Beginnen met wedstrijden rijden (vragen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aaadtjee

Beginnen met wedstrijden rijden (vragen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 20:27

Hi,
Ik had een paar vragen over wedstrijden rijden en hoe dit gaat :)

- Hoe weet je hoelaat je aan de buurt bent en wanneer je moet inrijden (vooral met meerdaagse wedstrijden)

- Hoe werkt de vet check

- Bij meerdaagse concours (bijv.) hoe weet je in welke stal je paard moet of word dit van te voren aangegeven per mail bijvoorbeeld?

- Mag je bij springwedstrijden gewoon bij (bijv.) 110cm starten of moet bij een bepaalde hoogte altijd beginnen.

Ik vond helaas de antwoorden niet bij de KHNS site of ergens anders, dus ik hoop via deze weg antwoorden te krijgen om mijn vragen. :D

Benzz

Re: Beginnen met wedstrijden rijden (vragen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:33

Je kunt op de website van de KNHS de starttijden vinden van je wedstrijd. Wanneer je gaat inrijden ligt geheel aan hoeveel tijd je daar zelf voor nodig hebt.
De stal zal vaak door het secretariaat aangewezen worden.

Nee, je moet ten eerste een winstpunt in de dressuur hebben gehaald voor je uberhaupt mag springen. En dan moet je beginnen in de B.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:35

Heb je al wel een startkaart aangevraagd?
Ik begrijp uit jouw vraag dat je aan een springwedstrijd wil meedoen?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:38

aaadtjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 20:50

mika11 schreef:
Heb je al wel een startkaart aangevraagd?
Ik begrijp uit jouw vraag dat je aan een springwedstrijd wil meedoen?

Een startkaart heb ik inderdaad aangevraagd, daarna moet ik eerst nog een winstpunt in de dressuur halen zodat ik aan springwedstrijden kan deelnemen.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 21:09

Dan is het eenvoudig, je moet in de B (1,00m) of lager beginnen.
Vet check heb ik nog nooit gezien bij de basis-wedstrijden.
Losrijden mag je zo lang/kort doen als je zelf wil. Op startlijsten.nl staat de startlijst meestal wel en als je een meerdaagse wedstrijd met stalling hebt, krijg je de info wel per mail. Maar ik zou bij het begin beginnen ;)

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 21:10

Vetcheck is alleen bij eventing en endurance.

Starttijden vindt je doorgaans op 'startlijsten.nl'

Meerdaagse concoursen heb ik geen ervaring mee, maar de meeste wedstrijden voor amateurs hebben niet eens stallen. En anders moet je ze in ieder geval reserveren.

Je moet winstpunten halen om te promoveren. Maar dit staat allemaal duidelijk beschreven in de reglementen, dus daar kun je de details opzoeken.

aaadtjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 21:16

LaDonna75 schreef:
Dan is het eenvoudig, je moet in de B (1,00m) of lager beginnen.
Vet check heb ik nog nooit gezien bij de basis-wedstrijden.
Losrijden mag je zo lang/kort doen als je zelf wil. Op startlijsten.nl staat de startlijst meestal wel en als je een meerdaagse wedstrijd met stalling hebt, krijg je de info wel per mail. Maar ik zou bij het begin beginnen ;)

Dankjewel!
Dit is inderdaad meer voor later, eerst maar even een winstpuntje halen ;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 21:18

Bowo schreef:

Meerdaagse concoursen heb ik geen ervaring mee, maar de meeste wedstrijden voor amateurs hebben niet eens stallen. En anders moet je ze in ieder geval reserveren.

Je moet winstpunten halen om te promoveren. Maar dit staat allemaal duidelijk beschreven in de reglementen, dus daar kun je de details opzoeken.

De vetcheck heb je ook bij internationale wedstrijden dressuur en/of springen.

TS, ik zou beginnen bij de basissport, die meerdaagse wedstrijden komen vast ooit wel eens. Zorg dat het niet te overweldigend wordt voor jezelf.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 21:19

Bowo schreef:

Meerdaagse heb je in België wel. Euregio genoemd. En dan heb je idd stallen (tenten meestal) die van jou wordt op voorhand meegedeeld.

aaadtjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 21:27

Tazzey schreef:
Bowo schreef:

De vetcheck heb je ook bij internationale wedstrijden dressuur en/of springen.

TS, ik zou beginnen bij de basissport, die meerdaagse wedstrijden komen vast ooit wel eens. Zorg dat het niet te overweldigend wordt voor jezelf.

Ja dat dacht ik ook al, dus vetcheck is alleen bij internationale wedstrijden?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 22:22

Nee, blijkbaar ook bij endurance en eventing. Ik heb daar geen ervaring mee. Ik heb vroeger gesprongen en later dressuur gereden.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 23:06

Ik heb de internationale wedstrijdje even achterwege gelaten voor iemand die begint met wedstrijden. Leek me niet zo relevant.

Heb geen persoonlijke ervaring met endurance. Mocht je eventing willen doen, kan je in de reglementen alles lezen over het hoe en wat van de vetcheck.