Na het overlijden van mijn wereldpony Pep afgelopen jaar, was ik eigenlijk niet opzoek naar nieuwe liefde.
Ik heb mijn welshje Flinn ook nog steeds. Omdat ik zelf een hernia heb dacht ik ook, wat moet ik met een nieuwe rijpony? Helemaal niks natuurlijk!
Maar als ik voor een nieuwe pony zou gaan zou het geen merrie worden, geen Spaanse en zéker geen bruine. Tja. We kennen het allemaal. Mislukt!
Ik wil jullie graag kennis laten maken met Starlight!
Starlight is een Spaanse dame, die via stichting Paard in Nood in 2012 naar Nederland is gehaald. Na een niet al te beste jeugd is ze bij een ontzettend lieve vrouw en haar dochter terecht gekomen. Helaas is deze lieve dame nu voor de 3e keer ernstig ziek en zocht ze een nieuw huisje. Via via kwamen we in contact en tijdens het kennismaken klikte Star en ik op één of andere manier. Ik had de ketting om met Pep haar as, daar bleef Star al steeds bij in de buurt met haar neus. Ze bleef bij me. Ik kon haar hoofd aaien. Allemaal dingen waarvan de eigenaresse ook dacht, huh? Dit laat ze normaal nooit toe.
Dit moest ik een kans geven. Ik besloot haar te kopen.
Inmiddels zijn we 9 weken verder. Star staat bij een vriendin (xXutopiaXx) hier op bokt). Zij rijdt haar voorlopig even en ik stap af en toe op. Als mijn rug het toelaat. Star heeft namelijk ruim 2 jaar niks gedaan ivm ziekte van de oude eigenaar. Let dus vooral niet op de mooie vetjes. We zijn er mee bezig!
Ik wil jullie graag meenemen met wat foto’s van haar

Nog in Spanje

Eerste ontmoeting

Op haar oude plekkie nog wat foto's gemaakt

Op het vrachtwagentje naar het nieuwe begin

Net op haar nieuwe plekje

Gelukkig went ze snel

Lekker werken! Vetjes trainen!

Ook gewoon knap zijn!

Voor het eerst erop! Wat was ze braaf ondanks mijn mankementen ivm de hernia

En omdat ik zo goed luister naar alle adviezen van dokter en fysio.
Gingen we er gewoon weer op

Ik hoop dat ik met deze lieverd net zoveel plezier ga hebben en net zoveel van haar ga leren als van Pep.
Maar dat komt vast goed.
Eerst mijn rug maar lijmen

Bedankt voor het kijken en wees lief aub!