Problemen met mijn hafmerrie-hoe verder?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:52

arabieren ook Sonja... die was je nog vergeten... en jammer dat jouw opsomming van mogelijke oorzaken van het probleem zo als negatieve kritiek wordt ervaren terwijl het juist opbouwend zou kunnen zijn als er iets mee gedaan werd... je zegt immers niet dat dat de oorzaak is maar dat het de oorzaak zou kunenn zijn... en dat zou natuurlijk ook gewoon kunnen...en als dat zo zou zijn zou dat helemaal geen ramp zijn maar iets waar aan gewerkt kan worden... maar ach, de mensen die het als negatief ervaren hebben wellicht en beperking in hun eigen relativeringsvermogen... Haha! Enne... neem maar een borrel vanavond want ik kan me voorstellen dat je vanacht wakker gaat liggen hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:00

Ach Vikki, lezen is soms net zo moeilijk als eerlijk naar jezelf, je paard of je instructeur kijken....
Enne.... Dick vindt het niet erg als ik een nachtje niet veel slaap hoor Haha!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:12

Wat vervelend dat er hier zo'n vijandige sfeer hangt in dit topic. Als jullie je zo ergeren aan missnynke, waarom bezoek je dit topic dan nog steeds?
Hiermee veroordeel ik niemand, maar het viel me gewoon op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:33

Ik denk dat Missnynke zich eerder ergert aan degenen die haar een goed advies geven Haha! Ze heeft inmiddels heel goede tips gehad, dus het is en blijft een constructief topic.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:52

Alet, lees het topic maar eens goed door... er worden goed bedoelde adviezen gegeven maar ipv dat daar op een normale manier wordt gereageerd wordt er gereageerd met *schop onder je kont* omdat het blijkbaar niet is wat men wou horen ... dat vind ik toch lichtelijk irritant en kinderachtig... zeker aangezien de adviezen goed bedoeld waren, ik kon er nl. niets negatiefs in lezen... ik denk nl. echt dat het heel goed kan zijn als missnynke alle opties zou overwegen al was het maar om mogelijkheden uit te sluiten en zo een stapje dichterbij een oplossing te komen. Overigens wens ik missnynke echt het beste toe met haar paardje, maar om dat te bereiken denk ik dus wel dat ze er verstandig aan zou doen zich open te stellen voor alle mogelijke oorzaken die worden aangedragen... zelfs al is niet alles een leuke optie.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:36

Ja ik had het ook doorgelezen, ben het ook echt met jullie eens (qua lange tenen, defensieve houding etc), maar ik zou dan gewoon denken van achja zoek het dan maar uit en me er verder niet meer mee bemoeien...
Maar oké ik snap het wel.
Ook missnynke snap ik ergens wel; als het even niet lukt en je zit niet lekker in je vel dan wil het wel eens voorkomen dat je de dingen wat anders opvat dan dat ze misschien bedoeld zijn...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:05

De meeste dingen zijn al opgenoemt maar vooruit, ga het ook eens proberen Knipoog

Alle medische oorzaken uitsluiten.
Het is pas sinds kort lees ik dus er moet iets gebeurt zijn sinds kort.

Als alle medische dingetjes uitgesloten zijn kan je er ook bij stilstaan dat jij niet goed in je vel zit.
Zoals GenK weet zat ik dat een tijdje geleden ook niet....en mijn haffie was een draak!
GenK zei toen tegen mij dat het ook aan mij kon liggen, omdat ik me totaal niet lekker in mijn vel voelde kon ik minder hebben van mijn paard.
Was wat ongeduldiger en had sneller zoiets van krijg toch de klere Haha!

Door ene andere vriendin werd aangeraden om dan een tijdje wat grondwerk en dingen te doen die ze wel al goed onder de knie had en nieuwe dingen vanaf de grond te leren.
Gewoon om alletwee de spanning er even af te halen.
In die tijd heb ik lekker gewandeld, aan de dubbele longe gewerkt, Pessoa *schrijf je dat zo? Verward * ertussen door, ze heeft zelfs pirouette, back en voetje op commando geleert.

