Niks mis mee. Mits je hem goed gebruikt. Ik vind deze fijner werken en comfortabeler rond het hoofd zitten dan de standaard hackamore met korte scharen die zo irritant tegen de mondhoeken wiebelen. Maar kijk ook eens naar een S-hackamore, dat is wèl een hele fijne met korte schaartjes vind ik zelf 
Gewoon zorgen dat je in principe met je teugels in een heel licht boogje rijdt en vooral inwerkt dmv neckreining, je zit en stem en dan is het ideaal dat je af en toe even je teugel een beetje op kan pakken om paard aan de "ho" te herinneren. En dat hoeft dan absoluut niets te maken hebben met pijn ofzo, ze voelen de hack veel minder dan een bit de hele rit, en de Ho is heel duidelijk al met een kleine ophouding.
Ik vind het een ideaal ding. Zeker als je heel subtiel bent en een dier hebt dat heeft geleerd door een bit heen te denderen. Hiermee kan je dan gewoon heel vriendelijk opnieuw beginnen en een nieuwe weg in slaan 
Overigens zou ik dit soort problemen natuurlijk niet alleen aanpakken met een andere / scherpere optoming maar vooral ook werken aan de band en het vertrouwen dat je hebt, en het zelfvertrouwen van je paard dat vaak ook wel iets te maken heeft met om willen draaien en weer naar huis willen waar het veiliger voelt 
Let ook wel op dat een hackamore een hele fijne noodrem kan zijn, maar wellicht niet zo'n geweldig stuur links-rechts, dus als je een paard hebt dat hem flipt en je zeg maar vooral opzij om moet trekken dan, dat kan een minder goede match zijn.