Ik heb een vraag, ik ben al een poosje rustig weer opzoek naar een eigen paard.
Maar welk ras past nou het beste bij mij?
Wellicht hebben jullie advies.
(Helaas van het weekend weer een nare ervaring gehad bij een paard dat als safe werd verkocht, hij vervolgens ging bokken en uit het niets stilstaan en hoofd omzwaaien om mij eraf te gooien, dit is gelukt.
Mijn bekken kan ik niet meer draaien, en volgens de dokter een whiplash van de klap op de grond met mijn hoofd. Ik viel weer op mijn “rug, bekken”
Kan nauwelijks lopen, naar links of rechts kijken dus denk weer flinke periode herstellen….)
Door dit soort ervaringen (verleden) ben ik dus onzeker geworden, had de ballen weer een beetje opgebouwd en zo stapte ik weer op maar helaas heeft dit paard mij weer een knal gegeven.
Dus de vraag, welk ras is nu het verstandigste of raden jullie aan, en ja ik weet dat er in ieder ras etters zijn..
ik zoek een braaf paard van minimaal 1.68 voor hobbymatig dressuren en bosritten.
Een paard mag van mij echt kijken, en schrikken.. maar hoe gaat hij ermee om? Dat is van belang.
Ik zoek geen rennerig paard of bokkend paard die 360 graden draait en je er echt af wilt hebben.
Een lui paard vind ik ook spannend omdat die vaak geen zin hebben in het werk.
Voorwaarts, nuchter en zeker.
De ene zegt.. een fries, de ander een groninger.
Tot nu toe alleen maar kwpners geprobeerd.
En zelfs worden mij spaanse aangeraden, omdat er word gezegt, als je met hen een band opbouwd, dan heb je ze voor altijd en gaan ze voor je door het vuur, daarnaast zitten ze vaak lekker en zijn het geen luie paarden.. dan natuurlijk geen een met een trauma van het buitenland.
Ik ben wat langer, dus haflinger tinker etc word m sowieso niet.
Wat is jullie visie? Ik ben benieuwd.
Groetjes.