In ieder geval, Minthe werd geboren! Heel snel. Ik keek 7u op de camera. Niks aan de hand. Ik kom half 8 in de stal. Een nat staand veulen

Een paar dagen oud en dan al sneeuw op je neus. Dat was gek

Zoals elk jaar gingen we naar naar de spartelvijver waar Amanda Melchior klaar zit met de camera. Het was weer genieten. Ik vind dit altijd fijn om te doen zodat ze ook aan de trailer wennen en gelijk een positieve ervaring hebben met water

We zijn zelfs naar de zee geweest. Dit is de mooiste foto die ik ooit heb gekregen

Ik had Minthe ingeschreven voor de Barock Pinto keuring. Ze deed het voortreffelijk! Een eerste premie en ze was uitgenodigd voor de kampioenskeuring. Daar werd ze 4e!

Even een sprongetje naar 1 jaar. Behalve wat poetsen en over het erf stappen deden we niks. Ze ging in de zomer naar een weide hier in de buurt. Lekker 24/7 naar buiten voor een paar maanden

Daarna was het even spannend. Ik kreeg een bericht vanuit Amerika. Ze boden zoveel geld dat ik over verkoop zat na te denken. Zoveel kreeg ik nooit weer voor een enter. Ze is volledig röntgen gekeurd en klinisch. Tevens op wffs getest. Alles was goed. Maar omdat het heel hard vroor en ze vaak schraapt op het beton waren haar hoeven afgesleten. Ze keek van de koop af en benoemde dat het bokhoeven waren. Mijn smid, smid van de kliniek en de dierenartsen zeiden dat ze dat niet had. Maar fijn. Hierna besloten dat ze niet meer weggaat voor de komende jaren. Eerst lekker van genieten!
En zo werd ze alweer 2. Ook dit jaar weer naar de zomerweide. Maar ik zou haar begin augustus ophalen zodat we mee konden doen aan de jeugdrubriek van de keuring
Net uit het land

En ook deze keuring was succesvol. Nogmaals een eerste premie en op kop geplaatst van de jeugd. Enorm trots!
Wel een terechte opmerking dat ze jeugd mistte. Ze was al erg af

Weer even een sprongetje, naar dit jaar. Ze was alweer 3 jaar. Een jaar waar langzaamaan beleren geplant stond. Longeren en lange lijnen kende ze wel. Thuis ben ik wat begonnen met het oefenen in het tuig. En ze liep er zo mee weg. Het staat haar wel gaaf!

Dit jaar moest de keuring voor het echie. Ik heb besloten haar zelf voor de brengen. Het kon allemaal wat flitsender, maar een hele mooie eerste premie en ster! Wauw! Mijn eigen ster merrie

In juni hebben we het beleren onder het zadel opgepakt. Voor de wagen hadden we 3x gedaan in februari.
Het staat zo mooi en ze doet zo haar best. Ga hier straks veel plezier aan beleven!

Zelfs ons eerste buitenritje is al gemaakt
Maar als kers op de taart, dat was toch wel afgelopen weekend. Omdat Minthe een eerste premie had behaald was ze uitgenodigd voor de kampioenskeuring type BP op de centrale keuring. Zal eerlijk zeggen dat ik weinig getraind heb. Ik heb thuis een hondenopvang die bomvol zat en had dus weinig tijd, en ik had geen energie meer over om haar te trainen. Dus ging er zonder verwachting heen.
Wordt ze gewoon reserve dag kampioen van de centrale keuring. Wauw!!

Dit keer besloten om te genieten en heb het voorbrengen uit handen gegeven. Dat was wel beter voor de zenuwen

Jullie snappen wel dat ik retetrots ben op dit paard

Mijn plannen? Ze is nu 4 maanden drachtig en doet momenteel even helemaal niks. Misschien dat ik haar straks nog even oppak. Aankomende winter heeft ze vrij. Volgend jaar een veulentje en misschien dat ik einde zomer een wedstrijdje wil proberen. Maar mijn hoofddoel is genieten! Wat een feestje met haar. En we hebben alles behalve haast.