Gezocht vosbonte 15 grote shetlander Djé from broken colours (Billy?)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xSammyJo

Gezocht vosbonte 15 grote shetlander Djé from broken colours (Billy?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 23:31

Met veel verdriet hebben wij in 2023 onze pony Dougie (paspoortnaam Djé from broken colours)moeten verkopen n.a.v. mijn scheiding destijds. We hebben hem vanaf veulentje (9 maand) tot 12 jaar gehad. Hij is naar stadspark Groningen gegaan met het idee dat wij hem daar nog konden bezoeken. Hij werd daar Billy turf genoemd maar hij is hier helaas vrij snel doorverkocht. We hebben via stadspark te horen gekregen dat de nieuwe eigenaren absoluut geen contact willen maar dat het goed met hem gaat.

De enige reden die ik kan bedenken om geen contact te willen is wellicht dat de nieuwe eigenaren bang zijn dat we langs willen komen, of veelvuldig contact zoeken hoe het gaat..daarom hoop ik via deze weg contact te krijgen en wil ik echt benadrukken dat het voor ons niet nodig is om langs te komen, we begrijpen dat hij verkocht is en we zijn niet zo dat we constant blijven vragen naar updates.. Ik zou mijn kindjes wel graag een foto willen laten zien van nu, ze wat willen vertellen over het huisje dat hij nu heeft, en ook willen laten weten dat als hij onverhoopt toch ooit weg zou moeten we willen laten weten dat wij er voor open staan om hem terug te kopen maar we willen vooral graag dat hij op een plekje is waar hij heel geliefd is..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat we de eigenaren of bekenden hier treffen!

Dee_Es

Re: Gezocht vosbonte 15 grote shetlander Djé from broken colours (Billy?)

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:36

Wat een prachtige pony en wat een lieve foto's. Ik hoop dat je een update krijgt. Het zal moeilijk genoeg zijn geweest om hem te moeten verkopen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:54

Wat een leukerd. Hopelijk kom je erachter waar hij nu is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:50

Ben gisteren even een rondje buiten het dorp gaan wandelen, ik weet namelijk op 1 plek een grote vosbonte shetlander te staan, maar helaas voor jullie, het is niet deze. De aftekeningen zijn geheel anders.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:13

Wat lief van je, Germie :)
Ik hoop dat je een update krijgt van de nieuwe eigenaar, TS!

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:51

Wat lief Germie! Waardeer ik echt enorm!

We blijven hopen..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:57

Tja, ik woon niet zo ver van Groningen.

Ik weet nog een bonte shetlander hier te lopen, ook een vosbonte. Maar die kan ik alleen vanuit de bus zien. Als ik er naartoe wil wandelen, dan moet ik het erf op, en ik ken de mensen niet persoonlijk. Ze wonen zeg maar een 200m van de openbare weg. Die mensen hebben denk ik een stuk of 8 shetlanders. En nog wat tinkers ofzo. De shetlanders staan in een soort paddock aan het Damsterdiep, dus je moet vanaf de Rijksweg dan opletten. Je kunt er niet heel dichtbij komen. Mocht ik daar in de komende weken iets zien wat 'de jouwe' zou kunnen zijn, dan laat ik het je weten. Ik ga niet zomaar openbaar foto's maken en hier plaatsen. Ik heb een prima telelens om de paparazzi uit te hangen, maar niet helemaal netjes vind ik.
De 'jouwe' is wel heel kenmerkend m.b.t. een gewoon voskleurig hoofd, dat kun je gelukkig van een afstandje snel zien.

Ik vind de pony die je zoekt, 'de jouwe' dus qua hoofd op de foto's net een haflinger, haha.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:59

Och je ziet de liefde van de pony en het kindje. Wat een mooi stel samen. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar deze fotos ziet want dan kun je niet anders als even een foto en update sturen. Wij hebben ooit iets soortgelijks meegemaakt met onze pony en geen contact met de eigenaar en toen is deze uiteindelijk aan een manege verkocht die haar kort erop aan een meisje hebben verkocht die daar op de manege reed. Zo zijn we dus met de allernieuwste eigenaar in contact gekomen. Niet veel contact maar af een toe 2 x per jaar een update en toen het meisje eraf was gegroeid kregen we een mailtje dat we haar terug konden kopen. Ze is inmiddels 30 jaar oud en geniet lekker van het pensioen bij ons in de wei. Dus geef de hoop niet op