Weer een shire erbij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anoukwendy

Weer een shire erbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 14:52

Daar zijn we weer!

Okee, ze is (nog) niet van mij, maar ze wandelt hier nu wel in het land rond.

Gister avond kreeg ik een smsje van de oude eigenaar van Saul en Amina dat ie zn andere hengst heeft moeten laten inslapen en dat zn merrie nu alleen staat. Of ik haar kon opvangen.
Daar heb ik geen seconde over getwijfeld, gaat het goed in de kudde, waarom niet?! Hij helpt mij nogsteeds enorm met vanalles en nog wat dus nu kon ik eens iets terug doen. Wel gezegd dat als Saul erop zou klimmen, dat zijn pakkie an is. Hij is en blijft natuurlijk hengst dus ik kan niks tegen de natuur doen.
Dus vanmorgen de trailer aan de auto gekoppelt en die kant op gereden om haar te halen.

Absolina is een 21 jarige shire merrie, de moeder van Amina.
In principe zou dit tijdelijk zijn, want eerlijk is eerlijk, ik wil er eigenlijk niet zo’n oudje bij. Wie weet verander ik van gedachte maar dat zien we dan wel weer :')

Zolang het rustig blijft, blijven ze gewoon bij elkaar, ik wil Saul en Amina niet uit elkaar halen als dat niet nodig is. Maar dat gaan we even zien, hou het gewoon goed in de gaten.
In het ergste geval gaan ze uiteraard gewoon uit elkaar want ik wil geen blessures of kapotte paarden. Maar als t niet nodig is ben ik er tegen als ze alleen staan.

De foto’s staan wat door elkaar, heb gewoon van alle drie wat foto’s gemaakt. Die met het rode halster is Absolina, laatste foto is haar ook, dat rode halster zat niet lekker dus maar even gewisseld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ondanks dat Absolina dus niet van mij is, voel ik me heel rijk en heel trots als ik het land in loopt <3

Zo lijkt het land trouwens niet zo groot maar ze hebben een 2 of 3 hektare waar ze op lopen. Er zit een stuk bos bij en daar achter nog een stuk weiland, ruimte zat dus om te kunnen rennen of even bij elkaar vandaan te kunnen als ze dat willen.

S_zanne

Re: Weer een shire erbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:00

Wat heerlijk dat dit zo kan een wat een gentleman is jouw hengst.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:06

Gaaf stel hoor!
Ze hebben het zo te zien bepaald niet slecht gehad bij die man. Ze zijn..uhm..rond en gezond. Of eventueel al drachtig?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 17:20

Haha jaa Amina mag ook wel wat afvallen hoor moet ik toegeven, Saul is ook wel aan de vette kant. Maar Absolina heeft het idd ook niet slecht gehad :') drachtig denk ik niet, Amina gaat voor een echo/swab binnenkort, misschien dat ik Absolina ook wel laat checken gewoon voor de zekerheid. Ze is natuurlijk op leeftijd en aangezien Saul hengst is kan het wel zijn dat ie eventueel raak schiet. Dan is het misschien niet verkeerd om even te checken hoe het er van binnen uit ziet.

Absolina heeft jaren met Apollo gelopen, Apollo was dus ook nog hengst. Maar net als bij Saul en Amina is daar nooit een veulentje uit gekomen. Dus ik gok niet dat dat nu wel ineens het geval zou zijn. Amina wil ik naar een andere hengst brengen dit jaar, misschien gaat Absolina wel mee. Maar dat ligt er uiteraard aan hoe alles er van binnen uit ziet. Maar heb het er wel met de eigenaar over gehad hoe hij het in gedachten heeft en hoe en wat. Aangezien hij er nu dus nog maar eentje heeft en hij haar dus niet alleen thuis kan houden, hij woont hier 60 km vandaan en komt dus niet elke dag langs, wil geen nieuw paard erbij kopen. Dus hij wil of verkopen, of ik heb laten vallen om eventueel de kosten op me te nemen en er een veulen uit te halen. Maar of ik dat fair vind tegenover haar weet ik niet, dat ligt er dus aan hoe het er allemaal uit ziet. Hij wil eigenlijk dat ik haar koop, en hij wil er echt niet veel voor hebben, maar het blijft natuurlijk niet bij aankoop, zo'n beestje moet onderhouden worden ook.
Ik heb met mn impulsieve hoofd wel de opmerking gemaakt dat als Saul raak schiet, ik Absolina koop. Whahaha ik ben echt dom, maargoed :=

Hij betaald overigens gewoon stalling nu, is niet zo dat ie haar hier dumpt zo van hier heb je een knol, kijk maar ff wat je doet

We hebben in ieder geval verschillende opties besproken, dus we moeten even zien hoe het loopt.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 18:33

Wauw wat een beauties! <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 06:27

Wat een machtige paarden zijn het toch, prachtig! <3
En zo te lezen ben je al zo goed als verkocht :')

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 07:25

Oh wat een warm plekje voor Absolina. Heb je het idee dat ze haar maatje mist? Het is niet niks om ineens je maatje te verliezen en te verhuizen.

En wat ben jij een lief mens, dat je dit doet. Liefdevol opvangen en nadenken over haar toekomst. En ondertussen lekker knuffelen etc haha.

De paarden zien er happy uit!!
Blijft vooral foto topics maken, ik vind het prachtig om te zien.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 07:34

Ik had het al gezegd, maar wat een parmantig dier is Saul en wat een knapperds zijn Amina en Absolina <3

Ik ken je langer dan vandaag en ik gok zomaar dat Absolina niet meer weggaat, haha :D

Nog meer reden voor mij om zo snel mogelijk naar je toe te komen, ik ken straks je hele kudde niet meer! :o

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 07:45

Haha nog 1 erbij _O-
Ze heeft het inderdaad goed gehad bij haar baas. Ach dat mag op die leeftijd ook best.

