[EJL-ITP] Een jaar wat zo goed begon, maar helaas...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

[EJL-ITP] Een jaar wat zo goed begon, maar helaas...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 09:36

Na een geweldig 2023 gingen we vol goede moed 2024 in. Lekker aan het lessen, wedstrijden gingen lekker, tussendoor veel lol aan het maken. Het kon niet op!

We beginnen in januari met een bevroren paddock die 's middags zacht genoeg was om toch even buiten te staan voor paar uur. Niet elke paddock was goed en niet iedereen durfde het aan, maar Flow kon lekker samen met haar vriendin naar buiten. Die zouden toch niet gek doen..........

1. Het resultaat van 's middags naar buiten ipv s ochtends en van paar dagen iets korter :')

Toen kwam rond mijn verjaardag een vriendin langs en hebben we wat foto's gemaakt tijdens het trainen.
2.
Afbeelding

3. We reden verschillende wedstrijden met enorm goede resultaten.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Het weideseizoen brak weer aan

6. Helaas werd het weer te nat en gingen ze weer even de paddock op
Afbeelding

7.
Afbeelding

En toen werd het Juli...
Het trainen ging onwijs goed, we waren bezig met wissels, ze ging steeds beter lopen en we hadden ons ingeschreven voor de regio. Ook ons Z debuut gepland, enige waar ik op wachtte om me definitief op te geven was groen licht van instructie. Ze had al gezegd dat het makkelijk zou kunnen, maar wilde nog akkoord hebben op de datum. :') Woensdagavond hadden we les. En toen was ze met het natte weer uitgegleden in de wei, maar leek niks te hebben. Helaas tijdens de les maakte ze een misstap en liep niet goed. Meteen afspraak op de kliniek gemaakt en alles afgezegd. Iedereen vond het raar en zei aankijken, maar regio zou ik sowieso niet gaan rijden met nog maar een paar dagen na ruime week rust en debuut kwam vanzelf wel weer. Gelukkig viel het mee op de kliniek, wel lichte irritatie/vocht en dus even stappen, maar geen echte schade.

8. Het stappen deden we gelukkig met het mooie weer buiten en in de wijk
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. En s avonds na hele dag land nog even lekker in het zand rollen, want dat is toch favoriet. Vooral met haar vriendin

11. Vriendin kwam weer langs voor de gezelligheid, maar natuurlijk hoorde daar foto bij. Een keer met mij erbij wat ik haat. En Flow had er echt geen zin in _O-
Afbeelding

Na paar weken stappen terug en groen licht om weer op te bouwen. Dit was een maandag en woensdag werden we gebeld dat ze met koorts en dikke benen op stal stond. 2 weken lang verschillende keren da op bezoek. Toen ineens kreupel wat leek op hoefzweer, maar niet was. Dit eindigde met dit topic
[PW] [Volg] Van hoefzweer naar breuk?

Toen brak er dus een periode aan van nog meer zorgen. Je zou denken dat die 6 weken koorts en alles en daardoor 2 keer per dag naar stal veel zorgen waren, maar dit was toch nog stal erger. Weten hoeveel pijn je paard heeft ineens, zorgen dat ze echt rustig blijft omdat de toekomst afhangt van hoe rustig ze blijft en hoe goed het geneest... Dat betekende helaas ook uit de groep en alleen op de paddock
12. Nog steeds stonden de 2 vriendinnen continu bij elkaar, maar nu met hek ertussen
Afbeelding

13. Ik breng uren door bij haar op de paddock, omdat ze er niks aan vindt. Haar vriendin wacht trouw bij het hek en Flow maakt er gebruik van dat ik wr ben door even snel te rollen. Het is veiliger als ik er ben. :+:

We zitten dus nog midden in de 'boxrust' periode en het is nog afwachten hoe het allemaal geneest en wat uiteindelijk de prognose is. Wij hopen dus op een veel beter 2025 en dat ze zo snel mogelijk zich weer goed voelt, weer bij haar vriendinnen kan staan en we weer samen alle dingen kunnen doen die we leuk vinden.

Want ik ben zo gek op deze merrie
14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Fijne feestdagen allemaal en hopelijk voor iedereen een beter 2025!

Lieser

Re: [EJL-ITP] Een jaar wat zo goed begon, maar helaas...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 09:50

Wat een heftige afsluiting van het jaar. Hopelijk knapt ze snel op en wordt 2025 een mooi jaar voor jullie beiden <|-

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 10:10

Knappe Flow!

Ik hoop dat jullie de pech achter mogen laten in 2024 en dan een gezond, gelukkig en pijnvrij 2025 mogen beleven

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 10:12

Ik duim dat ze beter wordt en jullie kunnen gaan knallen in 2025 +:)+.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 10:55

Ik hoop zo dat ze weer helemaal opknapt en dat jullie in 2025 weer rustig verder kunnen gaan waar jullie waren gebleven.

Knap paard heb je <3

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 12:40

Leuke filmpjes :) met zo veel liefde en aandacht is ze vast snel weer de oude.
Geef haar maar een kus van mij ..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 23:09

Dank jullie wel! :+: Ik hoop het ook heel erg, ben de dagen aan het aftellen tot we terug gaan.

BreeWelshies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 13:19

Wat een pechjaar zeg. Ik duim dat 2025 spoedig herstel en veel geluk mag brengen!

En... de laatste 2 foto's. Ik kan mijn ogen er niet vanaf halen. Ze kijkt echt recht je ziel in met haar grote poppenogen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-24 19:09

Ah dankjewel! Ja, ze heeft een hele sprekende blik :+: en het voordeel van zelf de fotograaf zijn is dat ze heel makkelijk naar de camera kijkt haha