Bruin zadel of zwart zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

user1689

Bruin zadel of zwart zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 14:47

heey

Ik heb een schimmel met zwarte manen. Ze is ondertussen al helemaal wit geworden. Ik ben nu aan het twijfelen of ik voor haar een bruin zadel enz zou kopen. Ik vind bruine zadels en hoofdstellen echt super mooi maar weet alleen niet of het mooi zou staan :) Het hoofdstel dat ik zou kopen dan is het Nalanta hoofdstel dus die soort bruin.

Wat denken jullie?

xxx

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:01

Volgens mij staat het allebei mooi hoor. Gaat het om een dressuurzadel? Zelf zijn we vorig jaar ook op zoek gegaan naar een donkerbruin dressuurzadel. Je kwam alleen al snel bij de duurdere merken uit helaas. De overige merken waren vaak alleen in het zwart verkrijgbaar. Ik weet niet wat je budget is? Wij kwamen uit op een zadel van tegen de 4000 euro. Dat is dus ook wel iets om mee te nemen :) Maar bij ons paste Wintec en Tecna helaas niet.
Springzadels zijn er dan wel weer veel in het bruin

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Bruin zadel of zwart zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:20

Zal zeker mooi staan :j

Nadeel van bruin vind ik dan dat als je een keer wat wilt vervangen dat je weer opzoek moet naar datzelfde bruin.
Met zwart heb je dat probleem niet.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:24

Ik heb voor mijn schimmel eerst een zwart zadel gehad en later een bruin zadel.
Een bruin zadel vond ik toch sjieker staan.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:27

Zou zwart doen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:29

Ik zou ook voor zwart gaan. Puur vanwege het feit dat er verschillende soorten bruin zijn, dus als je wil uitbreiden bijvoorbeeld je hoofdstel (andere frontriem) dan heb je sneller dat het niet om dezelfde kleur bruin gaat :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:36

Zwart is de veilige, makkelijke keuze. Inderdaad omdat je dan niet het gedoe hebt met allerlei verschillende tinten bruin.

Bruin is voor als je echt een grote voorkeur voor bruin hebt en/of wat eigenwijzer / origineler bent en dat ook uit wilt stralen.

Maar daar betaal je over het algemeen wel voor met geld en/of tijd, als je dan alles in dezelfde kleur bruin wilt matchen :=

Als je alles nog moet kopen dan kan je dat wellicht het beste binnen hetzelfde merk doen omdat je dan de grootste kans van slagen hebt dat alles goed matched. Maarja op een gegeven moment wil je toch weer iets anders of een aanvulling, en dat valt dan weer net buiten dat assortiment of is niet (meer) verkrijgbaar.... het blijft altijd een beetje tobben met bruin :=

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:41

Ik zat voor mijn haflinger toen ook te twijfelen, vind bruin zo sjiek! Alleen al je tuig passend krijgen is een crime plus dat bruin veel sneller slijtageplekken laat zien. Zoals bv de plek van de beugelriemen enz. Zodoende toch gekozen voor zwart.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:57

Ik zou zeggen zwart
Inderdaad omdat het makkelijker combineert, met een hoofdstel maar ook met dekjes bijv.

Tenzij.. je echt ècht fan bent van bruin.
Want het staat uiteraard wel erg chique <3

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 19:31

Bruin tuig passend krijgen is verschrikkelijk maar ik kies toch altijd bruin. Vind het gewoon echt veel mooier. En dan ook nog bruine laarzen. :))

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 20:01

Ik heb bruin tuig, maar wel gewoon het standaard donkerbruin.
Ik heb eigenlijk geen moeite om een hoofdstel en singels in dezelfde kleur te vinden, en sneller slijten doet het ook niet. Deze set is nu 12 jaar oud ongeveer en ziet er allemaal nog erg netjes uit.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 20:02

Ik had op mijn schimmel een bruin zadel, vond het erg mooi. Nu ligt ie op m’n bontje

Afbeelding

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 20:06

Hier echte bruin fans. Chiquer dan zwart ook op een schimmel. Dekjes kleuren extra mooi. Helemaal matchen in kleur hoeft ook niet.

Noby24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 12:57

Kan allebei. Maar op een schimmel vind ik zwart mooier.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 13:01

Hier beide op een schimmel :j

voor dressuur zou ik zeggen zwart en voor springen vind ik bruin toch een stuk mooier :o

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 13:10

Ik heb bruin op al mijn paarden, dus ook mijn schimmel. Ik vind dat toch wel het mooiste.Afbeelding