Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kadengkadeng schreef:Bedankt voor alle inhoudelijke reacties! Gelders vind ik ook zéker interessant. Er staat nu een gaaf veulen te koop (volle broer van Henkie), als die er volgend jaar zou zijn dan wist ik het wel![]()
In utero kopen wil ik sowieso niet. Op papieren kun je niet rijden dus ik wil het veulen echt eerst ontmoet hebben voordat ik mijn keuze vastleg.
Groningers ga ik even in duiken! Is de poel daar niet erg beperkt qua aanbod en hoe zit het met fokmogelijkheden voor de toekomst? Is er wel wat hengstenkeuze of veel inteelt/verwantschap?
Kendra schreef:Als fokker zou ik nog niet zo geïnteresseerd zijn in iemand die misschien volgend jaar mijn veulen (nu dus nog embryo/miniveulentje) zou willen kopen, behalve als iemand gericht zou gaan voor een bepaalde combinatie.
Jouw wensen qua beweging en uitstraling kunnen pas worden ingewilligd als er een veulen is ….
Oriënteer je dus dit jaar vooral op type, ras, stamboek. Dan kun je volgend jaar gerichter kijken.
Veel veulens gaan niet zo snel weg, dus blijf ook vooral rustig rondkijken en laat je de kop niet gekmaken.
Earth schreef:Ik weet niet of je van spikkels houd, maar sla zeker de knabstrupper niet overJe hebt een knabstrupper-verkauf groep waar ook veel veulens worden aangeboden.
Omdat ze wat barok zijn passen ze heel goed bij jouw doel. Misschien zijn ze wel iets prijziger.
Babootje schreef:Earth schreef:Ik weet niet of je van spikkels houd, maar sla zeker de knabstrupper niet overJe hebt een knabstrupper-verkauf groep waar ook veel veulens worden aangeboden.
Omdat ze wat barok zijn passen ze heel goed bij jouw doel. Misschien zijn ze wel iets prijziger.
Heb je de veulens van Spotilas al es gezien? Dat is Totilas x knapstrupper. Een Deense hengst (uiteraard)
Ik overweeg m ook es te gaan gebruiken. Erg knappe veulens.
https://www.hesselhoej.dk/GB/Stallions/ ... gaard.aspx
Babootje schreef:Earth schreef:Ik weet niet of je van spikkels houd, maar sla zeker de knabstrupper niet overJe hebt een knabstrupper-verkauf groep waar ook veel veulens worden aangeboden.
Heb je de veulens van Spotilas al es gezien? Dat is Totilas x knapstrupper. Een Deense hengst (uiteraard)
[/Earth schreef:Ja die ken ik, erg gaaf maar ik ken ze nog leuker. Zal zo'n hengst stippels doorgeven op een gewone kleur merrie?