2024...
Wat. Een. Jaar.
Laat ons starten met de ster van dit topic:

En dan nu allemaal tesamen: 'ooooooooouuuuuuuh
'
Hier was Be enkele dagen oud en had de fokker al voorzichtig laten weten dat
dit wel eens hét veulentje voor mij ging kunnen zijn.
Little did I know what was coming my way...
Kleine grote sprong vooruit => Be Formidable, 2,5 jaar t.e.m. 3,5 jaar!
We hadden ons ingeschreven bij een grastrainingstraject van trainenmetkeuzevrijheid.nl
Mijn grote droom, is immers zorgeloos Horse Agility trainen op mijn grasweide,
buitenrijden/buitenwandelen met mijn kereltje zonder dat hij mij de berm in sleurt voor het groene goud.
En zo gingen we intensief aan de slag, in weer en wind!

Ik kan deze online opleiding trouwens oprecht aanraden!
Ik stond zéér sceptisch tegenover online dingese, maar jeetje, wat een vooruitgang hebben we samen gemaakt!
Door een extreem nat voorjaar, hebben we behalve de grastraining oprecht niet veel gedaan.
Alles was nat, Be was nog geen 3 jaar, dus we deden grastraining en maakten ons debuut in Horse Agility!

Elke maand doen we mee aan de online 'competities' van https://www.thehorseagilityclub.com
Dit maakt dat we gewoon rustig aan de slag blijven, elkaar beter leren kennen,
een mooie basis leggen en zoveel meer.
In april, was mijn kereltje jarig en had ik plots een 3-jarig paard!

En zo'n 3-jarig paard, dat euhm, ziet er charmant uit...

De zadelpasser kwam voor het zadel van mijn overleden merrie aan te passen aan hem...
Ik ben dolgelukkig dat het zadel van mijn geliefde Zyta overgedragen kan worden naar Be.
het doet toch wat...

Kort erna, mocht Be model staan voor https://www.ardanwenstables.be haar website.
Een fotoshoot incl. een lekkere behandeling, say no more!
(foto is genomen door en eigendom van LCPD fotografie!)

Al 2 jaar zijn we ook bezig met Be zelfverzekerd te maken op de baan.
Dit gaat niet altijd goed, maar elke keer zie ik de signalen beter zodat ik sneller kan inspelen en voor hem gewoon een beter baasje kan zijn, meer ondersteunend.
Zo wandelden we voor het eerst het rondje dat ik met mijn overleden merrie zo vaak reed.
Hier nog met de steun van zijn 'nonkel Tiago':

In de Agility gingen we met sprongen vooruit!
Op 12 maand tijd gingen we maar liefst 4 niveau's omhoog incl. véle eerste plaatsen, ongelooflijk!

Zoals jullie kunnen zien, ben ik geen slanke dame
Ik sta onder begeleiding van het ziekenhuis (afwijkend metabolisme) om het gewicht te doen dalen.
Echter maakt dit ook dat ik Be nu nog niet rij.
Volgend jaar gaat hij in augustus naar de grote-jongens-school en het enige dat de trainster vraagt,
is om hem ruitermak af te leveren (lees: kent een ruiter, halt, links, rechts).
Vele, vele, VELE uren voorbereiding:

En enkele succesvolle 'ik zit op de rug van mijn paard!'-momenten later, ging het op 2 dagen tijd toch 2x mis

Fikse hersenschudding, gebroken vinger, oeps.
Onlangs had ik een zéér succesvol 'ik zit op de rug van mijn paard!'-moment, dus nu besloten het te laten liggen tot het terug wat warmer wordt
Eind november, ging Be voor het eerst na 3 jaar wat trainen, succesvol en stressvrij met zijn nonkel mee op de trailer, een blokje rond de wei!

We wandelden nog heel wat af

En overmorgen weten we hoe goed we het in de wereldranglijst gedaan hebben met Horse Agility

Sinds het verlies van mijn merrie 11/03/2023, is het leven oprecht heel moeilijk geweest.
Het is niet allemaal rozengeur en manenschijn.
Het s*ckt soms héél hard! Het doet pijn, en het is soms heel moeilijk om terug te worden wie je ooit was.
Ondanks dat Be nog niet hét paard is waar ik ooit van droomde, kan ik wél zeggen dat hij mij zo immens veel geleerd heeft.
Het is oké om te huilen. Het is oké om te falen. Het is oké om te zeggen 'niet vandaag'.
Het is oké om te vertragen. Het is oké om niet te stroming te volgen.
Het. Is. Allemaal. Oké.
Ik verloor TiSento op 11 maanden jong.
Ik verloor mijn Zyta op 20 jaar jong, plots, aan een tumor op de bijnier waar niemand van wist.
God, geef mijn lieve Be de jaren die je van Ti en Zyta vroegtijdig genomen hebt, want ik heb dit mannetje écht nodig...
Fijne feestdagen allemaal!
Ik wens jullie een prachtig 2025 toe.
Dat het oprecht een gemakkelijk jaar mag worden waarin alles gewoon eens vlotjes verloopt

