Van dressuur naar artiest, een paardenhart die altijd blijft kloppen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wendymoore98

Van dressuur naar artiest, een paardenhart die altijd blijft kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-25 11:13

Ik heb een mooi verhaal voor jullie.
Ik ben Wendy Moore, tegenwoordig actief als artiest, maar mijn verhaal begon in de dressuurring.
Tot mijn 18e was ik actief in de subtop dressuur op niveau ZZ-Zwaar en zat in het Rabo talententeam met mijn paard Winsor. Ik werd meerdere keren kringkampioen, regiokampioen, en nam deel aan de Nederlandse kampioenschappen. Ik trainde o.a. bij Sander Marijnissen en Eric Hart, en volgde zelfs een volledige paardenopleiding. Paarden waren alles voor mij. Mijn droom was de top bereiken in de sport.

Maar soms verandert een droom. Niet omdat je ergens mee stopt uit falen, maar omdat je hart zich ergens anders naartoe begint te trekken. In mijn geval: muziek.
En dat is oké! Ik besloot alles los te laten om artiest te worden. Dat was geen makkelijke keuze, ik verkocht zelfs mijn paard. Maar de liefde voor paarden is nooit weggegaan. Ik heb jarenlang nog een mini-pony gehad (die ik helaas vorig jaar moest verkopen door tijdgebrek), en ik rijd nog steeds regelmatig. Voor mijn nieuwste single Start Fresh maakte ik een videoclip waarin dat loslaten centraal staat. Symbolisch keerde ik terug naar mijn roots met paarden. Niet als sporter, maar als artiest. Want ook al heb ik mijn zadel ingeruild voor een gitaar: paarden blijven onderdeel van wie ik ben.

Het nummer kreeg onlangs landelijke aandacht: ik was te zien op Hart van Nederland, te horen op Radio 10, en reisde vorige maand zelfs af naar China voor een groot muziekprogramma van Tencent.
Misschien past mijn verhaal wel hier. Niet als sportnieuws maar als herinnering dat een paardenhart altijd blijft kloppen. Zelfs als het een ander ritme vindt!

Link naar de video: https://www.youtube.com/watch?v=kWbF57hQ82E

Liefs,
Wendy Moore

Afbeelding

Afbeelding

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 11:15

Omdat dit topic op LZP hoort maar topicstarter niet genoeg berichten op het paardengedeelte heeft geplaatst om daar te mogen posten hier een slotje.