'2024' een jaar met heel veel UP'S en minder DOWN'S

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_activeme

'2024' een jaar met heel veel UP'S en minder DOWN'S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 11:37

Elk jaar maak ik een overzicht van afgelopen. Nu ben ik een beetje laat dit jaar maar vind het te leuk om niet te doen.

Alano is een 7,5 jarige haflinger ruin van Steinfries. Ik heb hem inmiddels al ruim 6 jaar in mijn bezit. Zelf opgeleid tot waar we nu zijn. Tikkeltje eenkennig maar als hij je mag kan je er veel mee.

2024 is een jaar met meer up's dan down's gelukkig. We hebben in dat jaar zoveel verschillende en leuke dingen gedaan en kijk ik met trots en blijschap terug <3. Dat is ook wel eens anders geweest.

____________________________________________________________________________________________________

Januari 2024 Begonnen we met een heerlijk bosritje. Dit vind Alano heel erg leuk om te doen. Hoe harder hoe beter.

Eind 2023 had ik uit het niets enorme angst voor het springen. Er is niks geks gebeurd. Waar het aan lag weet ik nog niet. Ik ben wel elke week naar springles gegaan zodat die angst niet groter werd. Dit hielp gelukkig heel goed want na 1.5 maand was de angst volledig verdwenen.

Februari 2024 hadden wij sinds lange een crossles. Eerste indoor crossles bij mij op de vereniging.
Dit vind Alano nog steeds heel erg leuk om te doen.

Ook kwam er een droom uit. Les van Jill Huijbregts. Dit stond al zolang op mijn bucketlist.

Twee dagen na de les van Jill hadden wij onze eerste dressuurwedstrijd van 2024. We gingen naar huis met onze eerste WINSTPUNT *\o/*.
Sidenote in de tweede proef sprong Alano de bak uit. Deze reels ging VIRAL:'). VIRAL REEL

Maart 2024 gingen we samen met een stalgenoot/vriendin kopje koffie drinken bij de Carolinahoeve

Trainden we thuis lekker verder met het huiswerk van Jill.

Hadden we ook weer springles. Hij was toen behoorlijk heet en had er zin in. Wij hebben elke week springles op de vereniging Springles Maart

Eind maart reden we onze tweede wedstrijd van 2024. We werden tweede en hadden onze hoogste score ooit gereden 191,5 *\o/*.

Om de maand maart af te sluiten hadden wij onze eerste crossles van 2024 bij Hanneke Held in Ede. Dit is zo;n gaaf terrein. Alano is altijd helemaal blij als we er weer zijn. Reel van onze crossles

April 2024 reden wij onze eerste oefencross van 2024 in Vorden.
Bekend terrein voor ons. Heerlijk om het cross hier te beginnen.

Ook stond er weer een ritje naar de Carolinahoeve op de planning. Met Alano zijn beste vriend.

Uiteraard hadden wij weer ook weer springles.

Mei 2024 was ons eerste weekend weg met drie stalgenoten. Wat was dit leuk en tof.

Samenvatting van dag 2. Crossen over de Kootwijker Zandverstuiving.
Wat was dat gaaf en wat ging Alano hard. Ruim 40/h *D. Kootwijker Zandverstuiving Samenvatting dag 3

Omdat ons vertrouwen in elkaar steeds meer groeide durfde ik het aan om de teugels volledig los te laten en een rondje te rijden met een neckrope. Hij vond het zo tof dat we dit samen konden doen <3. NeckRope ritje

Juni 2024 deze begonnen we met een bitloos ritje. Alano vond dit zo vreemd maar de afwisseling vind hij zo leuk. Hij is zo ontzettend braaf en leergierig <3. Voor de rest niet zoveel bijzonders gedaan. Behalve weekselijks naar springles gaan.

Juli 2024 was een hele variërende maand voor ons. Zo deden wij begin juli mee aan de 3-daagse trainingsdagen van Jill Huijbregts.

Laatste dag van de 3-daagse training hadden we een dressuurwedstrijd. Ook hier reden wij weer een mooie winstpunt. Trots op het ventje.

Eind juli stond er weer een crossles gepland. Dit was weer zo leuk om te doen en Alano had er zin in.

Augustus 2024 was ik op vakantie en hebben we weinig spannends gedaan. Alano had ook een mini vakantie.

Septemper 2024 Samen met een vriendin kochten wij onze eerste twee paardstrailer.

Deden we mee met het Haflinger Weekend van DahOost. We hadden ons ingeschreven voor een politieschiktraining, Crossclinic en dressuur wedstrijd.

Alano heeft al veel van de wereld gezien en hij vond de schriktraining ook niet zo interessant en verveelde zich een beetje :').

De dressuurwedstrijd ging ook weer goed. We reden weer twee winstpuntjes *\o/*.

Dit was ook de maand dat wij voor het eerst met mijn nieuwe auto + trailer op pad gingen. We gingen voor het eerst springen op vreemterrein zonder hulp. De paarden deden het fantastisch.

