Hoeveel groeit jou paard nog?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Hoeveel groeit jou paard nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 16:25

Hallo medebokkers!

Ik heb van mijn instructrice gehoord dat als je de lengte van de kogel tot de elleboog van je paard meet dit gelijk moet zijn aan de lengte van de elleboog tot aan de schoft. Bij mijn merrie van 3,5 jaar is de lengte van de kogel tot de elleboog +/- 7 cm langer, zoveel zou ze dus nog minimaal moeten groeien!

Ik ben wel benieuwd of deze theorie klopt bij jullie volgroeide paard of hoeveel jullie paard nog zou moeten groeien volgens deze theorie ! :D

Edit: ik heb dit zelf getest op een 11 jarig paard en een 30 jarige pony en bij deze twee klopte de theorie wel :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:02

Ik heb een 11-jarige Haflinger van 1.45 meter waarvan ik niet meer verwacht dat hij groeit :P Vind het wel een interessante theorie! Ik zal het eens opmeten :)

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:23

Toevallig van de week ook op deze manier gemeten. Mijn 4,5 jarige pre zal dan nog 5 cm groeien

Als proef op de som de 4,5 jarige appaloosa gemeten. Deze moet nog 1 cm. En twee paarden van 8 en 14 kwamen precies uit.

Ik zou die 5 cm wel fijn vinden. Wordt het toch nog een grote ;-)

Dien97

Re: Hoeveel groeit jou paard nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:25

Ik zal het vanavond effe testen! Wel handige manier :)

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:36

Toen we dit van de zomer bij de tweejarige tinker van mijn zusje Hebben geprobeerd, kwam er uit dat ze nog vijf cm ging krimpen! -O-

Onze driejarige zou nog een cm of vier moeten groeien en daar zou ik heel blij mee zijn! *\%/*

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 12:17

Wat leuk allemaal!
Ja Elsje, heb er nog iets meer over op internet gezocht, daar stond dat het niet bij elk paard klopt.. En ik denk dat als je nog op zo'n puppy leeftijd meet dat het dan ook niet echt klopt :+

& Esther, mijn merrie is een cruzado, papa is een PRE (zwarte hengst Manchego II) en mama is een bruine KWPN'r.

Ik was ook wel blij dat er +/- 7 cm uit kwam! Ze heeft nu nog zon klein maatje in vergelijking met mijn benen, gelukkig zegt haar kont ook het zelfde, want die staat nu hoger dan haar schoft :D

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:14

Ik heb dit ook van mijn instructrice gehoord.. en ook even gedaan bij mijn 3-jarige.
Die is nu zo'n 1.60m. Maar volgensmij klopt er niet veel van... Elk paard is weer heel erg anders gebouwd. Onze D-pony heeft ongelooflijke hoge stelten en maar een kort bovenstukje en korte rug. We hebben het ook bij hem geprobeerd en als het goed is zou hij nog iets van 10cm moeten groeien terwijl hij al 15 is. :') Maar bij sommige andere paarden zal het best kunnen kloppen. Ik zou het super mooi vinden als mijn 3-jarige 1.65m wordt, maar zo niet dan niet. Ik pas er prima op. Hoogte is soms nog niet eens zo bepalend, m'n D-pony (welshje) is erg breed en daardoor pas ik daar ook nog steeds wel op. Ik heb dan eigenlijk liever een kleiner paard met een brede rug dan zo'n rank dier. :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 21:59

GerenGer schreef:
Ik heb dit ook van mijn instructrice gehoord.. en ook even gedaan bij mijn 3-jarige.
Die is nu zo'n 1.60m. Maar volgensmij klopt er niet veel van... Elk paard is weer heel erg anders gebouwd. Onze D-pony heeft ongelooflijke hoge stelten en maar een kort bovenstukje en korte rug. We hebben het ook bij hem geprobeerd en als het goed is zou hij nog iets van 10cm moeten groeien terwijl hij al 15 is. :') Maar bij sommige andere paarden zal het best kunnen kloppen. Ik zou het super mooi vinden als mijn 3-jarige 1.65m wordt, maar zo niet dan niet. Ik pas er prima op. Hoogte is soms nog niet eens zo bepalend, m'n D-pony (welshje) is erg breed en daardoor pas ik daar ook nog steeds wel op. Ik heb dan eigenlijk liever een kleiner paard met een brede rug dan zo'n rank dier. :D

Geef ik je helemaal gelijk in! M'n merrie lijkt ook klein tegenover haar weide maatje maar die is ook gewoon lomp groot.. Ze is nu eindelijk sinds een weekje of 2 ook aan t uitdijen met een lekkere ronde bibs, mag zeker niet klagen over hoe ze nu uitgroeit :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:08

Ik hoop niet dat de mijne nog groeit, hij is al 1.82 :')

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:09

Ik denk dat dit niet helemaal klopt ik denk bij een normaal standaard paard wel maar een haf fjord of tinker hebben weer een heel andere bouw

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:19

De truc met het touwtje is vrij accuraat. Zal het eens doen bij mijn landhuis en hopen dat ze niet meer groeit

JanneMT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 08:57

Hallo iedereen !
Ik heb een vraagje ik heb een paardje waarvan de mama een tinker is en de vader is onbekend.De moeder is juist 9 geworden en is 126 cm de dochter is nu sinds april 2 jaar geworden en zal nu rond 130cm zijn . Hoeveel cm zal ze nog ongeveer groeien ?