Natuurlijk heb ik er ook wel opgezeten in die week, en mijn les heb ik ook trouw gevolgt.
Maar het grootste gedeelte bestond uit lekker relaxen samen.
Nu voel ik me helemaal top!
En met mijn paard gaat het ook helemaal top.
We gaan weer lekker vooruit en ze heeft er net als ik weer plezier in.

Misschien gaat dit helemaal niet op voor jou...maar je zou er eens over na kunnen denken toch?

Verder kan het naar mijn idee nooit geen kwaad eens een andere instructeur te proberen, denk ook niet dat de mijne er bezwaar tegen heeft als ik zou zeggen van joh ik wil dat eens proberen.
Die ander kan net een trucje of een goed advies hebben waar je iets mee kan.

Verder bokt Ellie nog weleens als ik wil dat ze reageert op mijn been en dus een tik krijgt.
Ik tik door totdat ze stopt, zit iets naar achteren, maar wel uit het zadel *voor zover ik me herinner Haha! *

Zo ik heb weer lamme vingers Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 21:35

ja ik herken wel wat in je verhaal , van minder geduld en sneller denken van krijg de klere. zou best kunnen dat ze daar op reageert, en dat ik de lat ff wat lager moet leggen, juist omdat het de laatste tijd zo goed ging, verwacht ik misschien teveel van haar en wordt ik meteen pissig als het haar nog niet lukt.
ik ben nu idd even met grondwerk bezig.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:36

Mijn Haflinger maakt ook gruwelijk misbruik van me als ik slecht in mijn vel zit, dat voelen ze meteen.
Als slechtpassende zadels, rugproblemen en alle andere factoren die pijn kunnen veroorzaken zijn uitgesloten (en daar lees ik helemaal niets over), dan is ze inderdaad de baas over je. Dat zul je toch met je instructrice moeten oplossen, daar kunnen wij over internet weinig van zeggen, omdat we niet khnnen zien wat er gebeurd.
Verder sluit ik me bij Sonja aan, ze is misschien niet altijd even tactisch, maar als je er over nadenkt heeft ze (bijna) altijd wel gelijk (ik heb overigens bij haar op stal gestaan, heb me ook wel eens goed banketstaaf gevoeld, maar uiteindelijk was het wel waar.
(Dick, veel plezier vannacht!)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 22:45

nee sonja is inderdaad niet tactisch, maar als je goed gelezen hebt sta ik open voor de goede adviezen en ga ik daar serieus op in. over haar tactische manieren zullen we het maar niet meer hebben, als ze het opbouwend had gebruikt had ik open kunnen staan voor haar adviezen, maar zo gaat dat niet helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 13:36

Stiekum blijkbaar toch, want je bent aan het grondwerken geslagen Haha!

Tip: trek je dingen niet zo persoonlijk aan, en pik uit alle tips gewoon lekker de dingen waar je wat mee kan of denkt te kunnen. En als je dan een dag een gekke bui hebt, geef dan eens iets de kans wat je in eerste instantie terzijde geschoven hebt. Soms ontdek je dan ineens dat het misschien toch zo gek nog niet was, en dat je er (al dan niet in een naar jouw situatie toe omgebouwde vorm) TOCH wat mee kan.

Als je je afsluit voor adviezen omdat de toon je niet aanstaat, ontneem je jezelf eigenlijk een mooie kans....

Succes met grondwerken, ik weet bijna wel zeker dat je daar resultaat mee kunt boeken!
(PS ben je bekend met bv T-touch? Misschien kun je je pony meer bewust van haar benen en achterhand maken om de galop wat makkelijker te maken voor 'm)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 08:01

dank je, maar als mij de toon niet aanslaat, sla ik dicht en kan/wil ik me daar niet overheen zetten.
Ik ben het boek van nathalie penquit aan het lezen, maar er nog niet mee begonnen.
Overigens heeft ze gister naar mn vriend staan bokken, die de bakken met water vulde.....we noemen haar niet voor niest een psychopaard.
maar verkopen....nee, daarvoor heeft ze te veel fijne eigenaschappen (heeft een ander paard misschien ook, maar ja als je een keer verliefd wordt....tja)

Ineke2

Berichten: 33134
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 10:11

Ik zie dat je in het Noorden woont, dan zou je zadelmaker Van Triest kunnen laten komen. Die komt aan huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:16

missnynke schreef:
Ik ben het boek van nathalie penquit aan het lezen, maar er nog niet mee begonnen.

