Voor degene die het interessant vinden.
Ik dacht, ik maak toch een (volg) topic aan. Vind het zelf altijd heel leuk om te volgen. En helemaal leuk om terug te lezen.
Na een lange en moeizame zoektocht is Gerstloo’s True Magic (en dat was het) op mijn pad gekomen.
Welsh cobs zijn schaars in NL en met met afwezigheid van social media werd het er niet gemakkelijker op om iets te vinden. Iedere dag meermaals refreshen op Facebook, mp, 2ehands etc etc. Gek werd ik er van. Ik had mijn oude werkgever (Llanarth stud) ook al een berichtje gedaan, maarja met de brexit en een gezin thuis is dat niet zo simpel.
Tot mijn partner zei. Waarom app je onze metselaar niet eens? Die heeft toch ook welsh pony’s. Ja sectie C, ik wil echt een D. Maargoed wie niet waagt …
Hij gaf mij een nummer van iemand. Bel die maar eens op, die persoon gaf mij ook weer een nummer.
Deze dame had eigenlijk niets te koop momenteel. Maar ze had er 3 staan die eventueel, naar een goed huisje wel weg mochten.
Maar.. waren mogelijk wel drachtig.
Oei … ik wilde wel een merrie omdat ik ooit. Lees ooit een veulentje wilde.
Nouja het was nog niet zeker dat ze drachtig waren. Dus ik vroeg naar de kleur. (Jaja een goed paard kent geen kleur).
Alledrie zwart, mooi dat stond op mijn lijstje haha.
Dus zo geschiedde ik tufte 2 (Ohnee ik kwam in de file 3 uur) richting Eefde, ik had er nog nooit van gehoord.
En daar trof ik 3 prachtige merries. Eerst bij de mogelijk drachtige merries.
Moeder, Magic en haar halfzus stonden in de wei.
Magic keek op, kwam naar me toe en wat er toen gebeurde weet ik niet. Ik wist het direct deze sukkel werd helemaal week. Dit is dr! Oh god dit is dr!
Op stal stond nog een merrie, zwart, brede bles, 4 witte benen, veel behang. Dat stond precies op mijn lijstje.
Maar nee hoor.. het was Magic die aantrok.
En na heel veel geduld qua wachten op de keuring kocht ik deze (drachtige!) knappe 5 jarige Welsh cob merrie van echt geweldig lieve mensen

Het is nog steeds een beetje onwerkelijk.
Ze is 5 jaar, ken eigenlijk nog niets, is vorig jaar kort gelongeerd geweest en terug in de wei gezet.
Dus een project is het wel.
En dan, een veulen, lieve deugd, zo leuk maar zo ontiegelijk spannend.
Zowel voor haar als voor mij de eerste keer. Dus ik heb huiswerk te doen haha.
Goed genoeg gezeverd. De foto’s:
De eerste keer dat ik haar zag;

Tijdens de keuring.
En eenmaal thuis:

Bo moet nog eventjes wennen. Arm ding. Maar dat komt goed. Bo is heel onderdanig en ondanks dat magic helemaal niet dominant is “jaagt” ze Bo toch alle kanten uit.
Goed. Ik ga mezelf en jullie op de hoogte houden van de vorderingen