De meeste van jullie zullen mij wel kennen van een paar (

Sinds ze in december naar Frankrijk is vertrokken miste ik het bezig zijn met paarden niet zo. Waarschijnlijk door de ongelofelijke hoeveelheid “moeten” die bij haar ziekte kwam kijken.
Tot de zon nu weer uitkomt en het toch wel kriebelt om iets met paarden te gaan doen. En dan niet meer rijden of mennen, maar gewoon lekker poetsen, grondwerken, wandelen, en vooral “zijn”.
Ik heb een oproepje geplaatst op de plaatselijke verzorgpaarden groep op fb en ben echt overspoeld met reacties, als ik zou willen zou ik iedere dag van de maand naar een ander paard kunnen om te tutten zo ongeveer

Toch merk ik dat ik er nu, als “ex-“eigenaar, anders tegenaan kijk. Ik zou bijvoorbeeld bij een stal in de buurt kunnen gaan tutten met een paar paarden, waarvan ik echter weet dat de eigenaar ook bij een stal rijdt waar ik niet zo super gecharmeerd ben van de praktijken. Ik heb er al meermaals dieren zien lopen die gewoon echt niet zuiver of met bloedende wonden liepen bijvoorbeeld, maar dat werd gewoon genegeerd.
Nu zal ik wel beren op de weg zien die er niet zijn, maar ik kan me voorstellen dat dit in de toekomst frustraties op kan leveren.
Maar ik zal vast niet de enige zijn die weer als verzorgster/bijrijdster in de paardenwereld onderweg is na het hebben van een eigen paard dus… brand los! Hoe ervaren jullie het?