Ik heb een gezin van 3 kinderen, alle op school en al van jongs af aan de droom gehad voor een eigen paard. Qua tijd lijkt daar nu de tijd voor te komen en ook financieel kunnen we hier een passend plan voor maken.
Nu ben ik gek van een paard die ik nu 1,5 jaar rij en nu 2 jaar op de manege staat. Van begin af aan voel ik een enorme klik met dit paard. Ik ben daarnaast nog bijrijder van een ander paardje wat ik zo'n 3x in de week doe maar merk dat ik daar toch minder gevoel mee heb.
Het paard wat ik op het oog heb kan moeilijk alleen zijn en heeft al jaren een maatje waar hij gek mee is, beide paarden kopen gaat niet lukken. Dit betekent dat ik hem niet zomaar kan verplaatsen, de stallingskosten zijn €500,- waar hij nu staat, erg fors.
Ik probeer hem uit m'n hoofd te zetten, bijrijder geworden om me niet nog meer aan hem te hechten maar helaas werkt dit tot nu toe nog niet

Nu ben ik op zoek naar ervaringen, tips, doemscenario's waarom dit echt geen goed idee is etc alles is welkom. Dat er een hoop extra kosten in het begin bijkomen als een passend zadel, osteopaat etc is meegenomen.