Behaalden we nog meer hoogtepunten door 1.05m te springen. Ons record hoogte :o.
https://www.instagram.com/p/DAU8KG7o-ls/?img_index=1

Oktober 2024 Deden wij voor het eerst mee aan 'Oefencross Broekelo'. Dit was een pittige en lange cross. Maar wel een ontzettend gave en leuke cross.
https://www.instagram.com/p/DBEvUDCIKUJ/?img_index=1

November 2024 hadden wij onze eerste officiële springwedstrijd. Toch wel een van de favoriete dingen om te doen. Hij snap het spelletje heel goed en denk soms teveel vooruit. Dit was dag 1.
https://www.instagram.com/p/DB3uQl2op0W/?img_index=1

Dag 2. Ik spring meestal twee dagen achter elkaar. Alano kan dit makkelijk aan en hij is dag 2 wat fijner omdat hij het al gezien heeft. Hij vind dit heel leuk om te doen en kan het ook heel goed zien aan zijn prethoofje.
https://www.instagram.com/p/DB9hd98IIza/?img_index=1

Nadat we begin november fanatiek mee deden aan springwedstrijden stonden er ook dressuurwedstrijden op de planning. Alano zijn mijn minst favoertie ding om te doen maar het hoort erbij :'). Deze wedstrijden reden 1 winstpunt + een 4e plaats (tussen de (sport) paarden) *\o/*.
https://www.instagram.com/p/DCe_iXhob0w/?img_index=1

https://www.instagram.com/p/DC434yeoG6H/?img_index=1

December 2024 begon gelijk met een dressuurwedstrijd. Het trainen ging niet altijd makkelijk. Het was fris en Alano is dan helemaal in zijn element. Deze wedstrijd was Alano te druk waardoor we teveel foutjes hadden. We reden helaas geen winst. Ik heb wel een post gemaakt op instagram met wat korte filmpjes.
https://www.instagram.com/p/DDB9LOsInZp/?img_index=1

Deze maand hadden wij ook weer les. Alano is niet de makkelijkste en enorm sensibel. Ik heb enorm moeten leren hoe ik hiermee om moet gaan. Met kleine stapjes en de juiste hulp gaat het steeds beter. Wij hebben voornamelijk les in houding en zit + juiste lichaamsgebruik.
https://www.instagram.com/p/DD5DIbGo7-B/?img_index=1

Om de maand december goed af te sluiten hadden wij nog een hele toffe indoor crossles.
Alano was zo in zijn element en vond het fantastisch. Zelf vind ik dit ook het allerleukste om te doen.
https://www.instagram.com/p/DENqYbpoapk/?img_index=1

____________________________________________________________________________________________________

Ik kijk met veel blijschap en trots terug op 2024. We zijn nog niet zo ver als dat ik zou willen maar we doen alles op ons eigen tempo en hebben geen haast. Ik neem voor alles de tijd en wil het vooral gewoon goed doen. Ik kijk enorm uit naar wat 2025 ons gaat brengen <3.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-01-25 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Filmpjes en foto's in links geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

MirjamRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 11:22

Wat een leuk overzicht! Ik heb het met een glimlach gelezen/bekeken, dat komt ook zeker door jouw lach op veel foto's en Alano lijkt er ook zin in te hebben. Een actief jaar met veel leuke dingen, zo lijkt het :). Leuke haflinger heb je en jullie zijn een mooie combinatie!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 13:53

Wat een bink. <3 Leuk om al die verschillende dingen voorbij te zien komen.

Whizz

Re: '2024' een jaar met heel veel UP'S en minder DOWN'S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 15:12

Wat een leuk overzicht! Geweldig om te zien wat jullie allemaal doen <3 ik vind hem echt heel leuk!

AnnetteFlame

Re: '2024' een jaar met heel veel UP'S en minder DOWN'S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:47

Wat een leuk topic en wat ben je veelzijdig bezig met hem! Heel erg leuk!

Amber_21012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 07:38

Woww super gaaf! je hebt echt een leuke band ook met je paard <3!

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 11:14

MirjamRobin schreef:
Wat een leuk overzicht! Ik heb het met een glimlach gelezen/bekeken, dat komt ook zeker door jouw lach op veel foto's en Alano lijkt er ook zin in te hebben. Een actief jaar met veel leuke dingen, zo lijkt het :). Leuke haflinger heb je en jullie zijn een mooie combinatie!

Wat lief, dankjewel <3. Het is ook wel genieten met hem.

Niniane schreef:
Wat een bink. <3 Leuk om al die verschillende dingen voorbij te zien komen.

Wat lief, dankjewel <3. Hij vind de afwisseling enorm leuk en heeft het ook nodig.

Whizz schreef:
Wat een leuk overzicht! Geweldig om te zien wat jullie allemaal doen <3 ik vind hem echt heel leuk!

Lief, dankjewel <3.

AnnetteFlame schreef:
Wat een leuk topic en wat ben je veelzijdig bezig met hem! Heel erg leuk!

Dankjewel <3. Hij vind de afwisseling enorm leuk en heeft het ook nodig anders is hij snel verveelt.

Amber_21012 schreef:
Woww super gaaf! je hebt echt een leuke band ook met je paard <3!

Zo lief, dankjewel <3.