Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
juullovesdon schreef:voor de sport is het vooral handig om een paard te hebben, maar ze zijn wat duurder. paarden hebben naar mijn idee iets meer rust in hun bol. ik rijd zelf op een manege met pony's, vooral D en E, maar heb ook veel op paarden gereden, ik vind pony's leuk voor mijn doel (buitenrijden, kleine sprongen, lekker snel gaan) maar paarden zijn prima om veel meer van te leren, omdat mensen meer de tijd nemen ze op te leiden (voor mijn gevoel). dus een pony als je meer voor je lol rijd en minder te besteden hebt, en een paard voor wedstrijden en voor de angstige ruiter. al zijn er natuurlijk meer dan 100 uitzonderingen...
DuoPenotti schreef:Wel is het zo als je wilt springen op wedstrijd en je bent 18 geweest dan moet je met de paarden mee doen.
En dan kun je in de knoop komen met de afstanden.
Maar rij je dressuur of recreatief dan fijn een paard of pony kopen die bij je lengte past. En waar het karakter je past.
Nezzie schreef:DuoPenotti schreef:Wel is het zo als je wilt springen op wedstrijd en je bent 18 geweest dan moet je met de paarden mee doen.
Maar rij je dressuur of recreatief dan fijn een paard of pony kopen die bij je lengte past. En waar het karakter je past.
Met dressuur moet je vanaf je 18e toch ook met de pony tussen de paarden? Of is dat recent veranderd?
Nezzie schreef:DuoPenotti schreef:Wel is het zo als je wilt springen op wedstrijd en je bent 18 geweest dan moet je met de paarden mee doen.
Met dressuur moet je vanaf je 18e toch ook met de pony tussen de paarden? Of is dat recent veranderd?