Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Alja schreef:Heb je hem met toeval op de foto gezet of wel om te gaan verkopen?
Mocht het met toeval zijn is het misschien wel je geluk omdat je nu je rijden erop aan kunt passen
FCSA schreef:Klasse 2 (en volgens sommige dierenartsen ook nog klasse 3) is gewoon acceptabel en zou geen invloed moeten hebben op de prijs. Kan wel zijn dat sommige kopers erop afhaken, maar als hij klinisch in orde is zou het geen probleem moeten zijn.
Nicky1963 schreef:Hoi bokkers,
Ik heb een 4-jarige grote ruin die te koop zou komen. Ik heb hem zelf gefokt uit mijn kampioensmerrie. Zijn vader is Kyton.
Hij is super braaf, mooi, sprekend edel hoofd met mooi oog, eerlijk, beweegt sterk met een mooie goede balans, is netjes aangereden en gezond. Het is geen voorbeensmijter maar een correct bewegend, sterk paard.
Deze week heb ik hem röntgenologisch laten keuren en daar kwam naar boven dat hij perfect op de foto's is in hals en benen. In de rug is op 1 plek milde KS gevonden. Klasse 2. De dierenarts heeft hem dan ook goed gevonden voor de sport met deze bemerking.
Nu vraag ik me af wat een reëel bedrag is voor mijn paard? Heeft het zin om hem door te trainen tot hij geklasseerd is met het oog op makkelijker/voor een beter passend huis te verkopen?
Of is iedere investering weggegooid geld en rijd je er nooit waarde aan?
Of zie ik leeuwen en beren en is er niet veel aan de hand?
Graag jullie input, ervaringen en gedachten. Ik heb nooit eerder hiermee te maken gehad en het maakt me nogal onzeker.
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Nicky1963 schreef:Alja schreef:Heb je hem met toeval op de foto gezet of wel om te gaan verkopen?
Mocht het met toeval zijn is het misschien wel je geluk omdat je nu je rijden erop aan kunt passen
Om te verkopen inderdaad.
Het rijden aanpassen, hoe bedoel je dit?
Hij is net 4 maanden onder zadel, hij wordt 2 x per week 20-25 minuten gereden en sinds kort 1 x per week longeren aan de bijzet/grondwerk.
Elisa2 schreef:Paarden worden niet "recht" van rechtuit gaan, spieren ontwikkelen niet evenredig van veel rechtuit gaan of alles beide kanten doen. Dat kunnen ze nog prima doen terwijl ze lekker scheef blijven lopen. Er zit een groot verschil tussen rechtstellen en rechtrichten. Sorry, ff ontopic..maar dat moest er even uit.
Nicky1963 schreef:We zijn nog aan het nadenken hoe we het gaan aanpakken.
Eigenlijk moet hij wel verkocht worden. Ik vind mezelf te oud om een jong en groot paard te rijden, we hebben nog veel andere paarden staan die ik dan eerder rijd.
Zijn amazone wordt betaald door ons, dus in verband met kosten/baten moeten we ook nadenken wat wijsheid is.
Bedankt voor jullie reacties. Jammer genoeg heb ik niet echt een eenduidig antwoord op mijn vragen gekregen![]()
Dus als iemand iets specifieker kan zijn, heeeeeel graag!
Elisa2 schreef:Nicky1963 schreef:We zijn nog aan het nadenken hoe we het gaan aanpakken.
Eigenlijk moet hij wel verkocht worden. Ik vind mezelf te oud om een jong en groot paard te rijden, we hebben nog veel andere paarden staan die ik dan eerder rijd.
Zijn amazone wordt betaald door ons, dus in verband met kosten/baten moeten we ook nadenken wat wijsheid is.
Bedankt voor jullie reacties. Jammer genoeg heb ik niet echt een eenduidig antwoord op mijn vragen gekregen![]()
Dus als iemand iets specifieker kan zijn, heeeeeel graag!
Volgens mij waren de reacties vrij eenduidig, paard mankeert in principe niets. Heeft geen bemerkingen alleen een opmerking. Die kun je benoemen maar hoeft niet.
Wildgirl schreef:Wat zou je eigen vraagprijs zijn wanneer hij glansrijk door de röntgen heen was gekomen?
prugelpiet schreef:Als je hem gaat verkopen, moet je het in ieder geval geen Kissing Spines noemen. Dat ís het namelijk (nog) niet.
Dat gezegd hebbende lopen er veel paarden in de (hogere) sport met KS. Nu zijn ze in de dressuurwereld altijd wat pietluttiger dan bij de springers, maar ik zou dit paard gewoon voor normaal bedrag te koop zetten. Daar hoeven echt geen duizenden euros vanaf. Je kan simpelweg vermelden dat dit dier klinisch + röntgen is gekeurd, klasse 2 op de wervels met een positief advies. Koper kan altijd een her-beoordeling van de foto's laten doen door een andere dierenarts.
Ik zit niet meer zo in de handel, en al helemaal niet in de dressuurpaarden, dus aan een prijs kan ik je niet helpen, alhoewel ik me kan voorstellen dat een fijn aangereden dressuurpaard met een leuke afstamming al toch eens ergens tussen de 10-20 duizend moet kunnen opleveren. Maar dat hangt weer helemaal van het paard af.