Of het haalbaar gaat zijn zal de tijd uitwijzen. Ik heb geen haast.
Ik heb 2 ijslandse paardjes. 1 heb ik inmiddels al 7 jaar. Hij is een paardje met een verleden, waardoor hij niet rijdbaar is. We maken flinke wandelingen samen, te voet.
Sinds kort heb ik er een ijslands paardje bij. Zij is nog weinig gewend qua afstanden, dus we zijn voorzichtig aan wat aan het opbouwen. Ook zij is niet rijdbaar.
Nu is de droom om uiteindelijk naar zweden te emigreren om daar met de paarden trektochten te voet te organiseren met de paarden als pakpaarden.
Maar laten we beginnen bij de huidige situatie. Ik heb een barefoot walk my horse om 1 van de ponys mee te bepakken. Ik heb veel gelezen over trektochten, bepakken, uitdagingen etc. Gaandeweg de tijd zal ik meer informatie en ervaring op doen.
Op het moment wandelen we een paar keer per week zo'n 5 km en dit zijn we weer aan het uitbouwen.
We gaan klein beginnen; we zoeken in januari een overnachtingsplek voor 1 nacht, zo'n 15 km rondom ugchelen. We lopen de ene dag heen en de volgende dag terug.
Voor de paardjes fijn als ze buiten kunnen staan met hooi. Voor mij fijn als ik ergens droog kan slapen. Zodat we eens in het klein kunnen gaan ervaren hoe het is.
Wie volgt ons mee? Nuttige bijdragen zijn ook zeer gewenst!