*** Van Penquit ken ik alleen "Paardenschool" en dat is gericht op vrijheidsdressuur. Welk boek ben jij aan het lezen en waar gaat dat over?

Overigens heeft ze gister naar mn vriend staan bokken, die de bakken met water vulde.....we noemen haar niet voor niest een psychopaard.

*** Oei, dat klinkt me als een dominantieprobleem. Gebrek aan respect.
Ook daarvoor zou ik toch weer gericht grondwerk adviseren.

maar verkopen....nee, daarvoor heeft ze te veel fijne eigenaschappen (heeft een ander paard misschien ook, maar ja als je een keer verliefd wordt....tja)

*** Hoe bekend....
Dan GA je voor zo'n dier. En da's maar goed ook, want hij zou ook wel eens een eigenaar kunnen treffen die 'm een enkele reis richting salami geeft, en dat risico wil je dan gewoon niet lopen voor het dier....


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:45

missnynke schreef:
Overigens heeft ze gister naar mn vriend staan bokken, die de bakken met water vulde.....we noemen haar niet voor niest een psychopaard.


Hij heeft 'r toch wel van zich afgeslagen hoop ik? Sodeju, als paardlief dat naar mij zou doen dan zou ik toch een half uurtje (of zo nodig langer) achter 'm aanrennen met de menzweep in m'n handen. Issie nou helemaal raar...

Welsh Cobs, was je nog vergeten Sonja... als je Rowan zondag op het strand gezien had... Scheve mond

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:50

hoi missnynke

heb je je instructrice al eens op je haffie laten rijden dan voelt ze wat jij voelt en als zij het weet hoe het op te lossen is kan ze je daar ook beter mee helpen . ik heb zelf ook zon lastige merrie geen haflinger maar mijn instructrice moet ook zeker op mijn paard kunnen rijden anders kan ze me niet helpen . als je het nog niet geprobeerd hebt laat haar eens rijden als ze het niet weet kun je voor andere instructrice kijken die het wel weet . zo ben ik een hele tijd bezig geweest en heb er nu een gevonden waar we echt sprongen vooruit gaan .

succes OK dan!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 18:31

[quote="ArwenLune
Hij heeft 'r toch wel van zich afgeslagen hoop ik? Sodeju, als paardlief dat naar mij zou doen dan zou ik toch een half uurtje (of zo nodig langer) achter 'm aanrennen met de menzweep in m'n handen. Issie nou helemaal raar...

[/quote]

wat dacht je van ff de duim op de sproeier en richting haar houden. daar werd ze niet blij van Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 18:33

karina1977 schreef:
hoi missnynke

heb je je instructrice al eens op je haffie laten rijden dan voelt ze wat jij voelt en als zij het weet hoe het op te lossen is kan ze je daar ook beter mee helpen . ik heb zelf ook zon lastige merrie geen haflinger maar mijn instructrice moet ook zeker op mijn paard kunnen rijden anders kan ze me niet helpen . als je het nog niet geprobeerd hebt laat haar eens rijden als ze het niet weet kun je voor andere instructrice kijken die het wel weet . zo ben ik een hele tijd bezig geweest en heb er nu een gevonden waar we echt sprongen vooruit gaan .

succes OK dan!


mijn instructrice heeft idd weleens op haar gereden, maar niet sinds dit "nieuwe"trucje. misschien kan ik het haar eens vragen, als zou ik het sneu vinden als zij ipv ik er af wordt geworpen.

Ineke2

Berichten: 33134
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:51

missnynke schreef:
mijn instructrice heeft idd weleens op haar gereden, maar niet sinds dit "nieuwe"trucje. misschien kan ik het haar eens vragen, als zou ik het sneu vinden als zij ipv ik er af wordt geworpen.


Tja...dat is het risico van het vak Haha! }>