Wat. Een. Jaar.
Laat ons starten met de ster van dit topic:

En dan nu allemaal tesamen: 'ooooooooouuuuuuuh

Hier was Be enkele dagen oud en had de fokker al voorzichtig laten weten dat
dit wel eens hét veulentje voor mij ging kunnen zijn.
Little did I know what was coming my way...
Kleine grote sprong vooruit => Be Formidable, 2,5 jaar t.e.m. 3,5 jaar!
We hadden ons ingeschreven bij een grastrainingstraject van trainenmetkeuzevrijheid.nl
Mijn grote droom, is immers zorgeloos Horse Agility trainen op mijn grasweide,
buitenrijden/buitenwandelen met mijn kereltje zonder dat hij mij de berm in sleurt voor het groene goud.
En zo gingen we intensief aan de slag, in weer en wind!

Ik kan deze online opleiding trouwens oprecht aanraden!
Ik stond zéér sceptisch tegenover online dingese, maar jeetje, wat een vooruitgang hebben we samen gemaakt!
Door een extreem nat voorjaar, hebben we behalve de grastraining oprecht niet veel gedaan.
Alles was nat, Be was nog geen 3 jaar, dus we deden grastraining en maakten ons debuut in Horse Agility!

Elke maand doen we mee aan de online 'competities' van https://www.thehorseagilityclub.com
Dit maakt dat we gewoon rustig aan de slag blijven, elkaar beter leren kennen,
een mooie basis leggen en zoveel meer.
In april, was mijn kereltje jarig en had ik plots een 3-jarig paard!

En zo'n 3-jarig paard, dat euhm, ziet er charmant uit...

De zadelpasser kwam voor het zadel van mijn overleden merrie aan te passen aan hem...
Ik ben dolgelukkig dat het zadel van mijn geliefde Zyta overgedragen kan worden naar Be.
het doet toch wat...

Kort erna, mocht Be model staan voor https://www.ardanwenstables.be haar website.
Een fotoshoot incl. een lekkere behandeling, say no more!
(foto is genomen door en eigendom van LCPD fotografie!)

Al 2 jaar zijn we ook bezig met Be zelfverzekerd te maken op de baan.
Dit gaat niet altijd goed, maar elke keer zie ik de signalen beter zodat ik sneller kan inspelen en voor hem gewoon een beter baasje kan zijn, meer ondersteunend.
Zo wandelden we voor het eerst het rondje dat ik met mijn overleden merrie zo vaak reed.
Hier nog met de steun van zijn 'nonkel Tiago':

In de Agility gingen we met sprongen vooruit!
Op 12 maand tijd gingen we maar liefst 4 niveau's omhoog incl. véle eerste plaatsen, ongelooflijk!

Zoals jullie kunnen zien, ben ik geen slanke dame

Ik sta onder begeleiding van het ziekenhuis (afwijkend metabolisme) om het gewicht te doen dalen.
Echter maakt dit ook dat ik Be nu nog niet rij.
Volgend jaar gaat hij in augustus naar de grote-jongens-school en het enige dat de trainster vraagt,
is om hem ruitermak af te leveren (lees: kent een ruiter, halt, links, rechts).
Vele, vele, VELE uren voorbereiding:

En enkele succesvolle 'ik zit op de rug van mijn paard!'-momenten later, ging het op 2 dagen tijd toch 2x mis

Fikse hersenschudding, gebroken vinger, oeps.
Onlangs had ik een zéér succesvol 'ik zit op de rug van mijn paard!'-moment, dus nu besloten het te laten liggen tot het terug wat warmer wordt

Eind november, ging Be voor het eerst na 3 jaar wat trainen, succesvol en stressvrij met zijn nonkel mee op de trailer, een blokje rond de wei!

We wandelden nog heel wat af

En overmorgen weten we hoe goed we het in de wereldranglijst gedaan hebben met Horse Agility

Sinds het verlies van mijn merrie 11/03/2023, is het leven oprecht heel moeilijk geweest.
Het is niet allemaal rozengeur en manenschijn.
Het s*ckt soms héél hard! Het doet pijn, en het is soms heel moeilijk om terug te worden wie je ooit was.
Ondanks dat Be nog niet hét paard is waar ik ooit van droomde, kan ik wél zeggen dat hij mij zo immens veel geleerd heeft.
Het is oké om te huilen. Het is oké om te falen. Het is oké om te zeggen 'niet vandaag'.
Het is oké om te vertragen. Het is oké om niet te stroming te volgen.
Het. Is. Allemaal. Oké.
Ik verloor TiSento op 11 maanden jong.
Ik verloor mijn Zyta op 20 jaar jong, plots, aan een tumor op de bijnier waar niemand van wist.
God, geef mijn lieve Be de jaren die je van Ti en Zyta vroegtijdig genomen hebt, want ik heb dit mannetje écht nodig...
Fijne feestdagen allemaal!
Ik wens jullie een prachtig 2025 toe.
Dat het oprecht een gemakkelijk jaar mag worden waarin alles gewoon eens vlotjes verloopt