denken om nog een stand te nemen. Vanavond maken we het definitieve besluit.
Hij voor de gebitsverzorging en ik voor de begeleiding in het bekappen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 15:19

Ik ben er ook, want we mogen deze keer het gezicht zijn van Equiday. :D
Afbeelding

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 16:20

Waar is het in someren?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 16:22

MukiwaCobs schreef:
Waar is het in someren?

Staat letterlijk boven je post. :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 16:43

Ik hoop dat het kreng van een eigenaresse goedgezind is anders bederft dat behoorlijk de sfeer. Hoewel de locatie fantastisch is hebben wij in juli ons laatste evenement daar deelgenomen. Dat wijf is echt grafgek en houd de brasserie volgens mij liever gesloten. :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 16:47

Oh nu ben ik benieuwd, share the juice. _O-

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 17:01

KimD schreef:
Ik hoop dat het kreng van een eigenaresse goedgezind is anders bederft dat behoorlijk de sfeer. Hoewel de locatie fantastisch is hebben wij in juli ons laatste evenement daar deelgenomen. Dat wijf is echt grafgek en houd de brasserie volgens mij liever gesloten. :=

De brasserie is van de zus/moeder. De manege is van de andere zus wat ik begrijp.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:09

Captain schreef:
Oh nu ben ik benieuwd, share the juice. _O-

Nouja, wij hebben er al een aantal jaren geregeld wedstrijd, echt een top locatie en fantastische brasserie maar helaas de laatste twee jaar echt drama.

Agility mensen eten graag tussendoor, en als het koud is dan drinken ze liters en liters warme chocomel met slagroom. Dat staat gelijk in honderd keer in en uitlopen van de brasserie waardoor ze geregeld met een bezem stond te tieren over het zand binnen...

'S avonds gingen we er altijd eten, alleen een wedstrijd laat zich niet plannen. We dachten ruim gereserveerd te hebben om 18.30u met 16 man, maar de wedstrijd liep gigantisch uit waardoor een deel dit niet ging redden. Dus we wilde het verzetten (net zoals nog een aantal lopers) maar nee, de keuken sloot pm 19.30u en dat was ons probleem... Ik heb agilitylopers in NL nog nooit zo strak zien starten en finishen, de keurmeester wist niet wat er gebeurde en had nauwelijks tijd om te fluiten. :') Maar, de laatste sloot uiteindelijk om 18.45u aan tafel, eten kregen we om 19.45 want de keuken kon de (vooraf gereserveerde want dat moest!!) drukte niet aan. Achteraf nog een cocktail drinken werd ook niet gewaardeerd, of we wel wisten hoelaat het was.

Afgelopen juli spande de kroon, bloedheet dus mensen leefde op ijskoffie en ijs. Nou, ijs was zogenaamd niet te krijgen, alleen handijsjes (lees, het was ze duidelijk te lastig), ijskoffie raakte daardoor ook op. Op zondag overwogen we lunch om 11u, toen zei een medeloper dat als we nog wilde eten we snel moesten zijn want op=op, ze had niks meer bijbesteld.

Vrienden bestelde vegetarische kroketten, twee personen vier kroketten. Één kroketten zag er heel anders uit, dus ik proef eraan, overduidelijk vlees. Onze vrienden gaat dat netjes melden en krijgt echt instant een grote bek, ze wisten wel wat ze verkochten. Na enige discussie kreeg ze dan toch nieuwe. Die waren nog bevroren van binnen, letterlijk bevroren. Dus ze gaat weer terug zegt die heks dat ze zich niet zo moet aanstellen en moeilijk moet doen, gaar is gaar. Nou, ze heeft ze laten staan uiteraard en toen kwam een van de personeelsleden met het geld. Toen kreeg onze vriendin een grote bek en het geld letterlijk naar haar toe gesmeten...

Het was een meerdaags evenement, kamperen kostte €150,- van woensdag tot zondag en er hoeveel kampeerders er precies waren durf ik niet te zeggen maar zeker 200 plus. Er waren twee toiletten en twee douches, maar met de bloedhitte wilde mensen natuurlijk allemaal douchen, dat raakte dus allemaal verstopt waardoor douche enzo niet meer mogelijk was. De organisatie deed hun uiterste best het op te lossen maar daar was geen tegenop boksen. Binnen zijn ook twee douches en die wilde ze dichthouden maar na echt aandringen hebben ze die toch maar opengesteld. De douche en toilet waren ook door de locatie zelf geregeld maar omdat ze geen euro teveel willen uitgeven hadden mensen er nu last van.

Op diezelfde wedstrijd zou de organisatie met de aanwezige keurmeesters gaan eten bij hen en op de dag zelf zei ze dat het niet meer ging door te weinig keukenpersoneel...

Zo heb ik minstens nog tien verhalen, het is ook veel erger geworden gaandeweg de jaren. We gaan er niet meer naartoe in ieder geval, het bederft echt de zin om te gaan.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:14

Ah dit verklaart wel de zeer onprofessionele mail die ik terugkreeg van het secretariaat toen ik me van de zomer afmeldde voor een wedstrijd ivm hitte (30+ graden).

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:47

Klinkt vooral als een beetje overspannen vrouw. Maar laten we daardoor equiday niet bederven. Uiteindelijk heeft het vooral met de brasserie te maken als ik het zo lees en niet met de organisatie van equiday dan wel de standhouders.

Tenminste als het aan mij ligt niet want wij gaan er last minute nog met een stand staan *\%/*

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 03:23

Tijdens EquiDay kan je de brasserie als je wil gewoon ontwijken want er is buiten een food plein met verschillende food trucks en een aparte toiletwagen. Ik kan me ook niet herinneren of de brasserie open was de afgelopen EquiDays, kan goed zijn dat het dicht is ivm het food plein.

Ik heb de afgelopen jaren op veel paardenevenementen gestaan maar EquiDay blijft in alle opzichten mijn favoriet. :j
Als je nog twijfelt als standhouder of bezoeker: gewoon gaan! Je krijgt er geen spijt van.

Wij staan er ook weer met de Level Up stand in de grote hal. :)

Afbeelding

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 07:18

Ik ben er ook met een stand. Playful Horsemanship/Long Rein Playful Gymnastics. Diverse vormen van grondwerk en werken aan de lange teugel. Ik heb er zin in.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 10:30

Ik ben er ook bij, ik doe met mijn pony mee aan de horse agility demo van horse agility Benelux (van TS dus :D ).

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 10:48

Ik wil graag als bezoeker gaan maar heb die dag Tellington touch workshops van 11:30 tot 15u. Is niet ver van Someren, maar ben bang dat het hem niet gaat worden.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 13:11

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 18:12

Ja dat is het programma
Ik ben ook aanwezig met een stand :)

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 21:20

Ik ben aanwezig met een stand en het Koffietafelboek Fading Hoofprints van het Equine Legacy Project! Wij vragen aandacht voor uitstervende paardenrassen. Kom gerust langs om een praatje met ons te maken, door het boek te bladeren, of snippets van de documentaire te zien, vinden wij alleen maar super leuk! :D

riskatc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 16:58

Yes, Paardenhoek is aanwezig met een stand in de kleine hal.
Dus voor ons puur natuur paardensnoep (we zijn bij velen bekend): kom even een emmer vullen en snuffel gerust bij de andere paardenspullen die mee zijn

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 17:21

Vorig jaar was de brasserie geopend weet ik nog . Ben toen met dochter geweest .
Dit jaar ga ik niet .