Ik heb sinds kort weer een leuk project! Er zijn mensen die ik al heel erg lang ken, van de manege vroeger! Die hebben sinds 6 jaar geleden hun eigen hoeve gekocht met Paddock Paradise, met weiland en een piste! Ze heeft een tijdje met de pony's van haar kinderen lesjes gegeven, maar ondertussen zijn die kinderen 19 en 23 en zijn die de paarden totaal ontgroeid.
Zij en haar man gaan veel buiten wandelen. Ze hadden besloten om 3 van hun merries te dekken. 2 Quarter Horse merries & 1 C-pony.
De c-pony is gedekt met een chique zwarte D-pony hengst. Daar is toen 3 jaar geleden Dolce Vita uit ontstaan.
Nu heb ik de vraag gekregen of ik haar een beetje onder m'n hoede wil nemen om haar wegwijs te maken en met de tijd ook onder het zadel te beleren. Dit ga ik dan doen met mijn vaste leerling, die kent die mensen ook. Zij is 16 jaar en relatief klein van gestalte, dus dat komt zeker goed. Ik wil haar nog wel laten meten, want ik weet niet hoe groot ze nu is, maar ze heeft haar mammie al voorbijgestoken.
Ze is net 3 geworden, dus we gaan vanaf volgende week aan de slag met wat basisdingen. Poetsen, eens buitenwandelen (aan de hand) en eventueel wat basis grondwerk. De rest zien we wel weer, ik ga voornamelijk haar tempo volgen. Er zit geen druk bij. (En ja, ik heb eraring met het beleren. Is niet mijn eerste keer).
Ohja, de tandarts is ook vorige week geweest. Ze was super flink. Ze staat 24/7 buiten in een Paddock Paradise met 6 andere paarden. Daarvan dus 2 leeftijdsgenootjes en ook een oudere merrie en ruin. Ze heeft ook wel altijd bij haar moeder gestaan, ik weet niet of dit problemen gaat geven. Maar op de paddock staan ze zeker niet altijd samen, heb niet de indruk dat ze zo hard aan elkaar hangen. Maargoed, ze heeft dus niet in een opfok gestaan. Ik vind deze manier helemaal ideaal. Ze kent dus ook menselijk contact en is ook echt braaf en lief. De andere 2 dotjes zijn Quarters, ik heb niet heel veel ervaring in het western gedeelte, maar ik denk dat ik met hen misschien ook wel aan de slag ga met wat basisdingen.
Ik kijk hier dus enorm naar uit, en ben veel te enthousiast want ze is echt lief.
Ik wou dus even een kiekje van de lieverd delen. Deze is wel van een tijdje geleden. Binnenkort neem ik een recente!
En dit is Vita haar mammie Marga. (ze heeft helemaal het hoofd van haar moeder
)
En dit haar super knappe papa Amor D.J.
Hij is 1m48, gitzwart en staat tevens nog altijd ter dekking bij 't Oud Molenhuis in Lubbeek. 
Wat vinden jullie van haar lieve koppie? Ik ben er helemaal weg van.