[EJL-ITP] Niet zoals gehoopt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

[EJL-ITP] Niet zoals gehoopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 01:00

Na 2022
[PP] 2022, een kliniek opname en veel plezier
En 2023
LiannePuthzy @ [PP] 2023, gesprongen, gecrosst maar niet zoals gepland
Is hier het jaaroverzicht van 2024. Niet heel uitgebreid omdat ik zelf 5 maanden lang in Mexico zat.

Januari
Deze maand eigenlijk niet veel te vertellen, we waren weer helemaal in vorm na de blessure van zomer 2023. We waren langzaam oefeningen van het L aan het meepakken, deze maand helaas geen beeldmateriaal

Februari
De maand dat ik vertrok naar Mexico voor 5 maanden. Alsof Pino het door had, de dag voor vertrek dat ik langere tijd weg zou gaan. Na hem terug op de paddock te hebben gezet na het rijden en nog geknuffeld te hebben bleef hij achter mij aanlopen en de ingang van de paddock blokkeren :'). Thanks pino, dit maakt het gedag zeggen makkelijker… Dus niet, de grapjas
Afbeelding
Maart
De eerste maand waren de berichten uit Nederland goed, totdat ik eind februari een bericht kreeg, Pino loopt niet goed. oliebol… nou hopen dat het een misstap was en even een week aankijken. Maar helaas kreupelheid kwam al snel weer terug dus dierenarts gebeld
In Mexico zelf maar eens op een paard geklommen, eerste en laatste keer, temperatuur was toch wel heel hoog, ruim 35 a 40 graden elke dag
Afbeelding
Afbeelding
April
Na het bezoek van de dierenarts de diagnose licht overbelaste tussenpees gekregen, maar geen gaten en scheuren te zien. Oude blessure was helemaal netjes. Shout-out naar mijn super staleigenaarresse die aanbood om tijdens de afspraak aanwezig te zijn gezien mijn vader niets van paarden weet. Dus weer een revalidatie traject in van aan de hand stappen en orthopedisch beslag. Zo nu en dan kreeg ik foto’s van stalgenootjes, een vriendin van mij en mijn verzorgster doorgestuurd. Pino gedroeg zich keurig op de paddock tijdens de revalidatie.
Afbeelding
Mei
Nog steeds rustig aan het revalideren, 30 minuten per dag stappen onder het zadel of aan de hand. Mijn fijne verzorgster is bijna elke dag gegaan om dit te doen. Eind van de maand was het feest, het landseizoen begon
Afbeelding
Juni
Eindelijk mijn laatste maand Mexico bijna naar huis, over de paarden niet veel spannends te melden
Juli
Na 5 maanden weer naar paardlief, let vooral niet op hoe ik eruit zie, dit is look “net ruim 10 uur in een vliegtuig gezeten en ruim 26 uur niet geslapen”
Dierenarts gebeld voor een afspraak of wij verder mochten revalideren en opbouwen en dit mocht.
Afbeelding
Augustus en september
We mochten vrij vlot opbouwen en dit ging super. Pino loopt beter dan ooit, mede door het speciaal beslag
Oktober
We mochten ook weer op wedstrijd, gewoon in de B. Punten waren terecht heel laag, maar zelf zeer tevreden. Zeker gezien we ruim een jaar niet op vreemd terrein zijn geweest.
Afbeelding
November en December
Inmiddels zijn wij het revalidatietraject volledig door en trainen we weer op niveau waar wij waren voor blessure 1. Langzaam nemen wij ook een balkje mee in de training
Afbeelding

Op paardengrbied dus een erg saai jaar. Als ik dit verslag lees denk ik haast dat ik beter een topic kan maken over mijn 5 maanden in Mexico :'). Op naar 2025 en dan hopelijk echt zonder blessures en dierenartsen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 01:06

Toch mooi en bijzonder dat er lieve mensen voor jouw paard hebben gezorgd tijdens je afwezigheid. Dat is niet altijd vanzelfsprekend. Fijn dat het nu weer goed gaat.
Ps. Een topic over je ervaringen in Mexico is niet verboden :)) :+

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 01:15

senna21 schreef:
Toch mooi en bijzonder dat er lieve mensen voor jouw paard hebben gezorgd tijdens je afwezigheid. Dat is niet altijd vanzelfsprekend. Fijn dat het nu weer goed gaat.
Ps. Een topic over je ervaringen in Mexico is niet verboden :)) :+

Zeker, ben mijn lieve verzorgster, mijn top staleigenaarresse, goede vriendin, vader en sommige stalgenoten zeer dankbaar