We moesten gelukkig pas rond half één starten, maar voor die tijd was het echt een gestress, whaah...mijn pa weer! Ik 's morgens eerst lekker uitgeslapen , om mijn eeuwige slaapgebrek es wat aan te vullen. Werd dus wakker, ik heel relaxed rustig aan doen

Lekker rustig de knotjes erin gezet (had alleen nog maar gevlochten), opgetuigd en ingespannen. Jurga lekker veel knuffels gegeven en moed ingesproeken en haar verteld dat ze makkelijk opkon tegen al die knollen, she's nou eenmaal the best!

Daarna is mijn vader los gaan rijden voor de dressuur. Mijn stalgenoot was de jury, dus we gingen al extra breed lachen

Nou, de dressuurproef ging best lekker. Voor mijn vaders doen was hetz elfs erg netjes. Er zaten wel wat dingetjes in dat je zei van "nou, dat kon echt beter!" maar over het algemeen konden we heel tevreden zijn, Jur bleef gewoon eens een keer lopen. (proud me!)
Toen Jurga maar weer op de trailer gezet. We moesten erg lang wachten voor de vaardigheid begon. Hingen ze dus de lijst op met de startvolgorde. Hoorde ik dus iemand zeggen dat ze het op volgorde van dressuurresultaten hadden gedaan. De beste in de dressuur startte als laatste in de vaardigheid. Ik zoeken op de lijst....staat Hans van Roekel met Jurga onderaan! Ik dus al: "welnee, dat is niet op volgorde van dressuurpunten, KAN gewoon niet!" Maar goed, wij als laatste in de vaardigheid/ het balletjesparcours gestart. Ik moest echt mijn vader ontzettend veel moed inpraten en heel wat "tjakka's en je-kunt-het's..." vlogen door de lucht. En ja hoor, hij flikte het: hij bleef foutloos!! Geen ballen eraf en het was ook geen simpel parcoursje! Wij helemaal blij, want we moesten naar de barrage. Er waren er zes foutloos gebleven. Ik dus weer mijn vader goed aanmoedigen "speel op safe!!! Ga voor foutloos!!!" en toen er weer in als één na laatste. En WEER: FOUTLOOS!!! Jur in galop tussen de pionnen door en mijn vader glunderen van oor tot oor

Paardje goed uitgestapt en toen weer op de trailer. Lekker boven wat gedronken en wachten op de prijsuitreiking.... Natuurlijk heb je hoop, als het zo goed ging en je was als snelste foutloos in de barrage vaardigheid. Toen dan eindelijk ROFFEL DE ROFFEL....de prijsuitreiking!!!
Eerste plaats in de enkelspannen paard hobbyklasse (ongeveer klasse B) Hans van Roekel met Jurga!!! Wow, wat waren wij trots!! Een bekertje, rozet EN: een Willem-Alexander en Maxima-huwelijksvlag met vlaggestok!!!! Gnagna, altijd al willen hebben!!!
Toen kwam het nieuws dat ze een wisselbeker hadden. Wie hem vijf keer won, mocht hem houden. Nu dus de eerste wedstrijd en de eerste winnaar van deze wisselbeker! Zoals jullie al lazen in de titel, won mijn vader ook de wisselbeker! Hij was over de hele dag het beste! Er deden ongeveer 35 combinaties mee, en daar zijn ook serieus wedstrijdstartende mensen bij.