Okee, ze is (nog) niet van mij, maar ze wandelt hier nu wel in het land rond.
Gister avond kreeg ik een smsje van de oude eigenaar van Saul en Amina dat ie zn andere hengst heeft moeten laten inslapen en dat zn merrie nu alleen staat. Of ik haar kon opvangen.
Daar heb ik geen seconde over getwijfeld, gaat het goed in de kudde, waarom niet?! Hij helpt mij nogsteeds enorm met vanalles en nog wat dus nu kon ik eens iets terug doen. Wel gezegd dat als Saul erop zou klimmen, dat zijn pakkie an is. Hij is en blijft natuurlijk hengst dus ik kan niks tegen de natuur doen.
Dus vanmorgen de trailer aan de auto gekoppelt en die kant op gereden om haar te halen.
Absolina is een 21 jarige shire merrie, de moeder van Amina.
In principe zou dit tijdelijk zijn, want eerlijk is eerlijk, ik wil er eigenlijk niet zo’n oudje bij. Wie weet verander ik van gedachte maar dat zien we dan wel weer
Zolang het rustig blijft, blijven ze gewoon bij elkaar, ik wil Saul en Amina niet uit elkaar halen als dat niet nodig is. Maar dat gaan we even zien, hou het gewoon goed in de gaten.
In het ergste geval gaan ze uiteraard gewoon uit elkaar want ik wil geen blessures of kapotte paarden. Maar als t niet nodig is ben ik er tegen als ze alleen staan.
De foto’s staan wat door elkaar, heb gewoon van alle drie wat foto’s gemaakt. Die met het rode halster is Absolina, laatste foto is haar ook, dat rode halster zat niet lekker dus maar even gewisseld.

Ondanks dat Absolina dus niet van mij is, voel ik me heel rijk en heel trots als ik het land in loopt

Zo lijkt het land trouwens niet zo groot maar ze hebben een 2 of 3 hektare waar ze op lopen. Er zit een stuk bos bij en daar achter nog een stuk weiland, ruimte zat dus om te kunnen rennen of even bij elkaar vandaan te kunnen als ze dat willen.

Ze ziet er goed uit