Je mag saul wel hier brengen hoor, heb je er weer 1 minder :))

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 08:29

Iselda je kent me te goed _O- misschien beter dan dat ik mezelf ken := of ik weet t wel maar ontken het nog _O-
En jaa, kom maar snel weer langs idd <3

Nee we gaan zien hoe het loopt, het was gister avond en vanmorgen heel rustig dus dat was prima. Ga ze zo even binnen halen zodat ze even los van elkaar kunnen chillen

Dit was gister avond om half 11
Afbeelding
Afbeelding

Absolina wilde niet echt bij de hooibaal staan als Saul in de buurt was, dus voor de zekerheid een extra net op gehangen. Hopelijk kunnen ze uiteindelijk wel samen eten maar als niet dan doen we het gewoon zo.

Op de vraag of ze haar maatje mist, jaa dat denk ik wel. Gister avond vond ik haar wat ’down’, maar het kan ook zijn dat ze gewoon moe was want ze is natuurlijk niet gewend om zo achter na gezeten te worden enzo, of dat ze gewoon een heel rustig paard is (misschien ook vanwege dr leeftijd), ik ken haar nog niet natuurlijk. Ze hebben flink wat lopen rennen bij het bij elkaar gooien. Dus of dat echt is vanwege dr maatje of gewoon moeheid dat weet ik niet.
De eigenaar vertelde dat haar maatje rond een uur of 5 in de middag is ingeslapen, en wat ik eruit begreep was Absolina toen binnen. Ze wilde zelfs niet eten, haver voor haar was echt als drugs voor mensen, daar is ze gek op zei hij maar ook dat wilde ze niet. Hij heeft haar gister ochtend bij hem gelaten. Ze heeft geroken en wat rond hem heen gelopen en toen ik aankwam was ze eigenlijk best rustig. Ze rook nog wat, keek nog wat en uiteindelijk hebben we haar de trailer op gedaan en zijn we weggereden. Ze snappen veel meer dan wij denken natuurlijk.
Ze flipte echt helemaal in de avond zei hij, we hadden om half 11 in de avond nog kontakt en toen vroeg ik of ie wilde dat ik haar al zou halen en dat ze de nacht op stal zouden staan ipv direkt buiten. Maar hij wilde het graag overdag doen, nouja ook prima natuurlijk.

Jullie lieve reacties doen me goed <3

Mr_Mx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 13:36

Wat mooi dat je dit gedaan hebt. Je hebt de eigenaar geholpen, maar ook de merrie!

En wat moet het een machtig gezicht zijn om dit drietal in je wei te hebben!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 13:46

Wat lief van je. Mooie paarden zo!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 11:44

Zo, dat is een flink paard erbij!
Wat bijzonder dat het de moeder is van je eigen merrie. Zouden ze dat zelf ook nog weten?

Ze ziet er heel lief uit. Het is nu allemaal anders, veel veranderd in korte tijd voor Absolina.
Het geeft een nieuwe dynamiek in de ‘groep’ maar straks zal ze vast weer zichzelf zijn en haar draai vinden met jou eigen shires.

Ik vind Absolina echt een gave naam!
Veel plezier met je mooie kolossen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 11:52

Wat leuk dat je nu moeder en dochter hebt staan :-) Ze ziet er goed uit :-)

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 18:33

Ik denk wel dat ze elkaar herkennen maar of ze echt weten dat ze moeder en dochter zijn weet ik niet.

Ze komen natuurlijk allemaal bij dezelfde man vandaan en hebben wel tegenover elkaar gestaan in t land.

Het was gister en vandaag heel rustig in het land en ze stonden ook allemaal bij de hooibaal dus gaat gelukkig heel goed <3

Absolina komt bij haar vader weg, Absolom

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 18:54

Zulke prachtige paarden! En hun karakters zijn goud waard. Mooi hoor!

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 21:07

Wauw wat een bonk van een paard.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 22:42

Ik vind ze dus op de foto’s net ponnies lijken _O-
Tot je er tussen staat :') dan zijn ze echt machtig groot _/-\o_

Voor degene die de opmerking maakte over misschien drachtig, dat is vandaag uitgesloten bij beide :=
Amina was goed hengstig dus we hebben een swab genomen.
Absolina leek hengstig maar eenmaal tijdens het scannen was ze van binnen helemaal niet hengstig. Ze had een hoop folikels, ook kon ie op de echo zien dat er wat slijm in dr baarmoeder zat maar hij kon niet zeggen of dat sperma of slijm van een eventuele bacterie was. Omdat ze dus niet hengstig was, konden we ook geen swab doen omdat haar baarmoedermond dicht was.
Wel kon ie een balvormig iets op de echo zien, hij wist niet precies wat het was, het had de grootte van een sinaasappel ongeveer en het zat buiten de baarmoeder.
Hij zei dat ze zo vroeg in het jaar nog wel eens hengstig tonen maar dat ze hun lichaam op deze manier opgang krijgen? Of het heeft temaken met dominantie, omdat ze natuurlijk nieuw in de kudde is.
Voor nu wachten we gewoon af, mocht ze weer hengstig tonen scannen we gewoon nog eens en kijken of die bal er nog zit enzo, ik was een beetje bang dat mocht ze drachtig raken dat dit in de weg kan zitten want alles groeit dan en word opzij gedrukt maar daar kon ie op dit moment niet echt iets zinnigs op zeggen.