Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DorkyDweeb schreef:Het zijn voerplekken met 12 plekken rondom, dus opzich is dat wel fijn. Daarvan staan er zo'n 2/3. Het is ook zeker zo dat ik het aan de eigenaren moet overlaten, en hun vertrouw ik daar wel echt in. Alleen heb ik altijd al het gevoel gehad dat ik het zelf het beste voor hem kan doen, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Gevalletje: hart vs hoofd die tegen elkaar praat.
Koper schreef:Ik denk inderdaad dat je vooral moet kijken of je een goed gevoel hebt bij de nieuwe eigenaar. Meer dan bij die stal. Een goede eigenaar zal doen wat ze kan om voor een goede stalling te zorgen.
Toen ik mijn eerste paard kocht zeiden de verkopers dat ze dachten dat ik allemaal wedstrijden met 'm zou gaan rijden en hem zou scheren in de winter. Dat zijn dingen die niet bij hen passen. Nou heb ik inderdaad ook wel eens een proefje met dat paard gereden. En toen het een jaar in november nog erg warm was en hij stond te zweten in zijn IJslandse vacht heb ik inderdaad onder de manen geschoren. Maar ik heb er geen wedstrijdpaard van gemaakt (had hij ook de kwaliteiten niet voor).
Straks is het niet meer jouw paard. Iemand anders zal beslissingen voor en over hem maken. Daarom is het belangrijk dat je bij diegene een goed gevoel hebt.
Ragdollcat schreef:Koper schreef:Ik denk inderdaad dat je vooral moet kijken of je een goed gevoel hebt bij de nieuwe eigenaar. Meer dan bij die stal. Een goede eigenaar zal doen wat ze kan om voor een goede stalling te zorgen.
Toen ik mijn eerste paard kocht zeiden de verkopers dat ze dachten dat ik allemaal wedstrijden met 'm zou gaan rijden en hem zou scheren in de winter. Dat zijn dingen die niet bij hen passen. Nou heb ik inderdaad ook wel eens een proefje met dat paard gereden. En toen het een jaar in november nog erg warm was en hij stond te zweten in zijn IJslandse vacht heb ik inderdaad onder de manen geschoren. Maar ik heb er geen wedstrijdpaard van gemaakt (had hij ook de kwaliteiten niet voor).
Straks is het niet meer jouw paard. Iemand anders zal beslissingen voor en over hem maken. Daarom is het belangrijk dat je bij diegene een goed gevoel hebt.
Oh wow, het is nu jouw paard, je scheert als je het wil en of ,je nou wedstrijden wilt rijden of niet.
Je doet zelf wat jij leuk vind en bij jou past en daar heeft de vorige baasjes niets mee te maken of over te vertellen wat je wel of niet mag doen. Sorry hoor, dan hadden ze m moeten houden.
Geniet lekker van je paard.
anjali schreef:Ts, heb je er eigenlijk spijt van dat je je paard hebt verkocht? Hij staat nu nog bij jou, geef de koper dan haar geld terug en hou hem zelf! Wil je dat toch niet, probeer het dan los te laten.
StalNollie schreef:anjali schreef:Ts, heb je er eigenlijk spijt van dat je je paard hebt verkocht? Hij staat nu nog bij jou, geef de koper dan haar geld terug en hou hem zelf! Wil je dat toch niet, probeer het dan los te laten.
Ze hebben een overeenkomst dus juridisch gezien kan dat zeker niet zomaar.
DorkyDweeb schreef:De titel kan een beetje een scheef beeld geven. Ik heb sinds vorige week mijn paard verkocht, maar het duurt nog even voordat hij daar terecht kan om goed in te scharen en te wennen. Hij komt bij een heel lief iemand terecht die ruim 30 jaar ervaring heeft met paarden. Hij komt op een grotere stal te staan, waar hij veel buiten komt, maar met wat minder eetplekken dan paarden. Hij is onderdanig, en ik ben bang dat hij daardoor niet altijd bij het eten kan komen. Ik weet dat ik dit zou moeten loslaten en dat ze hier zeker goed naar zullen kijken om te zien wat wel en niet werkt. Toch vind ik dit erg lastig.
Ook is het voor mij, na zoveel jaar (ook al heb ik echt geen tijd meer), toch moeilijk om het los te laten. Kan iemand mij een goed gevoel geven en zeggen dat ik zeker niet de enige ben die mijn paard het best zal behandelen, en dat er ook andere goede mensen zijn?
Ik zal binnenkort ook daarheen gaan om te kijken, voordat hij er komt te staan, zodat ik nog een extra goed gevoel krijg.
Hebben andere hier ook last van?