Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
theamazone schreef:Maarja ik heb een getinte huidskleur en ben halfbloed dus waarschijnlijk is het gewoon racisme, de eigenaren waren al oudere en best wel ''rijke'' mensen, wat aan hun huis wel te zien was. Het zijn sowiezo mensen met geld. Ze vinden zichzelf gewoon te goed voor mij denk ik. Omdat ik een kleurtje heb willen ze me weghebben zeker...
theamazone schreef:Casarell schreef:Waarom gooi jij het gelijk op racisme???
Omdat ze eerst heel poeslief deden en vandaag ineens heel raar deden en me ineens wegstuurden... En het is in een klein dorpje in Friesland dus ja je weet maar nooit...
StonedRomy schreef:Na drie dagen kan een eigenaar echt wel zien of er een klik kan ontstaan. Wellicht leek het ze handig dat er iemand de paarden extra beweging zou geven, maar kwamen ze erachter dat het toch wel privacy ontnam bij hun. Of wilde ze er toch liever een betaalde compensatie voor… of of of.
Heel vervelend voor jou, maar ik gok dat het niets met racisme te maken heeft. Dan hadden ze je al niet hun huis binnen gelaten.
Punz schreef:Maar... even heel kort door de bocht..
Jouw kleur is iets wat ze direct zien toch?
Als dat een probleem geweest zou zijn, hadden ze je om te beginnen al niet laten komen
Er kunnen allerlei andere redenen zijn, die me meer waarschijnlijk lijken:
je rijstijl zou niet kunnen passen bij dat wat ze voor ogen hadden bijvoorbeeld... lijkt me in dit geval logischer dan je huidskleur
theamazone schreef:Punz schreef:Maar... even heel kort door de bocht..
Jouw kleur is iets wat ze direct zien toch?
Als dat een probleem geweest zou zijn, hadden ze je om te beginnen al niet laten komen
Er kunnen allerlei andere redenen zijn, die me meer waarschijnlijk lijken:
je rijstijl zou niet kunnen passen bij dat wat ze voor ogen hadden bijvoorbeeld... lijkt me in dit geval logischer dan je huidskleur
Nou als het aan mijn rijstijl lag hadden ze na de eerste keer al gezegd dat het niks was. Lijkt mij dan
theamazone schreef:StonedRomy schreef:Na drie dagen kan een eigenaar echt wel zien of er een klik kan ontstaan. Wellicht leek het ze handig dat er iemand de paarden extra beweging zou geven, maar kwamen ze erachter dat het toch wel privacy ontnam bij hun. Of wilde ze er toch liever een betaalde compensatie voor… of of of.
Heel vervelend voor jou, maar ik gok dat het niets met racisme te maken heeft. Dan hadden ze je al niet hun huis binnen gelaten.
Na 3 dagen een klik hebben met een pony heb ik nog nooit meegemaakt of gezien hoor. Zo snel gaat dat niet, geef het tenminste 3 weken... Voor de rest deed ik gewoon mn eigen ding maar blijkbaar niet goed genoeg ofzo...
theamazone schreef:StonedRomy schreef:Na drie dagen kan een eigenaar echt wel zien of er een klik kan ontstaan. Wellicht leek het ze handig dat er iemand de paarden extra beweging zou geven, maar kwamen ze erachter dat het toch wel privacy ontnam bij hun. Of wilde ze er toch liever een betaalde compensatie voor… of of of.
Na 3 dagen een klik hebben met een pony heb ik nog nooit meegemaakt of gezien hoor. Zo snel gaat dat niet, geef het tenminste 3 weken... Voor de rest deed ik gewoon mn eigen ding maar blijkbaar niet goed genoeg ofzo...
theamazone schreef:Casarell schreef:Waarom gooi jij het gelijk op racisme???
Omdat ze eerst heel poeslief deden en vandaag ineens heel raar deden en me ineens wegstuurden... En het is in een klein dorpje in Friesland dus ja je weet maar nooit...
theamazone schreef:Na 3 dagen een klik hebben met een pony heb ik nog nooit meegemaakt of gezien hoor. Zo snel gaat dat niet, geef het tenminste 3 weken... Voor de rest deed ik gewoon mn eigen ding maar blijkbaar niet goed genoeg ofzo...
mika11 schreef:Een beetje een vaag verhaal, ik heb het 2x gelezen.
Maar eerst heb je het over één eigenaar en later in het verhaal over verschillende eigenaren.
En één van de eigenaren heeft je namens de andere eigenaren weggestuurd.
Racisme kan natuurlijk, maar dat lijkt niet echt logisch.
Wel jammer natuurlijk, maar je kan er niets aan doen.
Wel zou je een keer kunnen bellen of zo, om te vragen wat er nu precies verkeerd is gegaan.
8nnemiek schreef:theamazone schreef:Na 3 dagen een klik hebben met een pony heb ik nog nooit meegemaakt of gezien hoor. Zo snel gaat dat niet, geef het tenminste 3 weken... Voor de rest deed ik gewoon mn eigen ding maar blijkbaar niet goed genoeg ofzo...
De meeste eigenaren hebben er wel aardig kijk op wat voor personen wel en niet bij hun paard passen.
Zo zou ik bij mijn eigen paard geen onzeker of juist te ruw persoon laten bijrijden, omdat het een paard is met een behoorlijk karakter. Het ene paard is gevoelig, het andere stronteigenwijs.
Misschien vonden ze dat je wat ervaring miste. En ze kunnen ook even een slechte dag hebben gehad en ongemeend wat te kortaf hebben gereageerd. Ik zou er in ieder geval niet te veel achter zoeken.
theamazone schreef:mika11 schreef:Een beetje een vaag verhaal, ik heb het 2x gelezen.
Maar eerst heb je het over één eigenaar en later in het verhaal over verschillende eigenaren.
Wel zou je een keer kunnen bellen of zo, om te vragen wat er nu precies verkeerd is gegaan.
Er zijn 2 eigenaren, een man en een vrouw. De vrouw heeft me weggestuurd. Ik weet niet precies waarom maar racisme zou zomaar kunnen want ik heb vaker dit soort dingen meegemaakt, dat ik gewoon als stalknechtje werdt gebruikt op een stal waar ik reed etc etc... je kan niet zeggen dat dat geen racisme is.
theamazone schreef:mika11 schreef:Een beetje een vaag verhaal, ik heb het 2x gelezen.
Er zijn 2 eigenaren, een man en een vrouw. De vrouw heeft me weggestuurd. Ik weet niet precies waarom maar racisme zou zomaar kunnen want ik heb vaker dit soort dingen meegemaakt, dat ik gewoon als stalknechtje werdt gebruikt op een stal waar ik reed etc etc... je kan niet zeggen dat dat geen racisme is.